پرواز جت بالدار در کنار هواپیما

پرواز جت بالدار در کنار هواپیما

پرواز جت بالدار در کنار هواپیما 733 403 نوفن حامی البرز

پرواز جت بالدار در کنار هواپیما

 

یک تیم موسوم به “جتمن” از توانایی جدید پرواز جت بالدار خود رونمایی کردند و نشان دادند که وسیله نقلیه پروازی آنها چگونه می‌تواند با سرعت بسیار بالا در ارتفاعی بی‌نظیر قرار بگیرد.

نمایش جدید تیم “جتمن”(Jetman) و “وینس رفت”(Vince Reffet) به عنوان خلبان نقطه عطف دیگری در برخاستن از زمین سپس کمک گرفتن از چهار موتور توربینی تعبیه شده روی بال‌های کربنی و پرواز در آسمان را نشان می‌دهد.

تیم “جتمن” پس از نشان دادن قابلیت‌های وسیله نقلیه پرنده خود در دسامبر گذشته اکنون نشان می‌دهد که این وسیله چگونه می‌تواند از یک شناور الکترونیکی معلق در هوا به یک پرواز کننده فوق سریع تبدیل شود ( پرواز جت بالدار ).

قابلیت پرواز جت بالدار ، تیم جتمن را از سایر دستگاه‌های پرواز شخصی مانند تخته‌های جت(jet boards)، جت پک‌ها(jetpacks) و لباس‌های جت(jet suits) جدا می‌کند زیرا امکان پروازی کارآمدتر را با سرعت بسیار بالا تا سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت به همراه امکان انجام حرکات آکروباتیک بسیار جذاب حین پرواز فراهم می‌کند(پرواز جت بالدار در کنار هواپیما).

تیم جتمن تنها گروهی است که تاکنون توانسته دستگاه خود را به ارتفاعات بالا ببرد و در پروازهای خود در کنار هواپیماها پرواز کند.

پرواز جت بالدار در کنار هواپیما

در این ویدیوی جدید، “رفت” قبل از برخاستن، دریچه گاز و چهار توربین جت خود را امتحان می‌کند و سپس برمی‌خیزد و به ارتفاع ۱۸۰۰ متری بر فراز شهر دبی می‌رود که وی در نهایت با اتمام پرواز و حرکات نمایشی خود، چتر نجات خود را باز می‌کند تا فرودی آرام را تجربه کند.

کل این پرواز سه دقیقه به طول انجامید و نشان داد که این جت چقدر سریع می‌تواند خود را به آسمان برساند.

البته استفاده از چتر برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت صورت می‌گیرد، نه اینکه این جت توانایی فرود آوردن خلبان را نداشته باشد.

انتقال از زمین به ارتفاع در این پرواز بسیار بی دردسر به نظر می‌رسد و وسیله با سرعت حیرت انگیزی شتاب می‌گیرد تا به سمت بالا حرکت کند.

محققان دستگاهی ابداع کرده اند که از رطوبت هوا برق تولید می کند و این دستگاه می تواند در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته کار کند.

محققان دانشگاه ماساچوست آمهرست دستگاهی ساخته اند که با استفاده از بخار آب از هوا برق تولید می کند و این دستگاه که «ایر ژن» نام گرفته حاوی سیم های پروتئینی بسیار ریزی است که با دریافت بخار آب از اتمسفر برق تولید می کنند.

این دستگاه ۲ الکترود را به نانوسیم های پروتئینی متصل می کند. این نانوسیم های پروتئینی توسط نوعی باکتری به نام ژئو باکتر(geobacter )تولید می شوند. باکتری های مذکور غیر آلاینده، تجدید پذیر و کم هزینه هستند.

«ژان یائو» یکی از محققان دانشگاه ماساچوست آمهرست در این باره می گوید: ما در واقع از هوا برق تولید می کنیم که ایرژن می تواند در ۲۴ روز و ۷ روز هفته انرژی پاک تولید کند.

این دستگاه قابلیت تولید برق در مناطقی با رطوبت کم ( مانند صحرای آفریقا) را نیز دارد و می تواند انرژی دستگاه های کوچک الکترونیکی را تامین کند.

ایرژن نیازمند نور خورشید یا باد نیست. این دستگاه برای تولید برق نیازمند یک فیلم نازک با ضخامت کمتر از ۱۰ میکرون از نانوسیم های پروتئینی است تا باکتری مورد نیاز را تولید کند.

