تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن

تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن

تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن 733 403 نوفن حامی البرز

تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن

 

سیتروئن یک خودروی برقی ویژه استفاده در مناطق شهری تولید کرده که دو نفر گنجایش دارد و با پرداخت ۲۲ دلار در ماه قابل استفاده است (تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن).

این خودروی کوچک که آمی نام دارد و می‌تواند حمل و نقل در نواحی شهری را تسهیل کند و راندن آن نیاز به اخذ گواهینامه رانندگی نیز ندارد.

افراد ۱۴ سال به بالا در فرانسه و ۱۶ سال به بالا در دیگر کشورهای اروپایی می‌توانند از این خودروی برقی برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

خودروی یادشده مجهز به باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی است و با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی ۷۰ کیلومتری را طی کند و شارژ این خودرو با اتصال کابل شارژ آن به هر پریز استاندارد ۲۲۰ ولت ممکن است و شارژ کامل باتری آن به سه ساعت زمان نیاز دارد.

تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن

حداکثر سرعت این خودرو به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و افراد با پرداخت ۲۲ دلار در ماه می‌توانند آن را به مدت دو سال اجاره کنند که البته بدین منظور یک پیش پرداخت ۲۹۰۰ دلاری ضروری است و خرید این خودرو نیز با پرداخت ۶۶۰۰ دلار ممکن است. تحویل این خودرو به خریداران اروپایی از ماه ژوئن آغاز می‌شود.

محققان آمریکایی با ابداع یک روش جدید موفق شدند که از نوعی مولکول هیدروژن و کربن یافت شده در نفت خام و گاز طبیعی، الماس خالص تولید کنند.

محققان بیش از ۶۰ سال است که با استفاده از روش‌های مختلف، مواد مختلف را به الماس مصنوعی تبدیل کرده‌اند اما این روش‌ها به طور کلی نیازمند مقادیر زیادی انرژی هستند و برای ایجاد تحول نیاز به کاتالیزور دارند که اکنون محققان دانشکده علوم زمین، انرژی و محیط زیست «استنفورد» در آمریکا روشی ساده تر برای این کار پیدا کرده‌اند.

آن‌ها برای ساخت الماس مصنوعی جدید خود با سه نوع پودرهای تصفیه شده از مخازن نفتی شروع به کار کردند. محققان با بررسی این مواد به وسیله یک میکروسکوپ قوی، موفق به کشف اتم هایی به نام «الماس واره» در این پودرها شدند که الگوی آرایشی آن‌ها همانند الگوی آرایشی اتم‌های کریستال‌های الماس بود.

محققان سپس این مواد را با لیزر گرم کردند و از طریق یک سری آزمایشات و شبیه سازی‌ها متوجه شدند که این ماده با انرژی بسیار کمی قادر به تبدیل به یک الماس خالص است. این الماس واره‌ها با قرار گرفتن در معرض دمایی حدود ۶۲۷ درجه سانتیگراد و فشاری که چندین برابر فشار اعماق زمین است، هیدروژن خود را از دست دادند و به یک الماس خالص تبدیل شدند.

الماس‌واره‌ها با ابعادی کوچکتر از دو نانومتر موادی آلی با ساختاری شبیه الماس هستند. این الماس‌ واره‌های متفاوت، بر خلاف الماس‌های معمولی که کاملاً از کربن تشکیل شده‌اند، حاوی هیدروژن نیز هستند (تولید خودروی برقی دو نفره سیتروئن). محققان این الماس‌واره‌ها را به درون «سلول سندان الماس» (diamond anvil cell) – دستگاهی که دانشمندان اغلب برای ایجاد فشارهای شدید و تولید مواد فوق العاده سخت از آن استفاده می‌کنند- بردند.

