خودکاری که تمام نمی‌شود ابداع شد

خودکاری که تمام نمی‌شود ابداع شد

خودکاری که تمام نمی‌شود ابداع شد 733 403 نوفن حامی البرز

خودکاری که تمام نمی‌شود ابداع شد

 

خودکاری که تمام نمی‌شود یک قلم موسوم به «اُمگا» با نوکی از جنس یک آلیاژ فلزی خاص و بدنه آلومینیومی “آندیزه”(anodized) شده به گونه‌ای طراحی شده است که نیازی به جوهر برای نوشتن ندارد.

ما در عصری زندگی می‌کنیم که ارتباطات دیجیتال به شکل وسیعی جای جوهر را گرفته است و تغییری که بدون شک زندگی را در دنیای پرسرعت امروزی که در آن ایمیل جای نامه‌نگاری را گرفته است، آسان می‌کند (خودکاری که تمام نمی‌شود).

اما با این وجود باز هم نمی‌توان نیاز به نوشتن بر روی کاغذ را نادیده گرفت که اکنون یک خودکار موسوم به “امگا”(Omega) با نام کامل “Inkless Omega Series ۵” این نیاز را به شکلی بدیع برآورده کرده است و بدین ترتیب که با این خودکار که بدون جوهر است، دیگر نگرانی بابت اتمام یا خشک شدن جوهر و خرید یک خودکار دیگر وجود ندارد.

این خودکار جالب نوشتن را با فناوری مدرن ترکیب کرده است تا به افراد در ساده‌تر کردن روند نوشتن کمک کند.

خودکاری که تمام نمی‌شود ابداع شد

قیمت این خودکار بی جوهر ۴۹.۹۹ دلار است که برای فروش در دسترس عموم قرار گرفته است.

این خودکار بدون جوهر با داشتن یک نوک فلزی از جنس “AXL” که بر روی کاغذ اثر می‌گذارد و یک بدنه آلومینیومی که اصطلاحا “آندیزه”(anodized) شده(مانند آند در باتری، به صورت قطب مثبت درآورده شده) و به لطف طراحی سازگار با محیط زیست و با دوام که نه نیازی به جوهر دارد و نه مانند مداد نیازی به تیز کردن، آخرین خودکاری خواهد بود که هر کس به آن نیاز دارد، مگر اینکه آن را گم کنید.

همچنین لازم نیست که نگران اثرگذاری این قلم روی باقی وسایل باشید، چرا که این قلم یک نگه دارنده مدرن دارد که علاوه بر حل این مشکل، ظاهر زیبایی به دفتر کار شما نیز می‌دهد.

پژوهشگران “دانشگاه فناوری میشیگان” در بررسی جدید خود، نوعی چسب هوشمند ابداع کرده‌اند که می‌توان از آن زیر آب هم استفاده کرد.

مهندسان پزشکی “دانشگاه فناوری میشیگان” (MTU) با کمک کمی فشار الکتریکی نخستین نمونه از یک چسب هوشمند را ابداع کرده‌اند که برای استفاده زیر آب مناسب است و می‌تواند طی هفت ثانیه، قابلیت چسبندگی خود را از دست بدهد.

فعال و غیرفعال شدن قابلیت چسبندگی، نکته‌ای است که موجب می‌شود یک چسب، هوشمند باشد. قابلیت چسبندگی، در هوای آزاد با این قابلیت در زیر آب، کاملا متفاوت است. ترکیبات موسوم به “کاتکول‌” (Catechol)، ترکیباتی مصنوعی هستند که از پروتئین‌های خیس اما چسبنده تقلید می‌کنند. این پروتئین‌ها، توسط صدف‌ها ترشح می‌شوند و می‌توانند به تولید چسب‌های هوشمندی کمک کنند که قابلیت چسبندگی در آب را دارند که شاید این فناوری بتواند به تولید چسب زیرآبی، پانسمان زخم و اتصالات پروتز کمک کند و یا حتی در ساخت قسمت‌هایی از خودرو و زیرساخت‌های دیگر به کار رود.

پژوهشگران در این پروژه نشان داده‌اند که چگونه می‌توان از چسب‌های هوشمند زیرآبی استفاده کرد. آنها با کمک جریان الکتریسیته، روشی ابداع کردند که می‌تواند چسبندگی ماده حاوی کاتکول‌ را غیرفعال کند.

