
ابداع تلفن همراه از دل تلفنهای قدیمی: یک مهندس حوزه فضا موفق شده تلفن همراهی برای خود ابداع کند که به شمارهگیر چرخشی تلفنهای قدیمی مجهز است.
یک مهندس حوزه فضا که از تلفن همراه و ابزار جدید متنفر است، تلفن همراهی برای خود ابداع کرده که با شمارهگیر چرخشی کار میکند و این صفحهکلید قدیمی در یک قاب زمرد رنگ جای گرفته و یک آنتن دارد تا سیگنال کافی را تامین کند (ابداع تلفن همراه از دل تلفنهای قدیمی).
“جاستین هاپت”(Justine Haupt)، ۳۴ سال دارد و سه سال از عمر خود را به ساخت این تلفن همراه منحصر به فرد اختصاص داده است. او اکنون یک کیت به مبلغ ۱۷۰ دلار را به دیگران میفروشد تا بتوانند تلفن همراه خود را بسازند اما این کیتها، شمارهگیر چرخشی را شامل نمیشوند زیرا هاپت، شمارهگیر خود را از یک تلفن قدیمی به دست آورده است.
ارتفاع این تلفن همراه چهار اینچ، پهنای آن سه اینچ و ضخامت آن یک اینچ است و با یک سیمکارت شرکت مخابرات آمریکا موسوم به “ایتی اند تی” (AT&T) کار میکند.
عمر باتری این تلفن همراه، به ۲۴ تا ۳۰ ساعت میرسد و شهرت آن باعث شده تا هاپت، کیتی را برای دیگران ارائه دهد تا بتوانند تلفن همراه خود را بسازند.
ابداع تلفن همراه از دل تلفنهای قدیمی
هاپت گفت: من ابتدا نمیخواستم اقدامی برای فروش انجام دهم اما تقاضای مصرانه و ایمیلهای بسیاری که برای خرید تلفن همراه دریافت کردم، مرا به این کار تشویق کرد. نهایتا یک نفر پیشنهاد داد که حداقل یک کیت بسازم و من نیز به سرعت تجهیزات مورد نیاز را سرهم کردم تا نسخه جدیدی از مداری ارائه دهم که قدرت بیشتری داشته باشد.
وی افزود: من در حال حاضر برای ابداع یک کیت جامعتر تلاش میکنم که بتواند همه نیازهای کاربر خود را برآورده کند. من در هر هفته، حدود ۳۰ سفارش دارم.
هاپت فقط یک بار با تلفن همراه مادرش پیام داده است. وی ادامه داد: من یک مهندس هستم و فناوری را دوست دارم اما تلفن همراه، مسیری نیست که میخواهم در آن قدم بگذارم.
هاپت ادعا میکند که به رغم علاقه به فناوری، هرگز تلفن همراه نداشته و یا پیامی با تلفن همراه نفرستاده است. وی در این باره گفت: من در حوزه فناوری کار میکنم اما فرهنگ مربوط به تلفن همراه را دوست ندارم. من ابزاری را دوست ندارم که اتصال آن به اینترنت بیش از اندازه است. من ایده تماس گرفتن در هر لحظه را دوست ندارم و نیازی نمیبینم که سطح بالایی از دستیابی به اینترنت را داشته باشم. هر زمانی که احساس میکنم باید به بررسی موضوعی بپردازم، از رایانهام استفاده میکنم. من هرگز با تلفن همراه پیام ندادهام و تلفن همراه را به بخشی از زندگی خود تبدیل نکردهام؛ در نتیجه بهانه خوبی برای پیام ندادن دارم.
او به جای استفاده از تلفن همراه، تصمیم گرفت ابزاری را با کمک تخصص حرفهای خود ابداع کند. علاقه هاپت به صفحه کلیدهای چرخشی، الهامبخش او در این پروژه بود. هاپت اضافه کرد: صفحهکلیدهای چرخشی، تمیز و مرتب هستند و من میخواستم آنها را در پروژه خود بگنجانم.
نخستین نمونه این تلفن همراه، بسیار ابتدایی بود و صرفا اثبات یک مفهوم به شمار میرفت اما هاپت به بهبود طراحی و کاهش اندازه آن پرداخت تا این که توانست تلفن را در یک قاب جای دهد.
هاپت برای ابداع قاب تلفن همراه، از یک چاپگر سهبعدی استفاده کرد و دکمههای شمارهگیری سریع را به آن افزود و سپس توانست به سرعت با همسر و مادر خود تماس بگیرد.
هاپت گفت: اگر بخواهم با همسرم تماس بگیرم، میتوانم این کار را تنها با فشردن یک دکمه انجام دهم. من میتوان با کمک این تلفن همراه، بسیار سریعتر با مردم تماس بگیرم.
