جستجوی اختراع و علامت تجاری

جستجوی اختراع و علامت تجاری

جستجوی اختراع و علامت تجاری 320 320 نوفن حامی البرز

جستجوی اختراع یا جستجوی بین المللی پتنت

جستجوی اختراع یا جستجوی بین المللی پتنت اولین اقدامی است که یک نوآور بعد از این که ایده اولیه یک محصول جدید به ذهن وی خطور کرد باید انجام دهد. اهمیت این موضوع بدان جهت است که از انجام تحقیقات تکراری جلوگیری خواهد کرد. موسسه نوفَن حامی  البرز امکان انجام این خدمات را از جانب شما دارد، اما از آنجا که خود شما نیز میتوانید با کمی تمرین اختراعات را جستجو کنید، در ادامه برخی اطلاعات را در این زمینه درج کرده ایم.

اداره ثبت اختراع ایران پایگاهی جهت جستجو اختراعات ثبت شده در ایران دارد که به آدرس زیر در اختیار مخاطبان است:

http://ip.ssaa.ir/Patent/Search.aspx

جستجوی اختراعات در اداره ثبت ایران

همانطور که در تصویر مشخص است، در این پایگاه شما امکان جستجوی اختراع با استفاده از عنوان، شماره ثبت و شماره اظهارنامه را دارید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب میتواند به شما کمک کند که جستجوی سریع تر و دقیق تری را در این پایگاه انجام دهید.

پایگاه پیشرفته جستجو اختراع ایران

جهت انجام جستجو پیشرفته در اختراعات ثبت شده در ایران می توانید از پایگاه جستجو دارایی فکری دارکوب که یکی از محصولات موسسه نوفن حامی البرز است استفاده نمایید. دارکوب امکان یک جستجو دقیق و سریع را برای شما فراهم میکند.

جستجوگر اختراع دارکوب

اگر ایده ای به ذهن شما خطور کرد و در نتایج جستجو به نمونه های مشابه برخورد کردید که قبلا ثبت شده اند، الزاما معنای آن این نیست که ایده شما قابل ثبت نمی باشد. با بررسی پتنت های بدست آمده از جستجو اختراعات می توان به تفاوت های آنها با ایده شما پی برد و همچنین امکان دارد اختراعات قبلی دارای نقاط ضعفی باشند که توسط شما قابل برطرف کردن باشد.

به منظور انجام جستجوی بین المللی پتنت می توانید از پایگاه های بسیاری استفاده کنید که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

جستجوی پتنت در پایگاه معاهده همکاری ثبت اختراع:

یکی از بهترین مراجع جستجوی اختراعاتی که در کشورهای مختلف ثبت شده اند، پایگاه Patent Scope  که مربوط به اختراعات ثبت شده در معاهده همکاری ثبت اختراع PCT است، می باشد. آدرس این پایگاه به شرح زیر است:

https://patentscope.wipo.int/search/en/search.jsf

جستجو اختراع در PCT

این سامانه دارای امکانات بسیاری است که در بخش دانشنامه مالکیت فکری، مطلب “جستجوی اختراع در معاهده PCT” به این موضوع پرداخته شده است.

 

جستجو پیشرفته علامت تجاری / برند

به منظور جلوگیری از ثبت علامت تجاری تکراری نیاز است جستجوی دقیقی در علائم تجاری ثبت شده در ایران به عمل آوریم. این جستجو باید در طبقه موضوع فعالیت مورد تقاضا باشد. نکته مهم در این جستجو این است که چنانچه از نظر آوایی (آنچه که در هنگام خواندن علامت به گوش میرسد)، علامت تقاضا داده شده مشابه علامتی باشد که قبلا در همان طبقه ثبت شده است، امکان دارد تقاضا توسط کارشناس رد شود.

با توجه به توضیحات فوق، باید جستجو دقیقی در عبارات مشابه عبارت مورد نظر انجام گیرد. پایگاه جستجو دارای فکری دارکوب، امکان سرچ علامت تجاری ثبت شده را با 4 میزان تشابه برای کاربران فراهم می کند. از دیگر خدمات پایگاه دارکوب، جلوگیری از ثبت علامت مشابه برند ثبت شده پیشین توسط دیگران است. این امکان با جستجو پیشرفته در آگهی های تقاضای ثبت علامت فراهم شده است.

جستجوگر علامت تجاری

عقد قرارداد با اتاق بازرگانی تهران

اتاق بازرگانی تهران و موسسه نوفن حامی البرز با هدف کاهش زمان ثبت برند و جلوگیری از ثبت اظهارنامه‌های تکراری، طی یک تفاهم‌نامه استفاده از سامانه جست‌وجوی پیشرفته در علائم تجاری را مورد بهره‌برداری قرار دادند.

