پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود توسط محققان آمریکایی اختراع شد

پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود توسط محققان آمریکایی اختراع شد

پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود توسط محققان آمریکایی اختراع شد 733 403 نوفن حامی البرز

پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود

 

محققان آمریکایی موفق به تولید پهپادی شدند که می‌تواند مانند پرندگان، بال‌های خود را خم کند (پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود) و به پرواز در آید.

محققان دانشگاه “استنفورد”(Stanford) پهپادی تولید کرده‌اند که هنگام پرواز در هوا، قدرت مانور بیشتری دارد.

در واقع این ربات پروازی در آزمایشگاه “لنتینک”(Lentink) این دانشگاه توسعه داده شده و بال‌هایی دارد که مشابه با بال کبوتر طراحی شده است.

پهپاد ساخت این محققان “PigeonBot” نام گرفته و قادر است بال‌های خود را گسترش داده، خم کرده و مانند پرندگان حرکت دهد.

پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود

با کاهش طراحی خشکی پهپادها و افزایش شباهت آنها به پرندگان (پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود) در واقع آنها قادر خواهند بود در فضاهای کوچک‌تر مانور دهند و در برابر وزش بادهای شدید مقاوم‌تر باشند.

در آینده که پهپادها بسته‌های گوناگون را به دست مشتریان برسانند و امکان حرکت آن‌ها در فضاهای کوچک و تنگ و اطراف ساختمان‌ها و درختان، از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.

محققان در پژوهشی عنوان کردند که پرندگان می‌توانند به هنگام پرواز شکل بال‌های خود را تغییر دهند ولی اطلاعات کمی راجع به علت این امر در دسترس محققان است.

در این راستا محققان برای اطلاع از چگونگی کنترل بالها توسط کبوترها به بررسی بال‌ کبوترهای مرده پرداختند.
طی این آزمایشات محققان زوایای پرهای پرنده را بررسی کردند که در تنظیم تراز پرندگان به هنگام پرواز تاثیر می‌گذارد زیرا زاویه پرها شکل بال را نشان می‌دهد.

در نتیجه محققان دانشگاه استنفورد از پرهای کبوتر واقعی برای ساخت این ربات پروازی استفاده کردند که این پهپاد  (پهپادی که مثل پرنده بال‌هایش خم می شود) “PigeonBot” چهل و دو درجه آزادی عمل دارد که موقعیت ۴۰ پر با اتصال الاستیک را کنترل می‌کند و این کار از طریق چهار اتصال مفصلی در بالها انجام می‌شود و در هر بال ۲۰ پر وجود دارد.

یک تیم از محققان آمریکایی در حال تولید یک فناوری جدید هستند که دستان سربازان را در محیط‌های سرد ، گرم نگه می‌دارد.

این تیم تحقیقاتی که برای ارتش آمریکا کار می‌کند در حال کار روی ساخت یک فناوری است که سبب می‌شود دستان سربازان بدون پوشیدن دستکش گرم باقی بماند.

این دستگاه جدید یک باند ساده گرمایشی است، از یک باطری کوچک تغذیه می‌شود و دور ساعد فرد قرار می‌گیرد.

“جان کاستلانی”(John Castellani) فیزیولوژیستی است که در “انستیتو تحقیقات پزشکی محیط” ارتش آمریکا در بوستون فعالیت می‌کند که این باند را توسعه داده است.

این باند گرما را به بخش فوقانی ساعد می‌تابد که سبب می‌شود از انقباض رگ‌های خونی در هوای سرد جلوگیری شود و تاثیر عملکرد این باند به اندازه‌ای قوی است که گرما به رگ‌های خونی دست می‌رسد و خون را در بازو به گردش درمی‌آورد تا به این ترتیب از عملکرد حرکتی مناسب دست پشتیبانی کند.

“جان کاستلانی” اظهار کرد، راحتی مسئله مهمی برای افراد است. در هوای سرد رگ‌های خونی از طریق انتقال عمیق‌تر خون به بافت‌های عضلانی و اندام‌های اصلی بدن، به نگه داشتن درجه حرارت معمول بدن کمک می‌کنند.
برای آزمایش این دستگاه، محققان عملکرد افرادی را که در یک اتاق با دمای ۳۳ درجه فارنهایت قرار داشتند، بررسی کردند.