محققان در مرحله بعد تصمیم دارند وصله های کوچکی تولید کنند که از فناوری ایرژن استفاده می کند و در دستگاه های دیگر نصب می شود. به این ترتیب می توان برق مورد نیاز گجت های پوشیدنی مانند مانیتورهای سلامتی و ساعت های هوشمند را تامین کرد و در نتیجه نیاز به باتری از بین می رود.

در انتهای این فیلم یک الکترود قرار دارد. همچنین الکترودی کوچکتر که فقط بخشی از فیلم را می پوشاند، روی آن قرار می گیرد. سوراخ های بسیار ریز بین نانوسیم ها شرایطی به وجود می آورد که جریان الکتریسیته بین دو الکترود تولید می شود.

فناوری جدید را نه تنها در موبایل، ساعت های هوشمند و گجت های پوشیدنی دیگر می توان استفاده کرد، بلکه در حوزه های پزشکی و انرژی های تجدید پذیر نیز کاربرد دارد.

 

منبع: ایسنا

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

  محققان "دانشگاه کلرادو بولدر" (University of Colorado Boulder) ایالات متحده آمریکا در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یک کاوشگر روده بزرگ برای تصویربرداری خودکار و نمونه‌برداری از پولیپ‌ها شده‌اند. هرساله میلیون‌ها کلونوسکوپی انجام می‌شود تا سرطان در اسرع وقت تشخیص داده شود. پس‌روده‌بینی یا کولون‌بینی یا کولونوسکوپی معاینه و بررسی داخل پس‌روده (کولون) و انجام اقدامات تشخیصی و درمانی با دستگاه پس‌روده‌بین (کولونوسکوپ) را می‌گویند. ماهیت معمول این رویه‌ها و نیاز مداوم به آنها باعث شده است محققان در
  محققان از تولید کوچک‌ترین ربات میکروالکترونیکی جهان خبر داده اند که به عنوان بخشی از پیشران موتور جت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. استفاده از کوچک‌ترین ربات میکروالکترونیکی در موتور پیشران جت تحولی اساسی در آن ایجاد می‌کند که از ده سال قبل به این سو شاهد تغییرات چشمگیری نبوده است. این ربات بسیار کوچک تخت تنها ۰.۸ میلیمتر طول و ۰.۸ میلیمتر پهنا دارد و ضخامت آن نیز صرفاً ۰.۱۴ میلیمتر است. ربات یادشده به صورت بی سیم
موتورسیکلت برقی ۹۹ اسب بخار یک موتورسیکلت برقی با ۹۹ اسب بخار جدید با استفاده از سیستمی نوین که انرژی ترمز خود را جمع آوری می کند تا پیمایش وسیله نقلیه با یکبار شارژ را به ۱۸۰ مایل برساند و در این حالت پیمایش آن ۵۰ درصد بیش از موتورسیکلت های برقی وجود در بازار خواهد بود. موتورسیکلت برقی با ۹۹ اسب بخار Nawa Racer نام دارد و در نمایشگاه CES۲۰۲۰ میلادی نمایش داده می شود. یک شرکت فرانسوی Nawa
  پژوهشگران "موسسه فناوری کالیفرنیا"، نوعی حسگر ابداع کرده‌اند که می‌تواند ابتلا به کووید- 19 را به سرعت و با دقت تشخیص دهد. یکی از ویژگی‌های کروناویروس که کنترل آن را دشوار می‌سازد، این است که بدون بروز هیچ نشانه‌ای، به سادگی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. امکان دارد که فرد حامل ویروس، احساس خوبی داشته باشد و کارهای روزمره خود را انجام دهد اما ویروس را با خود به محل کار، خانه دیگران و مکان‌های عمومی ببرد.
  گروهی از محققان دانشگاه ملی سنگاپور لباس هوشمندی ساختند که قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از گوشی هوشمند را دارد و اطلاعات فیزیولوژیکی مانند حالت، سرعت دویدن و دمای بدن ورزشکاران را در هنگام فعالیت فیزیکی گردآوری می‌کند. در حال حاضر برای گردآوری این اطلاعات از ردگیرهای پوشیدنی کوچک استفاده می‌شود که با وجود کوچکی و سبکی، داده‌ها را تنها از یک نقطه بدن گردآوری می‌کنند و اطلاعات به دست آمده از آن‌ها برای دستیابی به یک درک معنادار
  یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران، حسگرهای فوق‌العاده باریکی ابداع کرده‌اند که می‌توان از آنها در لنزهای طبی هوشمند استفاده کرد. به لطف یک فرآیند جدید ساخت که به پژوهشگران امکان داده است تا یک لایه حسگر فوق‌العاده نازک چندمنظوره تولید کنند، شاید لنزهای طبی به زودی پیشرفت چشمگیری داشته باشند. پژوهشگران "دانشگاه ساری" (University of Surrey) انگلستان با همکاری پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" (Harvard University)، "دانشگاه علم و فناوری چین" (USTC)، "آزمایشگاه ملی فیزیک" (NPL) انگلستان، "دانشگاه جرج واشنگتن" (George
  محققان در یک تیم استارت آپی موفق به طراحی یک عینک واقعیت مجازی شدند که به جای روش های سنتی درمان تنبلی چشم با بازی و انیمیشن، این بیماری را در کودکان ۴-۱۲سال رفع می کند. آریانا سلطانی، مدیر کسب و کار تیم استارت آپی تولید کننده «عینک های مجازی برای درمان تنبلی چشم» و تیم برگزیده در نهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۰ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر از روش های سنتی
  شرکت "ریزر"(Razer)ادعا می‌کند هوشمندترین ماسک جهان را ساخته است. این ماسک N95 که قابل استفاده مجدد است پروژه هازل(Project Hazel) نام دارد. طراحی این ماسک شامل یک بخش خارجی شفاف است که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و ضدخش و ضد آب می‌باشد و با آن می‌توان لب‌خوانی کرد و تغییرات صورت افراد هنگام حرف زدن را مشاهده کرد. در حال حاضر قیمت این محصول و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نیست. این شرکت ماسک خود را نوعی ماسک N95
  یک شرکت طراحی از طرح مفهومی یک هواپیمای مسافربری تمام برقی رونمایی کرد که به جای موتورهای جت، دارای چند پروانه بوده و دوستدار محیط زیست است. کانسپت این هواپیما که هیچ آلودگی‌ای ایجاد نمی‌کند توسط شرکتی به نام JDXP طراحی شده (طرح مفهومی) که در نیویورک واقع شده است که این هواپیمای برقی موسوم به "زیرو"(ZERO) دارای یک ساختار آیرودینامیکی است و همچنین دماغه هواپیما تیز بوده و طول بال‌های آن زیاد است و به برخاستن مناسب‌تر هواپیما
  یک شرکت مکزیکی چرم گیاهی از کاکتوس (چرم کاکتوس) تولید می کند که عمر آن ۱۰ سال است. نوعی چرم گیاهی به نام «دسرتو»(Desserto) از کاکتوس ساخته شده است. این چرم گیاهی انعطاف پذیر و زیست تخریب پذیر است و علاوه بر آن اثر لکه روی آن نمی ماند که در حال حاضر صنعت مد یکی از بزرگترین آلایندگان زمین به حساب می آید و درهمین راستا شرکت مکزیکی «دسرتو» راه حلی بدون استفاده از پوست حیوانات و ترکیبات شیمیایی
  محققان هنگ‌کنگ موفق به تولید یک چشم مصنوعی شدند که در آینده می‌تواند بینایی را برای نابینایان به ارمغان آورد. سالهاست که دانشمندان روی ساخت چشم‌های مصنوعی کار می‌کنند ولی تقلید از شکل و رفتار یک چشم واقعی در این چشم‌های مصنوعی کاری دشوار بوده است. محققان دانشگاه "علم و فناوری هنگ‌کنگ" یک چشم سایبورگ ساختند که عملکرد و ساختار آن ویژگی‌های مشترک زیادی با همتای انسانی خود دارد. این چشم که می‌تواند نیروی خود را از انرژی خورشید
  محققان دانشگاه ملی سنگاپور، پنجره‌ای جدید را طراحی کردند که امکان ورود هوای تازه به درون اتاق را بدون نفوذ سر و صدای محیط خارج از اتاق فراهم می‌کند. این پنجره جدید که Acoustic Friendly Ventilation Window (AFVW) نام دارد، با ابعاد ۱.۸ متر در ۰.۸۸ متر در ۰.۱۵ متر و با استفاده از شیشه دوجداره ساخته شده است. این پنجره به دو دریچه تصفیه هوا مجهز است که به صورت افقی در بالا و پایین شیشه تعبیه شده‌اند؛