همه این‌ فرایند در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد و محققان می‌گویند این روش قادر به تولید الماس‌های کوچک زیادی است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

  شرکت آئودی در یکی از تاسیسات خود دو اگزواسکلتون را روی ۶۰ کارگر آزمایش می کند. این اگزواسکلتون ها برای کاهش فشار بر ماهیچه ها به کار می روند. در خطوط تولید خودرو اگزواسکلتون ها می توانند در انجام فعالیت های سخت یا کارهای تکرار شونده کمک حال باشند که باعث کاهش فشار فیزیکی در کارگران می شود. درهمین راستا شرکت آئودی هم اکنون ابزارهای خاصی را برای پشتیبانی از برخی کارگران خود فراهم کرده است. حدود ۶۰ نفر
  یک فناوری ابداع شده که باعث هوشمند شدن عینک های معمولی می شود و با کمک این فناوری کاربر بدون نگاه کردن به موبایل یا ساعت هوشمندش، نوتیفیکیشن ها را می بیند و می تواند با چشمانش از اپلیکیشن ها استفاده کند. شرکت بوش این سیستم را ( هوشمند شدن عینک های معمولی ) Bosch Smartglasses Light Drive نام گذاری کرده و می توان آن را روی قاب هر عینکی نصب کرد تا هولوگرام هایی از عناصر مختلف تعبیه
  محققان "موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان" سوئیس در مطالعه اخیرشان "آئورت مصنوعی" ایجاد کرده‌اند. به منظور کاهش فشار در قلب، مهندسان سوئیسی با استفاده از سیلیکون و یک سری الکترود یک آئورت مصنوعی را طراحی کرده‌اند. این دستگاه درست در پشت دریچه آئورت کاشته می‌شود و نحوه عملکرد آئورت را تقویت می‌کند تا مانند یک "آئورت بزرگ" عمل کند. وقتی ولتاژ الکتریکی به دستگاه وارد می‌شود، قطر آئورت مصنوعی از آئورت طبیعی بیشتر می‌شود. این دستگاه در کاهش فشار بر
  "محمود الکومی" (Mahmoud Elkoumy) مهندس مصری، موفق به ساخت رباتی شده که می‏تواند در مریخ آب تولید کند. محمود الکومی موفق به توسعه رباتی به نام"ELU" شده است که این ربات با جذب هوای مرطوب، فشرده سازی و قرار دادن آن در یک فرایند فیلتراسیون پنج مرحله‎ای ، آب آشامیدنی ایجاد می‎کند. الکومی گفت: هزینه تولید آب از هوا، نسبت به سایر فناوری‎های موجود کمتر است. هزینه ساخت ELU حدود ۲۵۰ دلار بود. هزینه ایجاد یک چهارم آب برای
  محققان دانشگاه فنی و طراحی سنگاپور با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و سلول‌های بنیادی راهکاری جدید ابداع کردند که امکان تولید سلول‌های قلب را با دقت بالا در اختیار می‌گذارد. محققان با استفاده از این فناوری توانستند فرایند تولید سلول‌های کاردیو میوسیت را که در قلب وجود دارند، با دقت بالایی اجرا کنند. تمام انسان‌ها از یک سلول پدید می‌آیند و این سلول‌ها در نتیجه تقسیم سلولی، جنین را تشکیل می‌دهند. در مراحل بعدی هر گروه از
  پژوهشگران "دانشگاه توکیو"، حسگرهایی ابداع کرده‌اند که می‌توانند امکان انعطاف‌پذیری ربات‌ها را بیشتر فراهم کنند. ربات‌ها را می‌توان از مواد نرم ساخت اما انعطاف‌پذیری چنین ربات‌هایی محدود به استفاده از حسگرهای سفت و سختی است که برای کنترل آنها ضروری هستند. پژوهشگران "دانشگاه توکیو" (UTokyo)، حسگرهایی ابداع کرده‌اند که می‌توانند عملکرد حسگرهای معمول را داشته باشند اما انعطاف‌پذیری ربات‌ها را به میزان بیشتری به ارمغان بیاورند. انعطاف‌پذیری ربات‌ها می‌توانند با کمک این حسگرهای جدید، سازگارتر و منعطف‌تر از ربات‌هایی
