اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی 733 403 نوفن حامی البرز

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی: مایکروسافت در ادامه نوآوری‌های خود برای توسعه و بهبود بازارهای هدف، تغییری نوین در کنسول‌های ایکس‌باکس را در نظر گرفته است. قابلیت دسترسی افراد نابینا و کم‌بینا به بازی‌های کامپیوتری مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت این ثبت اختراع یک تغییر بسیار کلیدی در کنسول‌های بازی استاندارد پیشنهاد نموده که شامل اضافه نمودن یک صفحه‌نمایش بریل برای گیمرهایی است که مشکل بینایی دارند!

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

افراد دارای مشکل بینایی اغلب در استفاده از کنسول‌های بازی با مشکلات جدی روبرو بوده و بسیاری از عناصر بازی برای آن‌ها غیر قابل دسترس است و راه‌حل کنونی برای گیمرهایی که توانایی خواندن متن بازی را ندارند، توصیف صوتی است. اما یک صفحه‌نمایش بریل داخلی به کاربر اجازه می‌دهد تا در حین بازی، داده‌ها را به سادگی دریافت و پردازش نماید. به عبارت بهتر ایده خلاقانه مایکروسافت، این فرصت را فراهم می‌کند تا متن و قابلیت‌های رابط کاربری برای افرادی که مشکل بینایی دارند، بهتر توضیح داده شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده در ثبت اختراع مایکروسافت پدال‌هایی در پشت دسته بازی قرار گرفته که می‌توان از طریق آن‌ها حروف بریل را برای کاربردهای مختلف سازمان‌دهی و استفاده نمود. به عنوان مثال، فرد می‌تواند چت متنی درون بازی را شروع کند. پدال‌ها همچنین پتانسیل ارائه بازخورد لمسی خواهند داشت. از این طریق، تجربه بازی‌های متن محور در این افراد، به سمت تجربه‌هایی وابسته به گرافیک‌های پیچیده تغییر خواهد یافت. البته این مسئله قابل توجه است که انجام بازی‌هایی با گرافیک پیچیده، برای افراد نابینا یا کم‌بینا بسیار مشکل است؛ چرا که بازخورد صوتی، گرافیک پیچیده بازی را به شکلی کاملاً محدود و از طریق استفاده از حسگرهای صفحه توصیف می‌کند. همچنین وقتی بازی به‌سرعت پیش می‌رود (به‌طور مثال یک بازی مبارزه‌ای)، خروجی حسگر صفحه‌نمایش، باعث تأخیر در بازی می‌شود. با فناوری جدید مایکروسافت، بازی‌های ویدئویی با مشکلات بسیار کمتری در اختیار گیمرهای دارای مشکل بینایی قرار گرفته، اما به صورت کامل مشکل آن‌ها را حل نخواهد کرد.

گفتنی است که به محض این‌که نام بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی به میان می‌آید، ذهن بسیاری از افراد به سمت‌وسوی دو محصول محبوب بازار، یعنی «PlayStation» و «Xbox» معطوف می‌شود. دسته بازی اختراعی مایکروسافت که اصطلاحاً «Xbox Adaptive Controller» نام دارد، علاوه بر استراتژی تنوع این شرکت مبنی بر ورود به حوزه‌های مختلف و گاهاً عجیب فناوری، بیانگر همکاری تنگاتنگ با سازمان‌های حامی افراد ناتوان و تأکید بر مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در این زمینه است. البته این پتنت تنها توصیف‌کننده یک ایده اولیه بوده که تولید و تجاری‌سازی آن، مستلزم زمان کافی برای تبیین و توسعه ایده و به نوعی شاخ و برگ دادن به مفهوم آن است.

لازم به ذکر است که مایکروسافت در طیف وسیعی از حوزه‌ها مشغول فعالیت بوده و نوآوری را به عنوان الزامی برای خود در محصولات و فناوری‌های مختلف در نظر گرفته است. به عنوان مثال، این شرکت اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده که نوعی مراکز داده با مصرف انرژی بسیار کم در زیر آب‌های اقیانوس را توصیف می‌کند. توسعه نوعی تجهیز پوشیدنی برای کاهش حرکات غیر ارادی افراد مبتلا به پارکینسون و عرضه هدست واقعیت مجازی هولولنز، از دیگر اقدامات این شرکت برای تنوع‌بخشی به کسب‌وکار خود محسوب می‌شود.

