ربات پیش خدمت توسط شرکت ژاپنی سافت بنک ساخته می شود

ربات پیش خدمت توسط شرکت ژاپنی سافت بنک ساخته می شود

ربات پیش خدمت توسط شرکت ژاپنی سافت بنک ساخته می شود 733 403 نوفن حامی البرز

ربات پیش خدمت

 

ربات سرویس غذای جدید شرکت “سافت‌بنک” می‌تواند به زودی جای پیش خدمت‌ها و تحویل دهندگان غذا(از آشپزخانه تا میز مشتری) در رستوران‌ها را بگیرد.

پایگاه خبری رویترز اخیرا خبر داده شرکت نامی فناوری ژاپنی “سافت بانک” در حال آزمایش یک ربات سرویس غذایی جدید در ژاپن است. این ربات که “سروی” (Servi) نام دارد دارای طبقات مختلفی است که می‌تواند برای ارائه غذا به مشتریان به عنوان راهکاری هم برای رعایت فاصله اجتماعی به دلیل کووید-۱۹ و هم کمبود نیروی کار در ژاپن مورد استفاده قرار گیرد.

سروی با توانایی حمل غذا و نوشیدنی از آشپزخانه به میزها به عنوان یک پیشخدمت عمل خواهد کرد. این ربات از دوربین‌های سه بعدی و فناوری لیدار(فناوری مورد استفاده در وسایل نقلیه خودران) برای حرکت در اطراف میزها و مشتریان استفاده خواهد کرد. ربات مذکور رسما در ماه ژانویه در ژاپن عرضه شد اما تاکنون توسط برخی از رستوران‌ها از جمله رستوران “دنی”(Denny’s) به عنوان راهی برای ارائه خدمات بدون تماس، آزمایش شده است.

مشهورترین ربات انسان نمای سافت بانک، پپر(Pepper) است که در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ به عنوان خوشامدگو و همدم بیماران مبتلا به کرونای خفیف در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این از ربات‌هایی مانند “پپر” در خانه‌های سالمندان در انگلیس برای بهبود سلامت روان سالمندان و کاهش تنهایی آنها نیز استفاده کرده‌اند. این ربات‌های خودران سخنگو می‌توانند به مهار اپیدمی تنهایی سالمندان کمک کنند.

هنگام عرضه نسخه کامل ربات سروی، شرکت‌ها می‌توانند این ربات را با هزینه ۹۵۰ دلار در ماه برای یک دوره سه ساله اجاره کنند. این محصول توسط شرکت “بر رباتیکس”(Bear Robotics) در کالیفرنیا ساخته شده است. این شرکت همچنین یک ربات موسوم به مینی سروی برای سرو نوشیدنی تولید کرده است. سروی بزرگ مجهز به دو سینی و یک ظرف سبد مانند است، در حالی که مینی سروی دارای یک سینی و یک ظرف است. هر دو ربات را می‌توان با یک نمایشگر دارای صفحه لمسی یا تبلت کنترل کرد.

ربات “پپر”(Pepper) یک ربات با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر(۴۷ اینچ) با ویژگی‌های شبیه به انسان است که در حال حاضر در برخی از کشورها با استقبال بسیاری از افراد مواجه شده و بسیار در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات همچنین زدن ماسک را به افراد یادآوری میکند. دوربین تعبیه شده بر روی ربات “پپر” چهره افرادی را که به آن نزدیک می‌شوند اسکن می‌کند و اگر تشخیص دهد نیمه پایین صورت آنها پوشیده نیست، این عبارت را بیان می‌کند: شما همیشه باید به درستی ماسک بزنید. اگر ربات مذکور مشاهده کند که افراد ماسک خود را زده‌اند این عبارت را بیان می کند: متشکرم که ماسک خود را زده‌اید. چندی پیش حتی از این ربات‌های کارآمد به عنوان هوادار در استادیوم نیز استفاده کردند. اخیرا مسابقات بیسبال ژاپن در شرایطی برگزار شد که ربات‌های شرکت “سافت‌بانک” به جای هواداران تیم‌ها در جایگاه قرار گرفته بودند.

دولت انگلیس قصد دارد با سرمایه گذاری ۲۰۷ میلیون دلاری و راه اندازی هزاران توربین بادی در سواحل انگلیس تأمین برق تمامی خانوارها را از این طریق انجام دهد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز گذشته با شرکت در کنفرانس حزب محافظه کار دولت این کشور اعلام کرد که استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تأمین برق تمامی منازل در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در دستور کار قرار گرفته و این طرح حتماً تا سال ۲۰۳۰ تکمیل خواهد شد.

بر اساس بررسی‌های محلی، انگلیس برای تأمین برق مورد نیاز خانوارهای خود از طریق توربین‌های بادی باید ۴۰ گیگاوات انرژی را به این شیوه تأمین کند. دولت انگلیس در سال ۲۰۱۹ هدف گذاری ۳۰ گیگاواتی را تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته بود که امسال این رقم به ۴۰ گیگاوات افزایش یافته است.

وی در این مورد افزود: کتری، ماشین لباسشویی، زودپز، تمامی وسایل گرمایی و نقلیه و غیره باید انرژی خود را با استفاده از ابزار تجدید پذیر به دست آورند.

سرمایه گذاری ۲۰۷ میلیون دلاری دولت انگلیس در این زمینه منجر به راه اندازی مزارع توربین‌های بادی در سواحل دریاها و اقیانوس‌ها با قدرت تولید یک گیگاوات برق تا سال ۲۰۳۰ خواهد شد. انتظار می‌رود تا یک دهه آینده هر سال حداقل ۲۶۰ توربین بادی در انگلیس نصب شود.

 

منبع: ایسنا