یک شرکت اروپایی مشغول توسعه سیستمی است که با کمک هوش مصنوعی خواب آلودگی و حواس پرتی راننده پشت فرمان خودرو را شناسایی می کند و به او هشدار می دهد.
شرکت «سیت» (Seat) مشغول توسعه فناوری هوش مصنوعی است که با خستگی رانندگان مقابله می کند و همزمان امنیت جاده ها را ارتقا می دهد.
«سیت» با همکاری شرکت اسپانیایی«آی سایت تکنولوژیز» مشغول توسعه سیستمی است که قابلیت بررسی باز بودن چشم راننده، زاویه دید و میزان پلک زدن و همچنین وضعیت سر او را دارد و به این ترتیب مشخص می کند راننده خواب آلود است یا خیر.
فناوری درحال توسعه، قابلیت شناسایی راننده را دارد و می تواند ترجیحات او را در خودرو اعمال کند، مثلا صندلی در وضعیت مورد علاقه وی تنظیم و گرمایش و تهویه خودرو را براساس تنظیمات مورد نظر راننده مشخص کند.
اگر مشخص شود راننده ای خواب آلود است یا حتی به دلیل توجه به موبایل حواسش پرت است، این سیستم پیام هشداری ارسال می کند.
«استفان لیجویک» مدیر بخش محصولات شرکت «سیت» می گوید: در کل بیش از ۹۰ درصد تصادفات جاده ای در اروپا به دلیل خطای انسانی است. دلیل اصلی این امر نیز حواس پرتی و خستگی، سرعت بیش از حد و مصرف الکل و مواد مخدر است. ما مشغول بررسی راه حل هایی هستیم تا از غفلت رانندگان پشت فرمان خودرو جلوگیری کنیم تا به این ترتیب میزان تصادفات جاده ای کمتر شود.
منبع: ایسنا
دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:
![]()
گروهی از محققان مؤسسه اس آر آی در کالیفرنیا با استفاده از یک کایت زیرآبی توانستهاند از جذر و مد آب دریا برای تولید برق استفاده کنند. اجرای این طرح تحقیقاتی با استفاده از بودجه ۴.۲ میلیون دلاری وزارت انرژی آمریکا و پس از سه سال با همکاری دانشگاه برکلی به نتیجه رسیده است. انتظار میرود از این فناوری تولید برق زیرآبی در آینده برای تأمین انرژی مورد استفاده زیردریاییها نیز استفاده شود. منابع انرژی تجدیدپذیر در دهههای اخیر
محققان به بررسی دستگاهی پرداختند که برای تعیین تغییرات کوچک و کوتاه مدت در رابطه با عملکردهای حرکتی و قدرت عضلات مفید است (بازوبندی که پیشرفت "اماس" را به دقت زیر نظر میگیرد). برای مردمی که از بیماری "اماس" (MS) رنج میبرند، سنجش چگونگی نوسان وضعیت آنها در دورههای زمانی کوتاه، امری دشوار است. در یک پژوهش جدید، محققان به بررسی دستگاهی پرداختند که در این زمینه ابداع شده است و میتواند تغییرات ظریفی که شاید پنهان بمانند را
سامسونگ حق امتیاز یک موبایل با نمایشگر انعطاف پذیر را ثبت کرده که بخشی از آن داخل دستگاه جمع می شود و هنگام باز شدن نمایشگر کاربر می تواند بهتر ویدئو تماشا کند. نمایشگر این موبایل به سمت خارج امتداد می یابد و بزرگتر می شود. در این حق امتیاز شرکت سامسونگ توضیح داده که درحالت عادی نسبت نمایشگر به تصویر موبایل ۱۶:۹ است اما هنگام باز شدن، نسبت نمایشگر به تصویر دستگاه به ۱۸:۹ می رسد. نمایشگر انعطاف پذیر
تاکسی هوایی سوئیسی ای وی تول، با موفقیت در جریان یک پرواز آزمایشی قابلیتهای خود را به نمایش گذاشت. تاکسی هوایی eVTOL که توسط شرکت سوئیسی دوفور ساخته شده، یک وسیله نقلیه تمام برقی است که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد و از این لحاظ مشابه با هلیکوپترها عمل میکند ، اما میتواند مانند هواپیماها بعد از حرکت بر روی باند اوج گرفته و مسیر خود را ادامه دهد. بال این هواپیما به صورت چرخشی ساخته شده و
محققان از تولید کوچکترین ربات میکروالکترونیکی جهان خبر داده اند که به عنوان بخشی از پیشران موتور جت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. استفاده از کوچکترین ربات میکروالکترونیکی در موتور پیشران جت تحولی اساسی در آن ایجاد میکند که از ده سال قبل به این سو شاهد تغییرات چشمگیری نبوده است. این ربات بسیار کوچک تخت تنها ۰.۸ میلیمتر طول و ۰.۸ میلیمتر پهنا دارد و ضخامت آن نیز صرفاً ۰.۱۴ میلیمتر است. ربات یادشده به صورت بی سیم
محققان دانشگاه جرج واشنگتن با همکاری محققان دانشگاه نورث وسترن در آمریکا نسل جدیدی از تجهیزات پزشکی را طراحی کردند که به سیستمهای الکترونیکی نرم مجهز هستند و کیفیت تشخیص و درمان بیماریهای قلبی و عروقی را بهبود میبخشند. در این فناوری، شبکهای از حسگرهای الکترودی و موتورهای محرک انعطافپذیر و کشسان به همراه حسگرهای دما و فشار روی یک سیستم کاتتر بالونی نصب شده است که برای جراحیهای کوچک مانند درمان آریتمی قلب (نامنظمبودن ضربان قلب) کاربرد دارد.
