ابداع تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی

ابداع تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی

ابداع تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی 733 403 نوفن حامی البرز

ابداع تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی

 

ابداع تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی: یک مهندس حوزه فضا موفق شده تلفن همراهی برای خود ابداع کند که به شماره‌گیر چرخشی تلفن‌های قدیمی مجهز است.

یک مهندس حوزه فضا که از تلفن همراه و ابزار جدید متنفر است، تلفن همراهی برای خود ابداع کرده که با شماره‌گیر چرخشی کار می‌کند و این صفحه‌کلید قدیمی در یک قاب زمرد رنگ جای گرفته و یک آنتن دارد تا سیگنال کافی را تامین کند (ابداع تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی).

“جاستین هاپت”(Justine Haupt)، ۳۴ سال دارد و سه سال از عمر خود را به ساخت این تلفن همراه منحصر به فرد اختصاص داده است. او اکنون یک کیت به مبلغ ۱۷۰ دلار را به دیگران می‌فروشد تا بتوانند تلفن همراه خود را بسازند اما این کیت‌ها، شماره‌گیر چرخشی را شامل نمی‌شوند زیرا هاپت، شماره‌گیر خود را از یک تلفن قدیمی به دست آورده است.

ارتفاع این تلفن همراه چهار اینچ، پهنای آن سه اینچ و ضخامت آن یک اینچ است و با یک سیم‌کارت شرکت مخابرات آمریکا موسوم به “ای‌تی اند تی” (AT&T) کار می‌کند.

عمر باتری این تلفن همراه، به ۲۴ تا ۳۰ ساعت می‌رسد و شهرت آن باعث شده تا هاپت، کیتی را برای دیگران ارائه دهد تا بتوانند تلفن همراه خود را بسازند.

ابداع تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی

هاپت گفت: من ابتدا نمی‌خواستم اقدامی برای فروش انجام دهم اما تقاضای مصرانه و ایمیل‌های بسیاری که برای خرید تلفن همراه دریافت کردم، مرا به این کار تشویق کرد. نهایتا یک نفر پیشنهاد داد که حداقل یک کیت بسازم و من نیز به سرعت تجهیزات مورد نیاز را سرهم کردم تا نسخه جدیدی از مداری ارائه دهم که قدرت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: من در حال حاضر برای ابداع یک کیت جامع‌تر تلاش می‌کنم که بتواند همه نیازهای کاربر خود را برآورده کند. من در هر هفته، حدود ۳۰ سفارش دارم.

هاپت فقط یک بار با تلفن همراه مادرش پیام داده است. وی ادامه داد: من یک مهندس هستم و فناوری را دوست دارم اما تلفن همراه، مسیری نیست که می‌خواهم در آن قدم بگذارم.

هاپت ادعا می‌کند که به رغم علاقه به فناوری، هرگز تلفن همراه نداشته و یا پیامی با تلفن همراه نفرستاده است. وی در این باره گفت: من در حوزه فناوری کار می‌کنم اما فرهنگ مربوط به تلفن همراه را دوست ندارم. من ابزاری را دوست ندارم که اتصال آن به اینترنت بیش از اندازه است. من ایده تماس گرفتن در هر لحظه را دوست ندارم و نیازی نمی‌بینم که سطح بالایی از دستیابی به اینترنت را داشته باشم. هر زمانی که احساس می‌کنم باید به بررسی موضوعی بپردازم، از رایانه‌ام استفاده می‌کنم. من هرگز با تلفن همراه پیام نداده‌ام و تلفن همراه را به بخشی از زندگی خود تبدیل نکرده‌ام؛ در نتیجه بهانه خوبی برای پیام ندادن دارم.

او به جای استفاده از تلفن همراه، تصمیم گرفت ابزاری را با کمک تخصص حرفه‌ای خود ابداع کند. علاقه هاپت به صفحه کلیدهای چرخشی، الهام‌بخش او در این پروژه بود. هاپت اضافه کرد: صفحه‌کلیدهای چرخشی، تمیز و مرتب هستند و من می‌خواستم آنها را در پروژه خود بگنجانم.

نخستین نمونه این تلفن همراه، بسیار ابتدایی بود و صرفا اثبات یک مفهوم به شمار می‌رفت اما هاپت به بهبود طراحی و کاهش اندازه آن پرداخت تا این که توانست تلفن را در یک قاب جای دهد.

هاپت برای ابداع قاب تلفن همراه، از یک چاپگر سه‌بعدی استفاده کرد و دکمه‌های شماره‌گیری سریع را به آن افزود و سپس توانست به سرعت با همسر و مادر خود تماس بگیرد.

هاپت گفت: اگر بخواهم با همسرم تماس بگیرم، می‌توانم این کار را تنها با فشردن یک دکمه انجام دهم. من می‌توان با کمک این تلفن همراه، بسیار سریع‌تر با مردم تماس بگیرم.

