نصب دستیار صوتی قابل حمل روی تلفن همراه

نصب دستیار صوتی قابل حمل روی تلفن همراه

نصب دستیار صوتی قابل حمل روی تلفن همراه 733 403 نوفن حامی البرز

نصب دستیار صوتی قابل حمل روی تلفن همراه

 

یک استارتاپ آمریکایی یک دستیار صوتی کوچک طراحی کرده است که روی تلفن همراه نصب می‌شود و کارهای دستیار صوتی “الکسا” یا دستیار صوتی گوگل را انجام می‌دهد.

بسیاری از کاربران دستیار صوتی “الکسا”(Alexa) مجبور هستند برای استفاده از این فناوری، قفل تلفن همراه هوشمند خود را باز کنند اما یک استارتاپ در سیاتل راه حلی برای این مشکل یافته است. این شرکت، ابزار کوچکی ارائه داده که پشت تلفن همراه نصب می‌شود و مانند الکسا دستورات کاربر را دریافت می‌کند.

این دستگاه با اپلیکیشن الکسا یا دستیار گوگل سازگار و فعال می‌شود، دستورات کاربر را دریافت می‌کند و آنها را انجام می‌دهد.

از آنجا که این ابزار موسوم به “TalkSocket”، کوچک و قابل حمل است، کاربر می‌تواند آن را با خود به همه جا ببرد و هنگام دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی برای کارهایی مانند پخش موسیقی از آن استفاده کند.

این دستیار صوتی کوچک می‌تواند در بسیاری از دستگاهها قابل استفاده باشد اما به نظر می‌رسد که بیشتر برای استفاده در تلفن همراه طراحی شده است و کاربرد بهتری دارد.

محققان با مجهزکردن یک میکروسکوپ نوری به حسگرهای کوانتومی موفق به ابداع یک دماسنج دقیق شدند که می‌تواند حتی «تب» کرم‌های لوله‌ای کوچک را ثبت کند.

سیستم های کوانتومی نسبت به محیط اطراف بسیار حساس هستند که آنها را برای اندازه گیری تغییرات دمای داخل بدن ایده آل می کند. میکروسکوپ های نوری به دانشمندان امکان می دهند تا ساختارهای میکروسکوپی را در نمونه های بیولوژیکی تصور کنند و زمانی که با نشانگرهای زیستی فلورسنت ترکیب می شوند، می توان از آنها برای مشاهده رویه های بیولوژیکی استفاده کرد.

اکنون محققان دانشگاه «اوساکاسیتی» در ژاپن در یک مطالعه اثبات مفهومی، این دو فناوری را برای مشاهده سیستم های بیولوژیکی و فرآیندهایی که در آنها گرما و دما نقش مهمی دارند، ترکیب کردند.

محققان این فناوری جدید هیبریدی را که از نانوالماس ها استفاده می کند به نمونه ها کرم نماتد تزریق کردند.

محققان در جریان چند آزمایش برای بررسی این دماسنج کوانتومی، میتوکندری کرم های نمونه را با استفاده از درمان دارویی تحریک کردند تا موجب بروز تب شود؛ سپس مشاهده کردند این دما سنج می تواند افزایش دمای بدن این کرم ها را با موفقیت ثبت کند.

الگوریتم جدید دماسنج کوانتومی ابداعی این محققان قادر به ردیابی حرکت الماس های میکروسکوپ و اندازه گیری چرخش های کوانتومی در الماس های فلورسنت بود و تغییرات دما را در داخل بدن کرم ها نشان داد.

«فوجی وارا» مدرس دانشگاه اوساکا گفت: نتایج مطالعه ما نقطه عطف مهمی است که مسیر آینده سنجش کوانتومی را هدایت می کند زیرا نشان می دهد که سنجش کوانتومی به زیست شناسی کمک می کند.

 

منبع: ایسنا