گروهی از محققان ابزاری ساختهاند که با استفاده از میدانهای الکترومغناطیسی برای کاهش سطح قند خون و تقویت واکنش بدن نسبت به انسولین، وضعیت دیابت بیمار را از راه دور مدیریت میکند. برای بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، نگه داشتن قند خون در سطح سالم یک کار دشوار است که شامل نظارت منظم و تزریق انسولین می شود، اما محققان به دنبال یافتن روش های راحت تری برای مدیریت این بیماری هستند. اکنون یک گروه تحقیقاتی
متخصصان یکی از شرکتهای دانشبنیان با بهکارگیری ترکیبات نانویی در بستر پلیمر، محصولی سبک، بادوام و مقاوم در برابر حرارت و فشار تولید کردهاند که علاوهبر ضربه گیر برای کاهش خسارات تصادفات، در صنایع دیگری همچون ساختمانسازی، مبلمان شهری و تولید تجهیزات ورزشی نیز قابل استفاده است. به گزارش ایسنا، اسماعیل نوری، مدیرعامل این شـرکت گفت: با استفاده از فناوری نانو، موفق به تولید گرانولهای پلیمری مقاوم و ضربهگیر شدهایم که میتوانند در کاهش آسیبهای ناشی از تصادفات مؤثر باشند. این
یک شرکت هلندی، نوعی زیردریایی ابداع کرده است که میتواند امکان اکتشاف در عمق ۱۰۰ متری را فراهم کند. شاید یک وسیله نقلیه که قابلیت حرکت در عمق ۱۰۰ متری آب را دارد، امکان اکتشاف در دریاهای عمیق را به سادگی فراهم کند. زیردریاییها، اختراعات عجیبی هستند و امکان اکتشاف در دریاهای عمیقی را فراهم میکنند که انسان توانایی رفتن به آنها را ندارد. در هر حال، تاکنون اینکه هر شخص، زیردریایی مخصوص به خود را داشته باشد، امر
یک شرکت روسی مشغول آزمایش نمونه اولیه تاکسی پرنده ای است که قابلیت حمل دو نفر یا بار را دارد. شرکت روسی «هاورسافت» تاکسی پهپاد هاور را در ماه جاری میلادی آزمایش کرده است. این وسیله نقلیه میتواند مسافر و محموله را حمل و جابه جا کند. این پهپاد تاکسی پرنده به اندازه یک خودروی صندوق دار معمولی (۵ در ۱.۶ متر) است و میتواند با یک بار شارژ مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.هاور نیازمند باند مخصوص پرواز
با تولید یک پلیمر رسانای انعطافپذیر و استفاده از آن در سلول خورشیدی آلی، منعطفترین سلول خورشیدی جهان ساخته شد. این سلول خورشیدی را میتوان تا ۴۰ درصد حالت اولیه کشید. با رشد سریع بازار ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن، سلولهای خورشیدی ارتجاعی که میتوانند تحت فشار نیز کار کنند، به عنوان منبع انرژی مورد توجه قرار گرفته است. برای ساخت چنین سلولهای خورشیدی، لازم است که لایه فعال نوری آنها که نور را به برق تبدیل میکند، ضمن داشتن خاصیت
ماسک "C-Thru" نام یک مجموعه کلاه ایمنی آتشنشانان شامل کلاه و ماسک مخصوص آتشنشانی است که مجهز به یک دوربین حرارتی و یک نمایشگر "هاد"(HUD) یا نمایشگر سر بالا است تا دید حرارتی را در اختیار آتشنشانان قرار دهد. تیمهای آتشنشانی مجبور به حمل وسایل به شکل دستی به منظور کمک به آنها در شرایط سخت و محیطهای پر از دود هستند تا اینکه یک شرکت آمریکایی به نام "Qwake" با فراهم کردن دید حرارتی در یک صفحه نمایش