دمای این اتاق سرد در حد یخ زدن بود و این افراد در یک آزمایش تلاش کردند که میخ‌هایی را یک در صفحه حفره‌دار قرار دهند.

این محققان دریافتند که افرادی که این باند را به ساعد دستان خود بسته بودند نسبت به افرادی که از این باند استفاده نکردند ۵۰ درصد عملکرد بهتری داشتند و همچنین قدرت انگشتان آن‌ها هم ۹۰ درصد بهتر بود.

محققان در حال کار و تحقیق روی نسخه‌ای از این باند هستند که می‌تواند تا چهار ساعت به صورت مداوم به دست گرما برساند که احتمالا ساخت این نسخه هم دو تا سه سال دیگر زمان نیاز دارد.

اگر این مرحله هم با موفقیت سپری شود در آن صورت این فناوری می‌تواند به مرحله تجاری‌سازی برسد و در دسترس سربازان قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

اشعه لیزر جایگزین برف پاک کن اشعه لیزر جایگزین برف پاک کن: حق امتیاز اختراع جدید شرکت تسلا سیستم پاکسازی شیشه جلوی خودرو است که براساس آن هرگونه زباله و جرمی از آینه های خودرو، شیشه پنجره ها و پنل شیشه ای جلوی خودرو به طور خودکار پاک می شود. هنگامیکه چشم انداز راننده مسدود می شود این فناوری با استفاده از تکنیک های پردازش تصویر و حسگرها در داخل و خارج خودرو کار رصد را انجام می دهد که
  یک استارتاپ آمریکایی که مدیریت آن را دکتر "نیما گل‌شریفی"، دانشمند ایرانی بر عهده دارد، می‌گوید در حال کاری روی نوعی باتری است که قدرت آن از ضایعات هسته‌ای تامین می‌شود و دوام بالایی دارد. یک استارتاپ حوزه انرژی موسوم به "NDB" که دکتر "نیما گل‌شریفی"(Nima Golsharifi)، دانشمند ایرانی، مدیرعامل آن است، ادعا می‌کند که به پیشرفت‌هایی در فناوری باتری دست یافته و نوعی باتری ابداع کرده است که با قطعات کوچک ضایعات هسته‌ای کار می‌کند. به گفته NDB،
  یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران، حسگرهای فوق‌العاده باریکی ابداع کرده‌اند که می‌توان از آنها در لنزهای طبی هوشمند استفاده کرد. به لطف یک فرآیند جدید ساخت که به پژوهشگران امکان داده است تا یک لایه حسگر فوق‌العاده نازک چندمنظوره تولید کنند، شاید لنزهای طبی به زودی پیشرفت چشمگیری داشته باشند. پژوهشگران "دانشگاه ساری" (University of Surrey) انگلستان با همکاری پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" (Harvard University)، "دانشگاه علم و فناوری چین" (USTC)، "آزمایشگاه ملی فیزیک" (NPL) انگلستان، "دانشگاه جرج واشنگتن" (George
  شرکت "سونی" پتنت جدیدی را برای دسته کنترل‌ بازی به ثبت رساند که با استفاده از "واقعیت مجازی" حرکات را کنترل می‌کند. پتنت جدید شرکت "سونی" مربوط به دسته کنترل‌ بازی واقعیت مجازی است که حاوی چند حسگر است که از کنترل‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند. همچنین این دسته کنترل‌ بازی دارای حسگرهایی است که می‌تواند به طور خودکار، موقعیت انگشت کاربر را تشخیص دهد. این کنترل‌کننده بازی با دستگاه‌های بازی خانگی قابل استفاده خواهد بود و حرکات دست کاربر
  یک کلید ضد میکروب فلزی آنتی میکروبیال برای دوری از لمس اشیایی نظیر عابر بانک‌ها که به طور بالقوه می‌توانند آلوده باشند، ساخته شده است. اجتناب از لمس برخی از سطوح هنگام بیرون آمدن از خانه و حاضر شدن در ملاء عام دشوار است. صفحه نمایش‌های لمسی در فروشگاه‌ها، دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی، صفحه کلید دستگاه‌های خودپرداز یا حتی دستگیره درها و غیره؛ همه ما هر روزه در معرض تماس با سطوح بالقوه آلوده هستیم. این ابزار موجب عدم لمس
