کلید ضد میکروب برای لمس اجسام آلوده

کلید ضد میکروب برای لمس اجسام آلوده

کلید ضد میکروب برای لمس اجسام آلوده 733 403 نوفن حامی البرز

کلید ضد میکروب برای لمس اجسام آلوده

 

یک کلید ضد میکروب فلزی آنتی میکروبیال برای دوری از لمس اشیایی نظیر عابر بانک‌ها که به طور بالقوه می‌توانند آلوده باشند، ساخته شده است.

اجتناب از لمس برخی از سطوح هنگام بیرون آمدن از خانه و حاضر شدن در ملاء عام دشوار است. صفحه نمایش‌های لمسی در فروشگاه‌ها، دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی، صفحه کلید دستگاه‌های خودپرداز یا حتی دستگیره درها و غیره؛ همه ما هر روزه در معرض تماس با سطوح بالقوه آلوده هستیم.

این ابزار موجب عدم لمس مستقیم سطوح آلوده می‌شود و فاصله ایمنی با سطوح آلوده را حفظ می‌کند. این ابزار از 62 درصد مس تشکیل شده است، به این معنی که ذاتاً ضد میکروبی است، بنابراین تکثیر میکروارگانیسم‌ها را کند می‌کند یا آنها را نابود می‌کند.

اکنون یک قطعه فلزی شبیه به کلید موسوم به “CLEANKEY” به معنی “کلید تمیز” که یک ابزار ضد میکروبی از جنس برنج است، این امکان را می‌دهد که دکمه‌های آسانسور، دستگیره درها و غیره را بدون تماس مستقیم دست، استفاده کنیم. یک بسته سه تایی از این ابزار با قیمت 49.99 دلار در حال فروش است (کلید ضد میکروب).

به عبارت دیگر، ترکیب مس-آلیاژ کلید ضد میکروب منحصر به فرد این ابزار، حداکثر 99 درصد از میکروب‌ها را که معمولاً روی سطوحی قرار دارند که با آنها تماس داریم، نابود می‌کند. همچنین به ما کمک می‌کند هنگام مواجهه با چنین سطوحی، آرامش خاطر داشته باشیم، زیرا با استفاده از این کلید و عدم لمس با دست و انگشتان، میزان تماس خود را بیش از 99 درصد کاهش می‌دهیم.

علاوه بر این، طراحی ارگونومیک آن به ما امکان می‌دهد دکمه‌ها، درها و دستگیره‌ها را بدون هیچگونه کار اضافی لمس کنیم و کار خود را انجام دهیم.

شرکت پست آمریکایی ” یونایتد پارسل سرویس”( UPS) و شرکت داروسازی ” CVS” با همکاری یکدیگر قصد دارند با استفاده از پهپاد، به جامعه بازنشستگان فلوریدا که به دلیل کروناویروس در خانه‌های خود مانده‌اند،‌خدمات رسانی کنند.

از زمان شیوع “کروناویروس ” در آمریکا، شرکت‌های پهپادسازی به دنبال راه‌هایی برای کمک به جلوگیری از شیوع این ویروس بوده‌اند.

از آن زمان تاکنون بسیاری از پهپادها به خانه‌های مردم بسته تحویل می‌دهند تا مردم در دوران شیوع کروناویروس در خانه‌های خود بمانند.

در این راستا، شرکت پست آمریکایی ” یونایتد پارسل سرویس” با همکاری شرکت داروسازی ” CVS” قصد دارند داروهای تجویز شده را با استفاده از پهپادها به دست ۱۳۵ هزار نفر از مردم بخشی از فلوریدا که هم‌اکنون در خانه‌های خود مانده‌اند، برساند. تاکنون ۱۷۱ تن از این روستا که یک جامعه بازنشستگی است، مبتلا به کروناویروس شده و ۱۲ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به “کووید-۱۹” از دست داده‌اند.

این برنامه از تاریخ ۴ ماه مه آغاز خواهد شد و مردم دهکده‌ای در فلوریدا نسخه‌های خود را از پهپاد “M۲” شرکت ” Matternet” دریافت خواهند کرد.

سفارشات مردم در یک منطقه مشخص فرود خواهد آمد. پس از فرود داروها یک کارگر داروها را به دست افراد خواهد رساند.

این پهپادها قادر به حمل ۲.۲ کیلوگرم بار تا فاصله ۲۰ کیلومتر هستند.

“اسکات پرایس”( Scott Price) مدیر ارشد استراتژی شرکت ” یونایتد پارسل سرویس” گفت: سرویس جدید تحویل بسته ما به شرکت داروسازی ” CVS” کمک خواهد کرد که کار تحویل دارو به جامعه بازنشستگان را با روشی ایمن‌تر و کارآمدتر انجام دهند.

وی افزود: شرکت ما متعهد است که نقش خود در مبارزه با عدم گسترش کروناویروس را به شیوه‌ای مطلوب انجام دهد.

منبع: ایسنا