 

منبع: کانون پتنت ایران

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

  یک طراح ویدئویی از عینک واقعیت افزوده اپل را طراحی و منتشر کرده است. مدت ها است که شایعات و گزارش هایی درباره توسعه عینکی با فناوری افزوده در اپل منتشر شده که با آیفون ۵G یکپارچه می شود. درهمین راستا یک ویدئوی جدید قابلیت های چنین هدست آینده گرایانه ای را نشان می دهد که یک طراح به نام «اسکندر اوتبایف» نسخه ای از طراحی اولیه عینک اپل را منتشر کرده که با قاب مشکی دور لنزها نشان
  ویلیام انگلیش یکی از مخترع ماوس رایانه در سن ۹۱ سالگی درگذشت. یکی از بنیانگذاران پیشرو در حوزه رایانه درگذشته است. ویلیام انگلیش که به توسعه نخستین مخترع ماوس کمک کرده بود در ۲۶ جولای و در سن ۹۱ سالگی درگذشته است. او همراه داگلاس انگلبارت در انستیتو تحقیقات استنفورد مخترع ماوس کردند و در سال ۱۹۶۸ میلادی نمایشگاه Mother of All Demos را برگزار کردند که در آن بسیاری از طرح‌های اولیه ای رونمایی شدند و در دهه‌های
  محققان دانشگاه گلاسگوی اسکاتلند موفق به ابداع ساعت هوشمند ی شده‌اند که از عرق بدن کاربر نیرو می‌گیرد. هنگامی که مردم در مورد انرژی تجدیدپذیر صحبت می‌کنند، عرق بدن چیزی نیست که به ذهن خطور کند، اما به نظر می‌رسد که این فرآیند طبیعی بدن در واقع قادر به تامین انرژی دستگاه‌های ردیابی تناسب اندام و حتی شاید ساعت هوشمند نیز باشد. محققان دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند یک فناوری ابداع کرده‌اند که می‌تواند از عرق بدن به جای باتری‌های
  پژوهشگران آمریکایی، نوعی ابزار پوشیدنی برای کمک به آزمایش ام‌.آر.آی ابداع کرده‌اند که می‌تواند دشواری‌های ناشی از روش تصویربرداری ام‌.آر.آی را برطرف کند. کسانی که آزمایشات ماموگرافی یا ام‌.آر.آی را پشت سر گذاشته‌اند، از دشواری روند انجام شدن آنها آگاه هستند که پژوهشگران "دانشگاه پردو"(Purdue University) تلاش کرده‌اند تا نوعی فناوری را که در صنایع دفاعی و هوا-فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد به کار ببرند و روش جدیدی را برای انجام دادن برخی از تصویربرداری‌های پزشکی ابداع کنند. یکی
  محققان با الهام از شیوه ذخیره چربی در بدن انسان، ساخت باتری از جنس روی ساخته اند که ذخایر انرژی را در سراسر بدن ربات ذخیره می کند. گروهی از محققان دانشگاه میشیگان ساخت باتری های بیومورفیکی ساخته اند که به ربات ها کمک می کند تا به وسیله سیستمی شبیه ذخایر چربی در بدن انسان، انرژی را تا ۷۲ بار بیشتر از باتری های معمولی ذخیره کنند. این ایده با تقلید از منابع انرژی ساخته شده که در
  محققان دانشگاه "سوئینبرن" از سریع‌ترین و قوی‌ترین پردازنده محاسبات عصبی جهان برای هوش مصنوعی رونمایی کردند که عملکرد آن سریع‌تر از ۱۰ تریلیون عملیات در ثانیه است. یک پردازنده نورومورفیک(محاسبات عصبی) نوری جدید که توسط محققان دانشگاه صنعتی "سوئینبرن"(Swinburne) ساخته شده است، می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های کنونی کار کند. قدرت پردازش این پردازشگر هوش مصنوعی سریع‌تر از ۱۰ تریلیون عملیات در ثانیه است. این اختراع می‌تواند انقلابی در شبکه‌های عصبی و به طور کلی پردازش