  کنترل "ایمپلنت مغزی" کاشت یا ایمپلنت‌های عصبی ممکن است گزینه‌های درمانی مناسبی برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری پارکینسون و صرع باشند؛ اما یکی از نکاتی که باید ذکر کرد، این است که چنین دستگاه‌هایی می‌بایست برای مدت زمان طولانی در شرایط سخت در جمجمه کار کنند و یکی از چالش‌هایی که پزشکان با آن رو به رو هستند مسئله تامین نیروی این ایمپلنت‌ها است و مشکل دیگر آنها نیز برقراری ارتباط با این ایمپلنت‌ها برای کنترل عملکرد
  یک شرکت کانادایی با دریافت حمایت مالی از دولت کانادا به دنبال ایجاد زیرساخت برای تولید نانوپوشش‌ خوداستریل‌ شونده هبرای مقابله با ویروس کرونا است. نانوپوشش‌ خوداستریل‌ شونده موسوم به NanoCleanSQ در فهرست فناوری‌هایی قرار دارد که دولت کانادا در قالب برنامه نسل جدید تولید در کانادا از آنها حمایت خواهد کرد. این نانوپوشش می‌تواند ویروس‌هایی نظیر کووید ۱۹ را به سرعت از بین ببرد. در حالت عادی هفته‌ها زمان نیاز است تا این کار انجام شود، این نانوپوشش‌
  از سال ۱۹۹۸تاکنون بیش از ۸۰۰ کودک در ایالات متحده به دلیل آنکه والدینشان فراموش کرده‌اند آنها را از خودرو خارج کنند، جان خود را از دست داده‌اند، حال استارتاپ ایتالیایی "Filo" یک سیستم هشدار دهنده کودک مبتنی بر بلوتوث با نام "تاتا" (Tata) ایجاد کرده است که برای جلوگیری از این حوادث ناگوار طراحی شده و در داخل یا روی صندلی ماشین قرار می‌گیرد. نکته خوب این است که کاربران تنها یک هشدار دریافت نخواهند کرد. اولین هشدار
  پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" در بررسی جدید خود سعی کردند پارچه‌های هوشمندی ابداع کنند که قابلیت تغییر شکل و بازگشت به شکل اصلی خود را دارند. هر کس که تاکنون صاف کردن مو را امتحان کرده، می‌داند که آب دشمن این روند است. اگر مویی که به کمک گرما صاف شده است، با آب برخورد کند، در عرض چند دقیقه به حالت فر درمی‌آید زیرا مو حافظه مربوط به شکل دارد و ویژگی‌های آن، امکان تغییر شکل را در واکنش
موتورسیکلت برقی ۹۹ اسب بخار یک موتورسیکلت برقی با ۹۹ اسب بخار جدید با استفاده از سیستمی نوین که انرژی ترمز خود را جمع آوری می کند تا پیمایش وسیله نقلیه با یکبار شارژ را به ۱۸۰ مایل برساند و در این حالت پیمایش آن ۵۰ درصد بیش از موتورسیکلت های برقی وجود در بازار خواهد بود. موتورسیکلت برقی با ۹۹ اسب بخار Nawa Racer نام دارد و در نمایشگاه CES۲۰۲۰ میلادی نمایش داده می شود. یک شرکت فرانسوی Nawa
خودروی نانویی چوبی خودروی نانویی چوبی: وزارت محیط‌ زیست ژاپن با همکاری دانشگاه کیوتو اقدام به ساخت خودرویی از جنس نانوسلولز کرده است که وزن کمتر و در عین حال قدرت بیشتری نسبت به خودروهای فولادی دارد. وزارت محیط‌ زیست ژاپن خودرویی از چوب تولید کرده که آن را «خودرو نانوسلولزی» نام گذاشته است. این خودرو از سلولز نانوفیبری مبتنی بر چوب ساخته شده است و سلولز نانوفیبری یک پنجم نسخه فولادی وزن دارد ولی قدرت آن پنج برابر است