پیرو مصوبه چهل و چهارمین نشست هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی، در خصوص تسهیل جست‌وجو در علائم تجاری به منظور جلوگیری از ثبت اظهارنامه‌های تکراری و کوتاه کردن فرآیند ثبت برند، موسسه دانش بنیان نوفن حامی البرز «سامانه جست‌وجوی پیشرفته در علائم تجاری» با عنوان «دارکوب» را راه‌اندازی کرد که امکان جستجو در علائم تجاری ثبت‌شده را با دقت و سرعت بالا فراهم می‌کند. از آنجا که در مصوبه هیات مقررات‌زدایی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مسئول پیگیری این سامانه شده است، این محصول دانش‌بنیان توسط کارشناسان اتاق تهران مورد بررسی قرار گرفته و پس از تامین نیازهای موردنظر، از تیر ماه 1402 برای جست‌وجو در علائم تجاری ثبت‌شده در کشور در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار اتاق تهران مورد بهره‌برداری گرفته است.

از مهمترین مزایای این سامانه می‌توان به امکان جست‌وجوی عبارات با تشابه‌های مختلف اشاره کرد. برای مثال چنانچه متقاضی تقاضای ثبت علامت «نوفن» را داشته باشد، این سامانه علامت‌های ثبت شده اصلی و مشابه آن مانند «نوژن» را نیز در نتایج جست‌وجو نمایش خواهد داد تا در صورت یکی بودن موضوع فعالیت، از ثبت تقاضای تکراری صرفنظر شود. همچنین در این سامانه معادل لاتین و فارسی یک عبارت به صورت همزمان جست‌وجو می‌شود تا سرعت و دقت بهتری بدست آید. امکان ذخیره نتایج جست‌وجو، نشان کردن علائم موردنظر، نمایش آگهی‌های تغییرات هر علامت و جست‌وجو در کالا یا خدمات قابل ثبت با توجه به طبقه‌بندی‌های علائم تجاری از دیگر مزایای این سامانه است.

این سامانه در حال حاضر در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران مورد استفاده قرار گرفته و متقاضیان ثبت برند برای کوتاه کردن زمان انتخاب برند و جلوگیری از هدرروی فرصت برای ثبت برند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

 

مطالب دانشنامه مالکیت فکری:

تحلیل پتنت عبارت است از استفاده از اطلاعات اختراعات ثبت شده در دنیا در جهت پیشبرد برنامه ها، کمک به فرایند تصمیم گیری و آگاهی از جدیدترین مباحث در حوزه خاصی از فناوری. مخاطبان اصلی اطلاعات بدست آمده از تحلیل پتنت صنایع و شرکت های خصوصی، سیاست گذاران کلان و مدیران و از سوی دیگر محققان و دانشگاهیان می باشند.   از آنجا که اختراعات ثبت شده در دنیا دارای اطلاعات فنی، تجاری و حقوقی هستند یکی از مهم‌ترین منبع اطلاعات محسوب می‌شوند
علامت تجاری     علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/ بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها یا اشخاص متمایز نماید. در بررسی تاریخچه ی حقوق مالکیت صنعتی ایران ملاحظه میکنیم که در سال ۱۳۰۴ اولین قانون حمایت از حقوق مالکیت فقط در زمینه ی حمایت از علائم تجارتی در ایران به تصویب رسیده است. قانون جاری مربوط به سال 1368 می باشد. به منظور بالا بردن شانس موفقیت
اهمیت آموزش در کارآفرینی امروزه در دنیای بازار و هر کسب و کاری حرف از بدست آوردن رضایت مشتری و رقابت در بدست آوردن در آمد بالا است. طبیعی است که دنیای پیچیده بازار تولید و خدمات، همواره به دنبال تغییر و تحول و رسیدن به ایده های ناب است. اما چگونه افرادی ره صدساله را یک شبه طی می کنند، در مقابل افرادی دیگر نسل به نسل هنوز موفق نشدند به جایگاه مورد نظرشان برسند. و در این بخش
ثبت اختراع بین المللی اگر منظور از عبارت ثبت اختراع بین المللی این است که مخترع اختراع خود را در یک دفتر ثبت میکند و در همه کشور های دنیا حمایت می شود، باید بدانیم که چنین حمایتی وجود ندارد. طبق قوانین کشورها، حمایت قانونی از اختراعات محدود به مرز جغرافیایی هر کشور (territorial) می باشد. یعنی چنانچه شما گواهی ثبت اختراع آمریکا را داشته باشید و شخصی در کشور ایران حق اختراع شما را نقض کند، شما بر اساس
جنبه‌های کاربردی و اجرایی کارآفرینی از جنبه های کاربردی و اجرایی کارآفرینی می توان به مهمترین بخش آن یعنی آموزش اشاره کرد. یکی از ابزارهای عمده توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، آموزش است  بویژه درسطح تحصیلات عالی. دستاوردهای دانشگاهها از دو راه فعالیتهای جامعه را تحت تأثیر قرارمی دهد. ابتدا با ارائه خدمات آموزشی که موجب رشد سرمایه انسانی می شود، سپس به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در قالب مراکز تحقیق و توسعه، که امکان بکارگیری سایر دستاوردهای جدید علمی
ارتقاع اختراع شاید یکی از انتقاداتی که مخترعین به نظام ثبت اختراع می گیرند این باشد که امکان ثبت یک اختراع تکمیلی برای اختراعی که قبلا ثبت شده است وجود دارد.این بدان معناست که ارتقاع اختراع شما می تواند توسط شخص دیگری صورت گیرد. اما در صورت رعایت اصول نظام بررسی اختراعات (examination)  حقی از هیچ کدام از طرفین ضایع نخواهد شد،به این صورت که چنانچه شما نوآوری انجام داده باشید که از اجزاء a+b+c  تشکیل شده باشد وشخص دیگری
نشان جغرافيایی نشان جغرافیایی نشانه‌ای است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه ی جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به واسطه ی آن منطقه ی جغرافیایی می‌باشد، بکار می رود. بطور عام، یک نشان جغرافیایی شامل نام و محل منشاء کالاهاست. اینکه آیا یک نشانه به عنوان نشان جغرافیایی عمل می‌کند بستگی به قانون ملی و آگاهی مصرف کننده دارد.   قانون‌ حمايت‌ از نشانه‌های جغرافيایی فصل‌ اول‌ - تعاريف‌ ماده‌ 1 اصطلاحات‌ به‌كاربرده‌ شده‌ در
آئين‌نامه نشان های جغرافيايی      فصل اول ـ كليات آئين‌نامه نشان های جغرافيايی  ماده 1 در آئين‌نامه نشان های جغرافيايی اصطلاحات به كار برده شده داراي معانی زير مي‌باشند : الف ـ قانون : منظور از قانون، قانون حمايت از نشانه‌های جغرافيایی مصوب 1383/11/07 مجلس شورای اسلامی می باشد. ب ـ مرجع ثبت : مرجع ثبت در اين آئين‌نامه اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک كشور می باشد. ج ـ استفاده كننده مجاز
آمار ثبت اختراع ایران   طبق اعلام اداره ی ثبت اختراعات، آمار ثبت اختراع ایران در 5 ماه نخست سال 1396 به این صورت است که تعداد 6402 اظهارنامه در این اداره به ثبت رسیده است که از این تعداد، 6076 اظهارنامه به مالکیت اشخاص ایرانی و 326 اظهارنامه به مالکیت اشخاص غیر ایرانی ثبت شده است. از این تعداد اظهارنامه ی به ثبت رسیده تنها 1588 عدد از آنها به عنوان اختراع ثبت گردیده که 1491 اختراع به مالکیت اشخاص ایرانی
کسب و کار کوچک (Small business) اندازه کسب و کارها به شیوه های مختلفی سنجیده می شود و با توجه به معیار ها می توان تعیین کرد که کسب و کار کوچک است یا خیر. موارد زیر تنها بعضی از معیارهای سنجش ابعاد کسب و کار هستند : بر اساس تعداد کارکنان بر اساس گردش مالی سالانه یا میزان درآمد سالانه بر اساس تعداد مشتریان بر اساس سرمایه گذاری اولیه بر اساس سن کسب و کار گاهی یک کسب و
شاخص جهانی نوآوری گزارشی است که سالانه توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) منتشر می­شود و در آن به رتبه‌بندی کشورها از منظر نوآوری می­‌پردازد. در گزارش سال 2018 وایپو، عملکرد نوآوری 130 کشور بر اساس 80 شاخص مورد بررسی قرار گرفته است و موضوع این گزارش (GII 2018 theme: "Energizing the World with Innovation") تقویت انرژی جهان با نوآوری قرار داده شده است. بر اساس پیشبینی های ذکر شده در این گزارش، رشد مصرف انرژی جهان در سال 2040
کارآفرینان موفق و ناموفق تفاوت کارآفرینان موفق و ناموفق در این است که کارآفرینان موفق نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگی‌شان دارند. تفاوت آن‌ها با کارآفرینان ناموفق ظریف، اما قابل تشخیص است. این تفاوت‌ها بیشتر از خواسته‌ها و رویاهای آن‌هاست. این تفاوت‌ها به عادات یا رموز نهایی برنمی‌گردد. تفاوت آن‌ها به نیروی قابل سنجشی برمی‌گردد که در دایره تفکر و تعقل این افراد نهفته است و موجب می‌شود تحولاتی در شیوه کار، زندگی و روابط شغلی آن‌ها پدیدار