بهبود زخم پای دیابتی با کفی هوشمند بهبود زخم پای دیابتی با کفی هوشمند: محققان انستیتوی فناوری استیونس واقع در نیوجرسی آمریکا، کفی هوشمندی را ساختند که مانع ایجاد زخم در پای افراد مبتلا به دیابت می‌شود.حس اندام‌ها در بیماران مبتلا به دیابت دچار اختلال می‌شود و به همین علت بیماران دیابتی در برابر زخم‌های احتمالی پا آسیب‌پذیر هستند. درمان چنین زخم‌ بسیار دشوار است و ممکن است این زخم‌ها منجر به قطع عضو بیمار شوند. اما کفی هوشمند جدید
  هنگامی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنیم انتظار داریم بینایی ما بهبود یابد اما شاید بتوان با این لنزها علائم حیاتی بدن را نیز بررسی کرد. براساس مقاله‌ی جدیدی که در مجله‌ی "Biomedical Engineering" منتشر شده است، لنز تماسی نرم و شفاف جدیدی که با موفقیت بر روی چندین داوطلب آزمایش شده است می‌تواند فشار داخل چشم (IOP) را به‌وسیله‌ی تلفن همراه در زمان واقعی اندازه‌گیری کند. از همه‌ مهم‌تر اینکه این دستگاه توانست به طور بی‌سیم تمامی عملکردهای
  محققان مشعول توسعه ایمپلنتی حاوی سلول های مهندسی شده هستند که ساعت بیولوژیک بدن را تنظیم و به سربازان و نیروهای اورژانس کمک می کند پس از اختلال در خواب، سریع توازنشان را به دست بیاورند. محققان دانشگاه نورث وسترن با بودجه دریافت شده از سازمان DARPA، مشغول توسعه دستگاهی هستند که ساعت بیولوژیک بدن انسان را کنترل می‌کند. این ایمپلنت شامل سلول‌های مهندسی شده‌ای است که به اندازه بدن انسان، پپتیدهای مورد نیاز برای تنظیم ساعت بیولوژیک تولید
  محققان موفق به ساخت یک خودکار جدید شده‌اند که پوشش پلاستیکی خاص آن قادر است ویروس‌ها را از بین ببرد و دستور العمل پوشش پلاستیکی ویروس کش این قلم یک راز تجاری است. به نظر می‌رسد که یک دستگاه مفید که استفاده روزانه دارد و شاید در این روزها همه منتظر آن بودیم، از راه رسیده است. این قلم در واقع یک خودکار خود تمیز شونده است که توسط شرکت آلمانی "مسمر"(Messmer) ساخته شده است. پوشش پلاستیکی قلم "مسمر"
  کنترل پهپادها با استفاده از دسته کنترل‌های سنتی کار ساده ای نیست و محققان دانشگاه ام آی تی به همین علت هدایت آنها را با استفاده از علائمی که از بازو ارسال می‌شود، ممکن کرده اند (امکان کنترل پهپاد با عضلات بازو). بازوبند مذکور می‌تواند حرکات بازو در جهات مختلف را شناسایی کند و امکان کنترل پهپاد با عضلات بازو را بر اساس حرکات یادشده هدایت کند. این بازوبند مجهز به الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز هست که مسیر حرکت
  یک بازوی رباتیک ساخته شده که ۱۰دقیقه زودتر از یک پزشک تست تشخیص کرونا را به وسیله سواب بینی انجام می دهد. مهندسان یک بازوی رباتیک ساخته اند که عملیات تست سواب بینی را به طور خودکار انجام می دهد. به این ترتیب از انتقال ویروس کرونا از بیمار به پزشک جلوگیری می شود. بیماران باید یک گیره روی بینی خود قرار دهند تا ماشین بتواند نقاط خاصی را مکان یابی کند و سرشان را روی یک بست فلزی
ساعت مچی درخشان با نمایشگر جدید ساعت مچی درخشان با نمایشگر جدید: محققان انجمن شیمی آمریکا یک ساعت مچی انعطاف پذیر و نورده ساختند که قادر است با ولتاژ پایین کار کند و هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند که موسوم به نمایشگرهای الکترولومینیسانس جریان متناوب (ACEL) ساخته‌ شده اند که روی پوست و سایر سطوح مانند یک خالکوبی موقت قرار می‌گیرد. این نمایشگرها به ولتاژ اندکی نیاز دارند و بدون آسیب زدن به پوست کار خود را انجام می‌دهند.