یک شرکت اروپایی مشغول توسعه سیستمی است که با کمک هوش مصنوعی خواب آلودگی و حواس پرتی راننده پشت فرمان خودرو را شناسایی می کند و به او هشدار می دهد.

شرکت «سیت» (Seat) مشغول توسعه فناوری هوش مصنوعی است که با خستگی رانندگان مقابله می کند و همزمان امنیت جاده ها را ارتقا می دهد.

«سیت» با همکاری شرکت اسپانیایی«آی سایت تکنولوژیز» مشغول توسعه سیستمی است که قابلیت بررسی باز بودن چشم راننده، زاویه دید و میزان پلک زدن و همچنین وضعیت سر او را دارد و به این ترتیب مشخص می کند راننده خواب آلود است یا خیر.

فناوری درحال توسعه، قابلیت شناسایی راننده را دارد و می تواند ترجیحات او را در خودرو اعمال کند، مثلا صندلی در وضعیت مورد علاقه وی تنظیم و گرمایش و تهویه خودرو را براساس تنظیمات مورد نظر راننده مشخص کند.

اگر مشخص شود راننده ای خواب آلود است یا حتی به دلیل توجه به موبایل حواسش پرت است، این سیستم پیام هشداری ارسال می کند.

«استفان لیجویک» مدیر بخش محصولات شرکت «سیت» می گوید: در کل بیش از ۹۰ درصد تصادفات جاده ای در اروپا به دلیل خطای انسانی است. دلیل اصلی این امر نیز حواس پرتی و خستگی، سرعت بیش از حد و مصرف الکل و مواد مخدر است. ما مشغول بررسی راه حل هایی هستیم تا از غفلت رانندگان پشت فرمان خودرو جلوگیری کنیم تا به این ترتیب میزان تصادفات جاده ای کمتر شود.

 