“بروس لی” (Bruce Lee)، استادیار مهندسی پزشکی دانشگاه فناوری میشیگان و از پژوهشگران این پروژه گفت: بسیاری از افراد، از کاتکول‌ برای تقلید از صدف‌ها و پروتئین‌های چسبنده آنها استفاده می‌کنند اما به کار بردن الکتریسیته برای غیرفعال کردن آنها، روش جدیدی است. این روش نشان می‌دهد که خودکارسازی قابلیت چسبندگی چسب‌های زیرآبی، به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

پژوهشگران، مجموعه‌ای را ابداع کردند که یک گوی از جنس تیتانیوم و یک الکترود سیم پلاتین را به کار می‌گیرد تا تحریک الکتریکی را روی چسبی که در تماس با گوی قرار دارد، انجام دهد. این روش، امکان کنترل ساده‌تر ولتاژی را که به واسطه سیم منتقل می‌شود، فراهم می‌کند. میزان زمانی که برای راه‌اندازی جریان الکتریکی به کار می‌رود، موضوع بسیار مهمی است. اگر ولتاژ به کار رفته به قدر کافی قوی باشد، چسب تنها در هفت ثانیه غیرفعال خواهد شد.

شاید روزی، چسب‌های کاتکول‌ بتوانند به اتصال تجهیزات به زیردریایی‌ها کمک کنند اما آزمایش نمونه‌های ابتدایی، به معنی ابداع این فناوری جدید نیست. لی و همکارانش باید بتوانند متغیرهای گوناگونی را در فضای کوچک آزمایشگاه کنترل کنند. اگرچه این کار در کلام، ساده به نظر می‌رسد اما راه‌اندازی جریان الکتریکی در یک ماده و بررسی میزان چسبندگی آن، دشوار است.

لی افزود: نوآوری این فناوری، به کار بردن الکتریسیته و صرف زمان کوتاهی برای از دست دادن قابلیت چسبندگی است. غیرعادی‌ترین موضوعی که در این آزمایش مشاهده کردیم، تغییر رنگ بود. در این آزمایش، چسب ابتدا سفید رنگ است و هنگامی که الکتریسیته روی آن اعمال می‌شود و آن را غیرفعال می‌کند، به رنگ قرمز درمی‌آید.

گام بعدی پژوهشگران این است که تلاش کنند تا چسب قرمزرنگ را به رنگ سفید بازگردانند. مشخصه این چسب هوشمند، نه تنها غیرفعال شدن چسبندگی آن، بلکه بازگرداندن آن به ویژگی‌های ابتدایی است.

 

