جستجوی اختراع و علامت تجاری

جستجوی اختراع و علامت تجاری

جستجوی اختراع و علامت تجاری 320 320 نوفن حامی البرز

جستجوی اختراع یا جستجوی بین المللی پتنت

جستجوی اختراع یا جستجوی بین المللی پتنت اولین اقدامی است که یک نوآور بعد از این که ایده اولیه یک محصول جدید به ذهن وی خطور کرد باید انجام دهد. اهمیت این موضوع بدان جهت است که از انجام تحقیقات تکراری جلوگیری خواهد کرد. موسسه نوفَن حامی  البرز امکان انجام این خدمات را از جانب شما دارد، اما از آنجا که خود شما نیز میتوانید با کمی تمرین اختراعات را جستجو کنید، در ادامه برخی اطلاعات را در این زمینه درج کرده ایم.

اداره ثبت اختراع ایران پایگاهی جهت جستجو اختراعات ثبت شده در ایران دارد که به آدرس زیر در اختیار مخاطبان است:

http://ip.ssaa.ir/Patent/Search.aspx

جستجوی اختراعات در اداره ثبت ایران

همانطور که در تصویر مشخص است، در این پایگاه شما امکان جستجوی اختراع با استفاده از عنوان، شماره ثبت و شماره اظهارنامه را دارید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب میتواند به شما کمک کند که جستجوی سریع تر و دقیق تری را در این پایگاه انجام دهید.

پایگاه پیشرفته جستجو اختراع ایران

جهت انجام جستجو پیشرفته در اختراعات ثبت شده در ایران می توانید از پایگاه جستجو دارایی فکری دارکوب که یکی از محصولات موسسه نوفن حامی البرز است استفاده نمایید. دارکوب امکان یک جستجو دقیق و سریع را برای شما فراهم میکند.

جستجوگر اختراع دارکوب

اگر ایده ای به ذهن شما خطور کرد و در نتایج جستجو به نمونه های مشابه برخورد کردید که قبلا ثبت شده اند، الزاما معنای آن این نیست که ایده شما قابل ثبت نمی باشد. با بررسی پتنت های بدست آمده از جستجو اختراعات می توان به تفاوت های آنها با ایده شما پی برد و همچنین امکان دارد اختراعات قبلی دارای نقاط ضعفی باشند که توسط شما قابل برطرف کردن باشد.

به منظور انجام جستجوی بین المللی پتنت می توانید از پایگاه های بسیاری استفاده کنید که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

جستجوی پتنت در پایگاه معاهده همکاری ثبت اختراع:

یکی از بهترین مراجع جستجوی اختراعاتی که در کشورهای مختلف ثبت شده اند، پایگاه Patent Scope  که مربوط به اختراعات ثبت شده در معاهده همکاری ثبت اختراع PCT است، می باشد. آدرس این پایگاه به شرح زیر است:

https://patentscope.wipo.int/search/en/search.jsf

جستجو اختراع در PCT

این سامانه دارای امکانات بسیاری است که در بخش دانشنامه مالکیت فکری، مطلب “جستجوی اختراع در معاهده PCT” به این موضوع پرداخته شده است.

 

جستجو پیشرفته علامت تجاری / برند

به منظور جلوگیری از ثبت علامت تجاری تکراری نیاز است جستجوی دقیقی در علائم تجاری ثبت شده در ایران به عمل آوریم. این جستجو باید در طبقه موضوع فعالیت مورد تقاضا باشد. نکته مهم در این جستجو این است که چنانچه از نظر آوایی (آنچه که در هنگام خواندن علامت به گوش میرسد)، علامت تقاضا داده شده مشابه علامتی باشد که قبلا در همان طبقه ثبت شده است، امکان دارد تقاضا توسط کارشناس رد شود.

با توجه به توضیحات فوق، باید جستجو دقیقی در عبارات مشابه عبارت مورد نظر انجام گیرد. پایگاه جستجو دارای فکری دارکوب، امکان سرچ علامت تجاری ثبت شده را با 4 میزان تشابه برای کاربران فراهم می کند. از دیگر خدمات پایگاه دارکوب، جلوگیری از ثبت علامت مشابه برند ثبت شده پیشین توسط دیگران است. این امکان با جستجو پیشرفته در آگهی های تقاضای ثبت علامت فراهم شده است.