منبع: ایسنا

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

  پژوهشگران سوئیسی در بررسی جدید خود توانستند نمونه کوچکی از روده انسان را روی یک تراشه ایجاد کنند. پژوهشگران "موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان"(EPFL) سوئیس، نمونه کوچکی از روده انسان را روی یک تراشه ابداع کرده‌اند که شباهت نزدیکی به نحوه شکل‌گیری و ترکیب سلولی روده کوچک دارد. شاید این تراشه بتواند به پیشرفت پزشکی شخصی‌سازی شده و بررسی دارو کمک کند و حتی راه را برای پرورش بافت‌ها و اندام‌های جدید در آزمایشگاه‌ها هموار سازد. برای به وجود آوردن
  در صد کیلومتری شمال شرقی سواحل کوازولو-ناتال در آفریقای جنوبی پروژه‌ای جاه‌طلبانه در شرف اجراست که قصد دارد همچون «کشتی نوح» از هر گیاه و جانداری روی کره زمین نمونه‌ای را گرد آورد (احداث کشتی نوح مدرن). این پارک عظیم که انرژی مورد نیاز آن از پنل‌های خورشیدی تامین خواهد شد با هدف محافظت از میراث حیات بر کره زمین تاسیس خواهد شد که مسئولین پروژه از مردم برای تامین بودجه ۵.۵ میلیاردی احداث این پارک طلب کمک کرده‌اند.
  یک استارتاپ ایتالیایی با استفاده از نانوذرات، فیلم لایه نازکی ساخته است که می‌توان آن را روی پنجره‌ها استفاده کرد و با این کار به تولید انرژی کمک کرد (پنجره‌های خورشیدی با کمک نانوذرات). شرکت گلس‌ توپاور استارتاپ ایتالیایی فناوری متمرکز کننده نور خورشید را ارائه داده است که می‌توان آن را در عناصر ساختمان نظیر پنجره‌ها استفاده کرد، در این فناوری از نانوذرات موسوم به کروموفور استفاده شده است که به لطف مهندسی مناسب، فرایند جذب و انتشار
  یک شرکت آمریکایی نوعی بالشت ژله‌ای طراحی کرده است که فشار وارد بر سر، گردن و ستون فقرات را هنگام خواب کاهش می‌دهد. رختخواب یکی از مهمترین ارکان خواب باکیفیت است که معمولا افراد از گردن درد ناشی از بالش غیر استاندارد گله‌مند هستند. محققان به این منظور نوعی بالشت ژله‌ای طراحی کرده‌اند که میزان فشار وارد بر گردن را به حداقل کاهش می‌دهد که این بالشت ژله‌ای Aloe Ice Pillow Gel نام دارد و از یک فوم ژله‌ای
  پژوهشگران "دانشگاه توهوکو "(Tohoku University) ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه لنزهای تماسی شده اند که قابلیت خود مرطوب کنندگی دارند. دانشمندان دانشگاه توهوکو ژاپن در مطالعه اخیرشان که در مجله "Advanced Material Technologies" منتشر شد که خبر از توسعه لنز تماسی با استفاده از اشک پشت پلک را مرطوب می‌کند، داده‌اند. هنگامی که افراد از لنزهای تماسی استفاه می‌کنند چشم آنها خشک می‌شود و اغلب منجر به موارد جدی مانند سندرم خشکی چشم می‌شود و این موضوع
  سیتروئن یک خودروی برقی ویژه استفاده در مناطق شهری تولید کرده که دو نفر گنجایش دارد و با پرداخت ۲۲ دلار در ماه قابل استفاده است (تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن). این خودروی کوچک که آمی نام دارد و می‌تواند حمل و نقل در نواحی شهری را تسهیل کند و راندن آن نیاز به اخذ گواهینامه رانندگی نیز ندارد. افراد ۱۴ سال به بالا در فرانسه و ۱۶ سال به بالا در دیگر کشورهای اروپایی می‌توانند از این
  یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران، حسگرهای فوق‌العاده باریکی ابداع کرده‌اند که می‌توان از آنها در لنزهای طبی هوشمند استفاده کرد. به لطف یک فرآیند جدید ساخت که به پژوهشگران امکان داده است تا یک لایه حسگر فوق‌العاده نازک چندمنظوره تولید کنند، شاید لنزهای طبی به زودی پیشرفت چشمگیری داشته باشند. پژوهشگران "دانشگاه ساری" (University of Surrey) انگلستان با همکاری پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" (Harvard University)، "دانشگاه علم و فناوری چین" (USTC)، "آزمایشگاه ملی فیزیک" (NPL) انگلستان، "دانشگاه جرج واشنگتن" (George
  محققان دانشگاه ام‌.آی‌.تی برای ردیابی حالات خواب، یک دستگاه جدید توسعه داده‌اند. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه "ام‌آی‌تی"(MIT) دستگاهی توسعه داده‌اند که می‌تواند حالات خواب افراد را بدون نیاز به دوربین یا حسگرهای چسبیدنی، ردیابی کند. این دستگاه یک ردیاب دیواری است که "BodyCompass" نام گرفته و با تجزیه و تحلیل سیگنال‌های رادیویی که از اشیاء داخل اتاق ساطع می‌شود، کار می‌کند. محققان این پروژه معتقدند، دستگاهی که می‌تواند حالات خواب افراد را زیرنظر بگیرد، کاربردهای بالقوه زیادی دارد.
  گروهی از محققان بانداژی زیست تجزیه پذیر ابداع کرده اند که حاوی پروتئین های تشکیل دهنده استخوان است و با چسباندن آن روی محل شکستگی، درمان آن را تسریع می کند. نوع جدیدی از بانداژ توسعه یافته که می تواند با پیوند زدن پروتئین های تشکیل دهنده استخوان و سلول های بنیادی در محل شکستگی، آن را درمان کند. در حقیقت بانداژ مذکور حاوی ماده زیستی به نام Wn۳a است که به محل شکستگی استخوان می چسبد و فرایند
یک صندلی چرخ‌دار برقی جدید می‌تواند از وظیفه سنتی خود فراتر رود و افراد مبتلا به محدودیت حرکتی را قادر به ایستادن، خوابیدن و حتی بالا و پایین رفتن از پله‌ها کند. اغلب ویلچرهای برقی حداقل دو مشکل دارند، اول اینکه نمی‌توانند از پله‌ها بالا و پایین بروند و دوم این که کاربر مجبور است روی آنها همیشه در حالت نشسته باشد. اکنون یک ویلچر رباتیک آزمایشی جدید، هر دو کاستی را برطرف می‌کند. این صندلی چرخ‌دار توسط گروهی از
  یک شرکت تولیدکننده سیگار الکترونیکی ، به دنبال استفاده از فناوری‌ نوظهور هوش مصنوعی برای کمک به ترک سیگار است. یکی از معضلات قدیمی و به ظاهر حل‌نشدنی بشر، مصرف سیگار و دخانیات از سوی بسیاری از مردم است. امروزه بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان، به کسب‌وکار در این صنعت مشغول بوده و برآورد می‌شود که گردش مالی سیگار، در حدود ۳۳۰ میلیارد دلار در سال است. در این میان، عوارض کشیدن سیگار، نه تنها مصرف‌کنندگان که
  یک شرکت انگلیسی از تولید گوشی هوشمند نسل پنجمی خبر داده که دارای یک صفحه کلید کامل است و به صورت کشویی طراحی شده است. این گوشی توسط شرکت پلنت کامپیوترز تولید شده و آسترو اسلاید جی ۵ نام دارد. صفحه کلید این گوشی در یک سو و نمایشگر آن در سوی دیگر قرار دارد و لذا تایپ کردن با صفحه کلید این گوشی نیز به سادگی ممکن است. در این گوشی از پردازنده دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک استفاده شده