  یک حسگر زیستی برای رصد قند خون ورزشکاران توسعه یافته که روی بازوی فرد می چسبد و اطلاعات مربوط به سطح قند خون وی را روی اپلیکیشن موبایل نمایش می دهد. یک شرکت خدمات درمانی در آمریکا از نخستین حسگر زیستی ورزشی قند خون رونمایی کرد. این حسگر قند خون را اندازه می گیرد و مقدار آن را روی تلفن هوشمند نمایش می دهد. شرکت «آبوت» این دستگاه را ساخته که «لیبر سنس» (Liber Sense) نام دارد و به
  مشاهده نابودی تومورهای سرطانی محققان اخیرا موفق به توسعه اسکنی شده‌اند که توسط آن می‌توانند به صورت زنده ویدیوی تورموهای سرطانی را هنگامی که در حال نابودی هستند، مشاهده کنند. "پرتودرمانی" یا "رادیوتراپی" یکی از مهم‌ترین شاخه‌های فیزیک پزشکی است. پرتودرمانی به درمان بیماری با استفاده از پرتوهای نافذ مانند پرتوهای ایکس و آلفا و بتا و گاما که یا از دستگاه تابیده می‌شوند یا از داروهای حاوی مواد نشاندار شده ساطع می‌شوند گویند. پرتو درمانی استفاده از پرتوهای
  پژوهشگران دانشگاه صنعتی نانیانگ(Nanyang Technological University) سنگاپور در مطالعه اخیرشان یک فرایند تخمیر مبتنی بر پسماند میوه‌ها و غذاهای دریایی را برای خارج کردن کیتین از پوسته‌های سخت‌پوستان توسعه داده‌اند که این روش باعث می‌شود پلیمر کیتین (Chitin) با کیفیت‌تری تولید شود. کیتین موجود در پوسته‌های سَخت‌پوستان (پسماند میوه‌ها و غذاهای دریایی)، یک پلیمر طبیعی است. کیتین، مشتقی از گلوکز است و در جانداران متنوعی یافت می‌شود. این ماده سازنده اصلی دیواره سلولی قارچ‌ها، اسکلت خارجی بندپایانی چون خرچنگ‌ها
  یک شرکت ژاپنی از تولید اولین حسگر بصری فوق باریک جهان برای تشخیص هویت دقیق کاربران خبر داده است که از این حسگر بیومتریک می‌توان برای بررسی اثر انگشت افراد، امواج و پالس های وریدی استفاده و از این طریق هویت آنها را احراز کرد (تشخیص هویت دقیق). ضخامت این حسگر تنها ۱۵ میکرومتر است (تشخیص هویت دقیق توسط حسگر بیومتریک فوق باریک) و لذا می‌توان آن را تا زده یا خم کرد و به عنوان مثال در قالب
  شرکت چینی "دی‌جی‌آی" یک طرح ابتدایی برای ابداع یک وسیله نقلیه مجهز به دوربین ( پتنت آفرود دوربین‌دار ) ارائه داده است. شرکت چینی "دی‌جی‌آی" (DJI)، از نام‌های پیشرو در عرصه ساخت پهپادهای مجهز به دوربین است و در این زمینه شرکت‌های کمی وجود دارند که تلاش کرده‌اند یک وسیله نقلیه دوربین دار زمینی ارائه دهند اما دی‌جی‌آی سعی دارد در این مسیر حرکت کند و حق ثبت اختراع را برای یک وسیله نقلیه جاده‌ای که به دوربین مجهز
  محققان آمریکایی توانستند برای مطالعه فعالیت مغز حیوانات زنده (درک بهتر مغز)، عملکرد کاوشگرهای عصبی میکرو ال‌ای‌دی‌ را بهبود ببخشند. در قرن اخیر، علم " اپتوژنتیک" به پیشرفت تکنیک‌های تصویر برداری ، مطالعه و بررسی عملکردهای مغزی و درک بهتر مغز سرعت بخشیده‌ است. این روش به دانشمندان اجازه می‌دهد با استفاده از نور، نورون‌های ویژه‌ای را در مغز حیوانات آزمایشگاهی فعال کند همچنین می‌تواند در بهبود بینایی موثر باشد. محققان دانشگاه "میشیگان" در گذشته توانستند ریزترین منابع نوری