جستجوگر علامت تجاری

عقد قرارداد با اتاق بازرگانی تهران

اتاق بازرگانی تهران و موسسه نوفن حامی البرز با هدف کاهش زمان ثبت برند و جلوگیری از ثبت اظهارنامه‌های تکراری، طی یک تفاهم‌نامه استفاده از سامانه جست‌وجوی پیشرفته در علائم تجاری را مورد بهره‌برداری قرار دادند.

پیرو مصوبه چهل و چهارمین نشست هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی، در خصوص تسهیل جست‌وجو در علائم تجاری به منظور جلوگیری از ثبت اظهارنامه‌های تکراری و کوتاه کردن فرآیند ثبت برند، موسسه دانش بنیان نوفن حامی البرز «سامانه جست‌وجوی پیشرفته در علائم تجاری» با عنوان «دارکوب» را راه‌اندازی کرد که امکان جستجو در علائم تجاری ثبت‌شده را با دقت و سرعت بالا فراهم می‌کند. از آنجا که در مصوبه هیات مقررات‌زدایی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مسئول پیگیری این سامانه شده است، این محصول دانش‌بنیان توسط کارشناسان اتاق تهران مورد بررسی قرار گرفته و پس از تامین نیازهای موردنظر، از تیر ماه 1402 برای جست‌وجو در علائم تجاری ثبت‌شده در کشور در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار اتاق تهران مورد بهره‌برداری گرفته است.

از مهمترین مزایای این سامانه می‌توان به امکان جست‌وجوی عبارات با تشابه‌های مختلف اشاره کرد. برای مثال چنانچه متقاضی تقاضای ثبت علامت «نوفن» را داشته باشد، این سامانه علامت‌های ثبت شده اصلی و مشابه آن مانند «نوژن» را نیز در نتایج جست‌وجو نمایش خواهد داد تا در صورت یکی بودن موضوع فعالیت، از ثبت تقاضای تکراری صرفنظر شود. همچنین در این سامانه معادل لاتین و فارسی یک عبارت به صورت همزمان جست‌وجو می‌شود تا سرعت و دقت بهتری بدست آید. امکان ذخیره نتایج جست‌وجو، نشان کردن علائم موردنظر، نمایش آگهی‌های تغییرات هر علامت و جست‌وجو در کالا یا خدمات قابل ثبت با توجه به طبقه‌بندی‌های علائم تجاری از دیگر مزایای این سامانه است.

این سامانه در حال حاضر در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران مورد استفاده قرار گرفته و متقاضیان ثبت برند برای کوتاه کردن زمان انتخاب برند و جلوگیری از هدرروی فرصت برای ثبت برند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

 

مطالب دانشنامه مالکیت فکری:

ثبت اختراع بین المللی اگر منظور از عبارت ثبت اختراع بین المللی این است که مخترع اختراع خود را در یک دفتر ثبت میکند و در همه کشور های دنیا حمایت می شود، باید بدانیم که چنین حمایتی وجود ندارد. طبق قوانین کشورها، حمایت قانونی از اختراعات محدود به مرز جغرافیایی هر کشور (territorial) می باشد. یعنی چنانچه شما گواهی ثبت اختراع آمریکا را داشته باشید و شخصی در کشور ایران حق اختراع شما را نقض کند، شما بر اساس
ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد که پیش از این در دنیا سابقه نداشته است. محققان با هدف این که در دنیا اولین محققی باشند که آن دستاورد را معرفی میکند، این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن
جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا به منظور جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا USPTO می توان به پایگاه اطلاع رسانی این اداره به آدرس http://patft.uspto.gov مراجعه کرد. در بخش مربوطه به جستجوی اختراعات ثبت شده در این پایگاه امکانات متفاوتی به منظور جستجوی آسان پیشبینی شده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.   پایگاه اینترنتی اداره ثبت اختراعات آمریکا ظاهر صفحات خود را به تازگی تغییر داده است که تصویر زیر صفحه اولیه این پایگاه در
استارتاپ چیست؟   استارتاپ چیست؟ می توان در ادبیات ساده اینطور گفت که هر نوع فعالیت نوپا را استارت آپ در نظر می‌گیریم. استارتاپ چیست؟ اگر چه در تعریف بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در
آئين‌نامه نشان های جغرافيايی      فصل اول ـ كليات آئين‌نامه نشان های جغرافيايی  ماده 1 در آئين‌نامه نشان های جغرافيايی اصطلاحات به كار برده شده داراي معانی زير مي‌باشند : الف ـ قانون : منظور از قانون، قانون حمايت از نشانه‌های جغرافيایی مصوب 1383/11/07 مجلس شورای اسلامی می باشد. ب ـ مرجع ثبت : مرجع ثبت در اين آئين‌نامه اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک كشور می باشد. ج ـ استفاده كننده مجاز
ثبت اختراع ایران نوآورانی که استراتژی ثبت اختراع آنها بر این است که اختراع خود را در ایران مورد حمایت قرار دهند می توانند اظهارنامه ی ثبت اختراع خود را به اداره ثبت اختراع ایران واقع در مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، زیر مجموعه ی قوه قضاییه ارائه دهند. این اداره در کشور فقط یک دفتر دارد که در حال حاضر در ضلع شمالی پارک شهر، در تهران واقع است. در تعیین استراتژی ثبت اختراع باید
مزیت ثبت اختراع ایران مزیت ثبت اختراع ایران مانند همه کشورها دارای ابعاد مختلفی است. به طور کلی ثبت اختراع در یک کشور موجب ایجاد حمایت از مخترع و اختراع ثبت شده می گردد و پس از ثبت نهایی به مالک اختراع اجازه بهره برداری از نتایج نوآوری داده می شود. پس از ثبت و اعطاء گواهي ثبت اختراع به مالک و مخترع ،بر طبق قانون  به دو شکل از ثبت اختراع حمایت می شود: ۱- حمایت ایجابی که به
دروس‌ دانشگاهی کارآفرینی دروس‌ دانشگاهی کارآفرینی در مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی و گرایشهای آن این رشته دارای 18 واحد درس اصلی (9 درس 2 واحدی) به شرح زیر می باشد: تئوریهای مدیریت پیشرفته، مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته، تئوری های کارآفرینی، تشخیص فرصتهای کارآفرینی، طراحی و تدوین طرح کسب و کار، کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات، تحلیل محیط کسب و کار، مدیریت استراتژیک کارآفرینی.   دروس تخصصی8 واحد: دروس تخصصی بر اساس گرایش موردنظر تعیین می شود.   دروس تخصصی
روز جهانی مالکیت فکری سازمان جهانی مالکیت  فکری(معنوی) یا وایپو که یکی از سازمان‎های زیر‎مجموعه سازمان ملل متحد است، با هدف پیشبرد حقوق مالکیت فکری در کشورهای مختلف و ارائه راه‎کارهای جهانی در این مورد تاسیس شد. در سال ۲۰۰۰ میلادی در این سازمان تصمیم گرفته شد که سالانه روزی را به ‎عنوان روز جهانی مالکیت فکری اختصاص دهند. ۲۶ اوریل که در واقع روز اجرایی شدن کنوانسیون تأسیس سازمان جهانی مالکیت فکری در سال ۱۹۷۰ است به عنوان روز
نشان جغرافيایی نشان جغرافیایی نشانه‌ای است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه ی جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به واسطه ی آن منطقه ی جغرافیایی می‌باشد، بکار می رود. بطور عام، یک نشان جغرافیایی شامل نام و محل منشاء کالاهاست. اینکه آیا یک نشانه به عنوان نشان جغرافیایی عمل می‌کند بستگی به قانون ملی و آگاهی مصرف کننده دارد.   قانون‌ حمايت‌ از نشانه‌های جغرافيایی فصل‌ اول‌ - تعاريف‌ ماده‌ 1 اصطلاحات‌ به‌كاربرده‌ شده‌ در