منبع: ایسنا

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

  پژوهشگران ایتالیایی، نوعی فیلمبرداری ربات شش پا ابداع کرده‌اند که می‌تواند در بستر دریا راه برود و از محیط اطراف فیلمبرداری کند. پژوهشگران موسسه "بیوروبوتیکز"(BioRobotics Institute) ایتالیا، شکل جدید و بهبودیافته‌ای از یک ربات موسوم به "سیلور"(SILVER) را ارائه داده‌اند که برای جست و جو و اکتشاف در بستر دریا ساخته شده است. نسخه جدید این ربات که "سیلور۲"(SILVER2) نام دارد، می‌تواند در بستر دریا راه برود و ویدئوهایی را تهیه کند (فیلمبرداری ربات). این گروه پژوهشی، دو سال
  دانشمندان امپریال کالج لندن با طراحی برنامه‌ای جدید، در تلاشند تا با استفاده از ساعت هوشمند کرونا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را به موقع شناسایی کنند. با ظهور و شیوع ویروس کرونا نظم دنیا به هم ریخته و زندگی بشر مختل شده است. دانشمندان مختلف در اقصی نقاط جهان به صورت شبانه روزی در تلاشند تا با همکاری سازمان جهانی بهداشت راه درمانی برای این ویروس بیابند تا شاید بتوانند دوباره زندگی را به وضعیت عادی خود بازگردانند.
  یک شرکت که دریچه و سوپاپ های جایگزین چاپ سه بعدی برای ماسک های تنفس مصنوعی یا ونتیلاتورها می سازد (عینک هوشمند)، شگفتی دیگری با فناوری چاپ سه بعدی اختراع کرده است که یک تبدیل شونده است که ماسک تنفس زیر آب یا غواصی را به ماسک تنفسی تبدیل می‌کند. فناوری چاپ سه بعدی ترفندهای جدیدی را برای کمک به کنترل شیوع کروناویروس جدید به ارمغان می آورد. اکنون یک شرکت ایتالیایی که دریچه و سوپاپ جایگزین چاپ سه
  شرکت "ایرباس" قصد دارد از یک حسگر زنده فوق‌العاده حساس برای تشخیص بمب در فرودگاه‌ها استفاده کند که توسط یک استارتاپ ساخته شده و از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند و می‌تواند امنیت فرودگاه‌ها را به خوبی تضمین کند تا دیگر شاهد حملات تروریستی در آنها نباشیم. به گفته "فایننشال تایمز" شرکت "ایرباس"(Aivbus) قصد دارد یک "بینی الکترونیکی" را آزمایش کند که از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند تا بتواند مانند سگ‌های بمب‌یاب به کشف بمب‌ها بپردازد. این حسگر
  یک شرکت با ساخت اسکلت‌های مکانیکی خارجی که توسط یک انسان که درون آنها می نشیند و به آنها فرمان می دهد، قصد دارد یک مسابقه با ورزشکارانی در کلاس جهانی برگزار کند. به نظر می رسد کم کم چیزهایی را که در فیلم ها و کتاب های علمی-تخیلی دیده و خوانده ایم، در حال زنده شدن و پیوستن به واقعیت هستند. اکنون نوبت به اسکلت‌های مکانیکی خارجی رسیده است که به انسان قدرت خارق العاده ای می بخشند.
  یک شرکت تجاری هدست واقعیت افزوده به نام «گست پیسر» تولید کرده که دوندگان با قرار دادن آن در برابر چشمانشان می‌توانند با یک دونده مجازی رقابت کنند. همه دوندگان حرفه‌ای برای افزایش توانایی‌ها و پیگیری تمرینات حرفه‌ای به یک رقیب تمرینی نیاز دارند. هدست واقعیت افزوده گست پیسر می‌تواند نیاز به چنین حریفانی را برطرف کند و در زمانی که شخصی برای تمرین وجود ندارد، این کار را به طور مجازی برای ورزشکاران انجام دهد. کنترل سرعت این
  لنوو از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده که مناسب کارمندان دورکار است و ۵ دسکتاپ مجازی را برای کاربر نشان می دهد. امشب نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱(CES) آغاز می‌شود. در همین راستا لنوو از یک عینک واقعیت افزوده جدید رونمایی کرده که برای دورکاری مناسب است. این تنظیمات چند مانیتوری بسیار جالب است. در عصری که بسیاری از کارمندان به دنبال ایجاد فضای کاری مناسب در خانه هستند، چنین عینک هوشمندی کارآمد به نظر می‌رسد. گجت مذکور
  محققان رکورد جدیدی را در زمینه پایدارترین انتقال سیگنال لیزری در جو ثبت کردند که می توان از آن برای آزمایش نظریه نسبیت عام اینشتین نیز استفاده کرد. دانشمندان مرکز بین‌المللی تحقیقات نجوم رادیویی(ICRAR) و دانشگاه وسترن استرالیا(UWA) رکورد جهانی جدیدی را در زمینه پایدارترین انتقال سیگنال لیزر از جو به ثبت رساندند. آنها دستیابی به این رکورد جهانی و چگونگی ترکیب فناوری "تثبیت کننده فاز" را با ترمینال‌های نوری خود هدایتگر پیشرفته در مطالعه‌ای که در مجله Nature
  شرکت ژاپنی ان ای سی از عرضه پلتفرم جدیدی به نام اس ایکس آئورورا خبر داده که کوچک‌ترین ابررایانه جهان محسوب می‌شود و در حوزه هوش مصنوعی کاربرد دارد. این پلتفرم با نام کامل SX-Aurora TSUBASA AI ارائه خدمات هوش مصنوعی در عرصه بانکداری، بهداشت و درمان و برای استفاده مؤسسات مالی و اعتباری را تسهیل می‌کند. این کوچک‌ترین ابررایانه با زبان‌های برنامه نویسی متنوعی مانند سی، سی پلاس پلاس و فرترن سازگاری دارد. با نصب ابررایانه مذکور بر
  رباتی برای درک بهتر اختلال وسواس پژوهشگران "دانشگاه هرتفوردشر" (University of Hertfordshire) انگلیس در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه رباتی شده‌اند که می‌تواند به آن‌ها در درک بهتر "اختلال وسواس فکری-عملی" (OCD) کمک کند. رباتی برای درک بهتر اختلال وسواس پژوهشگران اخیرا رباتی طراحی کرده‌اند که از رفتار افرادی که دارای اختلال وسواس فکری (OCD) هستند، تقلید می‌کند و می‌تواند به پژوهشگران در درک آنچه باعث ایجاد این اختلال می‌شود، کمک کند و حتی نحوه درمان این بیماری را
  مقابله با کرونا با اشعه ماورا بنفش چینی‌ها از اشعه ماورا بنفش به عنوان یک ابزار جدید برای ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و آسانسورها با هدف مقابله باکرونا بهره گرفته اند. در تازه‌ترین اقدام از این دست شرکت یانگائو که خدمات حمل و نقل عمومی در شانگهای ارائه می‌دهد، یک اتاق تنظیف و پاکیزه سازی را برای اتوبوس‌ها راه اندازی کرده که از طریق تابش اشعه ماورا بنفش هرگونه عفونت و آلودگی را برطرف می‌کند. همزمان با درخواست دولت چین
  جت پکی ابداع شده که مجهز به فناوری خودران است و می تواند با سرعت ۳۰ مایل بر ساعت حرکت کند. شرکت «ماوریک اویشین» (Maverick Aviation) جت پکی به نام «ماوریک جت پک» ابداع کرده که می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۰ مایل برساعت حرکت کند. این دستگاه تا ۲۰۲۲ میلادی آماده خواهد بود. دستگاهی که در این شرکت ساخته شده، برخلاف جت پک های موجود که نیازمند آموزش‌های زیاد هستند، دارای سیستم خودران است.جت پک با فناوری خودران ابداع