ارزش ثبت اختراع ایران

نمایش 3 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #17914
      سیاوش
      مشارکت کننده

      سلام.من خیلی شنیدم که ارزش ثبت اختراع ایران کم هستش و هر کسی یه طرح خیلی ساده رو میبره و به عنوان اختراع ثبت میکنه. بعدش هم یه نفر دیگه یه چیز دیگه بهش اضافه میکنه و اون هم ثبت اختراع میگیره.
      اگر واقعا اینطوری است چه ارزشی داره ثبت کردن اختراع در ایران؟
      البته این ها همش شنیده های بنده است، لطفا اگر غیر از این است راهنمایی فرمایید. ممنون

    • #17922
      نوفن
      مدیرکل

      سلام، این مواردی که شما اشاره کردید رو به دو بخش تقسیم میکنم. اول ارزش علمی اختراعات ثبت شده در ایران و ثبت اختراع مجدد یک محصول که قبلا ثبت شده است. در خصوص ارزش علمی اختراعات باید بدانید که این موضوع به نظام ثبت اختراع یا بهتر بگویم نظام مالکیت فکری هر کشور مربوط می شود. نظام ثبت اختراع ایران از سال 1386 از نظام اعلامی به نظام بررسی ماهیتی تغییر کرد که جهت آشنایی در این خصوص لطفا مطلب درج شده در دانشنامه سایت نوفن را بررسی فرمایید.

      تاریخ ثبت اختراع اختراعاتی که از ارزش علمی کمی برخوردار هستند به قبل از اجرایی شدن این قانون برمیگردد. اما در خصوص این که اختراعی به صورت تکمیلی از اختراع دیگری به ثبت رسیده باید بدانید نفر دوم که اختراع اول را تکمیل کرده است فقط اجازه بهره برداری از بخش تکمیلی خود را دارد و اجازه بهره برداری از بخش اول که قبلا به ثبت رسیده است برای نفر اول محفوظ می باشد. جهت آشنایی بیشتر با این موضوع مطلب ارتقاء اختراع را در دانشنامه نوفن بررسی فرمایید.

    • #17931
      raha
      مشارکت کننده

      سلام.ممنون از مطالب مفیدتون.
      میشه لطفا بفرمایید ثبت اختراع در ایران چه مزایایی دارد؟

    • #17944
      نوفن
      مدیرکل

      مزیت ثبت اختراع در ایران از دو بعد قابل بررسی است. یکی مزایای ملی و دیگری مزایای بین المللی. مهمترین مزیت ثبت اختراع در هر کشور این است که مالک اختراع حق انحصاری نسبت به ساخت، صادرات واردات، عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فرآورده را بدست می آورد. بدین ترتیب، از انجام کلیه موارد ذکر شده بدون اجازه قبلی مالک جلوگیری به عمل می آید و شرایط مناسبی برای حضوری مطمئن در بازار ایجاد می شود.

      جهت مطالعه دیگر مزایا به بخش مزیت ثبت اختراع ایران در دانشنامه سایت نوفن مراجعه نمایید.

نمایش 3 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.