شلیک ماسک توسط اسلحه

شلیک ماسک توسط اسلحه

شلیک ماسک توسط اسلحه 733 403 نوفن حامی البرز

شلیک ماسک توسط اسلحه

 

یک مخترع به نام “الن پن” به امید اینکه مردم بیشتری را به زدن ماسک تشویق کند، یک تفنگ ساخته است که ماسک شلیک می‌کند.

ماسک‌ها یکی از راه های مؤثر در مبارزه با شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ هستند، اما هنوز بسیاری از مردم در برابر پوشیدن آنها مقاومت می کنند. با وجود اینکه ماسک زدن در طولانی مدت ناراحت کننده و آزار دهنده است، اما عدم استفاده از ماسک در واقع یک خطر برای سایر جامعه است.

“الن پن” که یک جوان مخترع است، از این وضعیت ناامید شد و تصمیم گرفت محصولی را ایجاد کند که توجهات را به لزوم استفاده از ماسک جلب کند و اهمیت ماسک زدن را به روشی جالب گوشزد کند. به همین دلیل اقدام به اختراع یک تفنگ کرد که قادر است به جای گلوله، ماسک به صورت افراد شلیک کند.

وی می گوید: احساس می کنم مردم از لزوم استفاده از ماسک آگاه نیستند، در حالی که باید ماسک بزنند. پس می خواهیم چه کاری در مورد آن انجام دهیم؟ من در این راستا چه می کنم؟ با خودم فکر کردم که می توانم یک فیلم آموزشی جالب در مورد کارآمدی ماسک ها در قطع زنجیره انتقال بیماری تهیه کنم، اما دیدم بسیاری از افراد باهوش تاکنون چنین فیلم های خوبی ساخته اند و اگر قرار بود موثر باشد، تا الان تاثیر گذاشته بود.

“پن” ابتدا اسلحه پرتاب ماسک خود را روی چندین آدمک امتحان کرد، چرا که شلیک ماسک به دلیل سرعت بالایی که دارد می تواند خطرناک باشد. وی سپس سعی کرد آن را روی خودش امتحان کند و از این که دید به خوبی کار می کند، خوشحال شد.

بنابراین “پن” تصمیم گرفت تا با یک اختراع عجیب و غریب که توجهات را به خود جلب می کند، به میدان بیاید. این اختراع مانند یک اسلحه مختص شلیک به صورت است، با این تفاوت که به جای گلوله، ماسک شلیک می کند. این اسلحه در هر شلیک قادر است یک ماسک را به سمت صورت فرد مورد هدف شلیک کند و در نتیجه ماسک روی صورت وی قرار بگیرد.

این اسلحه پرتاب ماسک از سیستم تفنگ های بادی بهره می برد که هوای آن توسط یک قوطی حاوی گاز CO۲ تامین می شود. سپس یک آهنربا به انتهای بند ماسک ها متصل می شود تا وقتی ماسک شلیک می شود، این دو آهنربا در پشت گردن فرد به خوبی به یکدیگر بچسبند.

این یک اختراع جذاب است و مطمئناً توجهات بسیاری را به لزوم استفاده از ماسک جلب می کند، اگرچه ما شاید هیچوقت شاهد استفاده از چنین دستگاهی در زندگی واقعی نخواهیم بود.

به تازگی از ابرخودرویی هیدروژنی رونمایی شده که حداکثر سرعت آن ۲۲۱ مایل بر ساعت است و با یک بار شارژ می تواند هزار مایل طی کند.

شرکت خودروسازی آمریکایی «هایپریون» به تازگی از یک ابرخودروی هیدروژنی رونمایی کرده که بدون نیاز به سوختگیری می تواند مسافت هزار مایل را طی کند.

خودروی فناورانه مذکور پس از یک دهه تلاش توسعه یافته و دارای چهار چرخ متحرک است. داخل کابین XP-۱ یک نمایشگر لمسی خمیده ۹۸ اینچی به راننده امکان می دهد با حرکات دست خودرو را کنترل کند. از سوی دیگر شیشه خودرو طوری طراحی شده که دور آن پیچیده شده و منظره ای ۳۶۰ درجه از فضای بیرون فراهم می کند.

به گفته شرکت سازنده، این خودرو که XP-۱ نام دارد، می تواند در ۲.۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت XP-۱ بیش از ۲۲۱ مایل برساعت اعلام شده و تنها خروجی اگزوز آن بخار آب است.

از آنجا که XP-۱ با هیدروژن حرکت می کند، در مقایسه با خودروهای بنزینی سروصدای کمتری دارد.سوختگیری آن نیز فقط چند دقیقه طول می کشد. این درحالی است که شارژ یک خودروی تسلا چند ساعت طول می کشد.

قرار است XP-۱ در ۲۰۲۲ میلادی وارد مرحله تولید شود.

 

منبع: ایسنا