فیلمبرداری ربات از زیر دریا

فیلمبرداری ربات از زیر دریا

فیلمبرداری ربات از زیر دریا 733 403 نوفن حامی البرز

فیلمبرداری ربات

 

پژوهشگران ایتالیایی، نوعی فیلمبرداری ربات شش پا ابداع کرده‌اند که می‌تواند در بستر دریا راه برود و از محیط اطراف فیلمبرداری کند.

پژوهشگران موسسه “بیوروبوتیکز”(BioRobotics Institute) ایتالیا، شکل جدید و بهبودیافته‌ای از یک ربات موسوم به “سیلور”(SILVER) را ارائه داده‌اند که برای جست و جو و اکتشاف در بستر دریا ساخته شده است. نسخه جدید این ربات که “سیلور۲”(SILVER2) نام دارد، می‌تواند در بستر دریا راه برود و ویدئوهایی را تهیه کند (فیلمبرداری ربات).

این گروه پژوهشی، دو سال پیش ربات سیلور را ابداع کردند که می‌توانست مثل یک سگ در بستر دریا راه برود. آنها مدت کوتاهی پس از ابداع سیلور توانستند بودجه‌ای دریافت کنند که به آنها امکان می‌داد طراحی سیلور را بهبود ببخشند و قابلیت‌های بیشتری به آن بدهند (فیلمبرداری ربات).

سیلور۲ علاوه بر راه رفتن در بستر دریا می‌تواند راه خود را از میان سطوح گلی و سنگی پیدا کند. این ربات شش پا شبیه به یک خرچنگ به نظر می‌رسد که در بستر دریا راه می‌رود اما چنگال‌های خرچنگ را ندارد.

این فیلمبرداری ربات به یک حسگر فشار، یک سیستم شناور، حسگرهای تماس و یک جفت دوربین و میکروفن مجهز است که امکان ضبط فوری ویدئو را از محیط اطراف فراهم می‌کنند.

سیلور۲، یک ماژول تثبیت کننده پا در بدن ضد آب خود دارد که به حفظ تعادل کمک می‌کند. این ربات، به یک سیستم مسیریابی نیز مجهز است که به دوری از موانع و رسیدن به مکان مورد نظر کمک می‌کند.

سیلور۲ به تازگی در شرایط گوناگونی مانند محیط دارای جلبک‌، گل، سنگ و ماسه آزمایش شده است. آزمایش‌ها نشان دادند که این ربات به صورت قابل توجهی آرام است و همین موضوع به آن امکان می‌دهد تا بدون تاثیر گذاشتن بر موجودات دریایی، از آنها فیلمبرداری کند.

ربات سیلور۲، هم می‌تواند تحت کنترل انسان باشد و هم می‌تواند کار خود را به صورت خودکار انجام دهد. این ربات می‌تواند هنگام راه رفتن در بستر دریا، حدود هفت ساعت و هنگام ایستادن، حدود ۱۶ ساعت کار کند.

شرکت چینی آنر تصمیم دارد تلویزیونی با ۶ میکروفون عرضه کند که به کاربر اجازه می دهد از راه دور و به وسیله صوت، دستگاه را کنترل کند

شرکت آنر تصمیم دارد فردا یک محصول سریSmart Life را رونمایی کند. به گفته کارشناسان در این رویداد چند دستگاه از جمله یک تلویزیون هوشمند رونمایی خواهند شد.طبق آخرین گزارش ها این تلویزیون دارای ۶ میکروفون است.

چند روز قبل فاش شد تلویزیون هوشمند آتی آنر مجهز به فناوریMEMC است که از آن به عنوان افکت روان تر کردن حرکات نیز یاد می شود و این شرکت تاکنون ۳ تیزر درباره تلویزیون مذکور منتشر کرده است که در تیزر اول نشان داده می شود این دستگاه هوشمند مجهز به فناوریACM ( مدیریت سازگاری کنتراست) است. این فناوری کنتراست رنگ ها را براساس محتوایی که در تلویزیون نمایش داده می شود، تنظیم می کند.

همچنین این برند تایید کرده تلویزیون هوشمند آتی شرکت با الگوریتمSR عرضه می شود که این الگوریتم محتوایی با وضوح پایین را به طور واقعی و با بافت و جزئیات بهتر نمایش می دهد.

در آخر تیزر جدید نشان می دهد این تلویزیون هوشمند دارای ۶ میکروفون است. این میکروفون ها به کاربر کمک می کنند تا دستگاه را به وسیله صوت و از از فاصله دور کنترل کنند. بنابراین نیازی به کنترل از راه دور نیست.

 

منبع: ایسنا