چگونگی مطالبه خسارت از ثبت اظهارنامه تکراری

نمایش 6 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #22392
      yekta
      مشارکت کننده

      با سلام و خسته نباشید . یک سوال از حضورتون داشتم . اگر یک طرح در اداره مالکیت معنوی تحت هر شرایطی به ثبت نرسد و چند سال بعد مجدد به نام فرد دیگری ثبت شود چگونه می توان طلب خسارت کرد ؟ چون ظاهرا با ابطال ورقه اختراع . تاریخ اظهارنامه نیز ابطال می شود وقتی تاریخ اظهارنامه ابطال شود انگار از همان ابتدا اختراعی به ثبت نرسیده است در نتیجه فرد متقلب بی گناه شناخته شده و از طرفی چون در زمان کسب درامد دارای ورقه اختراع معتبر بوده مرتکب جرمی نشده است از طرفی و چون اداره اختراع در قوه قضاییه قرار دارد قرار رد دعوی نیز صادر می گردد
      من دو مورد از ارای صادره در دادگاه را مطالعه کردم که در هر دو مورد اینگونه نوشته شده است :

      __________-

      در خصوص دعوای خواهان آقای …… به طرفیت خواندگان 1- …….. 2- اداره کل مالکیت صنعتی و اختراعات، مبنی بر خواسته 1-ابطال ورقه اختراع به شماره ؟؟؟ مورخ 23/03/1397 2- مطالبه خسارت، نظر به بررسی های صورت گرفته و به استناد ماده 89 ناظر بر بند 4 ماده 84 قانون آئین دادرسی مدنی قرار رد دعوی به طرفیت خوانده دوم صادر و در خصوص خوانده اول با توجه به نظریه کارشناس منتخب دادگاه و به استناد مواد 1 و 2 و 18 از قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری و مواد 515 و 519 از قانون آئین دادرسی مدنی حکم به ابطال اختراع به شماره ؟؟؟ مورخ 23/03/1397 صادر و در خصوص مطالبه خسارت ناشی از نقض با توجه به اینکه در زمان تقدیم دادخواست خوانده اختراع معتبر داشته و مناط ورود دادگاه طبق ماده 26 قانون آئین دادرسی مدنی زمان تقدیم دادخواست است و به استناد ماده 2 قانون آئین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوی صادر و اعلام می نماید و قطعیت آن طی نامه شماره ؟؟؟ مورخ 25/11/1399 اعلام گردیده است.

      __________
      در خصوص دعوای خواهان آقای ….به طرفیت خواندگان 1- …… 2- اداره ثبت اختراع، مبنی بر خواسته ابطال ورقه اختراع به شماره ؟؟؟ نظر به بررسی های صورت گرفته و به استناد ماده 89 ناظر بر بند 4 ماده 84 قانون آئین دادرسی مدنی قرار رد دعوی به طرفیت خوانده دوم صادر و در خصوص خوانده اول با توجه به نظریه کارشناسان منتخب و به استناد مواد 2 و 18 از قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری حکم به ابطال گواهی ثبت اختراع به شماره ؟؟؟ مورخ 20/11/1392 صادر و قطعیت آن طی نامه شماره؟؟؟ مورخ 15/11/1399 اعلام گردیده است.

      • این موضوع 2 سال، 8 ماه پیش توسط yekta اصلاح شده است.
    • #22394
      نوفن
      مدیرکل

      با سلام
      از آنجا که این گونه دعاوی دارای حواشی بسیار زیادی است، حتما با یک وکیل متخصص در حوزه مالکیت فکری مشورت فرمایید و از طریق ایشان اقدام کنید تا اشتباهی صورت نگیرد.
      موفق باشید

    • #22395
      yekta
      مشارکت کننده

      می خواستم نظر موسسه نوفن را در این خصوص بدونم … بر فرض مثال یک فردی موفق شد سند اختراعی را ابطال کند با توجه به دو رای بالا فردی که ذی حق است چگونه می تواند مطالبه خسارت کند ؟؟؟ با تشکر

      • این پاسخ 2 سال، 8 ماه پیش توسط yekta اصلاح شده است.
      • #22642
        adelsingeri
        مشارکت کننده

        ممنون از راه اندازی این سایت . چطور می توان به توانایی و قابلیت رازداری یک وکیل پی برد . همه از خود تعریف می کنند . لطفا راهنمایی فرمایید

    • #22397
      mardani57
      مشارکت کننده

      پیشنهاد من به دوستانی که اختراعات با ارزشی دارند و این احتمال را می دهند که افرادی با قدرت و نفوذ در سیستم بتوانند چنین کاری با اختراع آنها کنند این است که حتماً اختراع خود را در PCT هم ثبت کنند.
      چون علاوه بر امکان ثبت در کشورهای دیگر ، به دلیل تفاوت قانون انتشار آن با قانون ایران ، امکان اعمال نفوذ یا اقدامات غیر اصولی از این دست وجود ندارد. در PCT و اغلب کشورها ، شما هر اظهارنامه ای که ارایه دهید ولو قابل ثبت نباشد بعد از مدتی به نام شما منتشر می شود و نتیجتا در تمام کشورها از جمله ایران به عنوان دانش فنی پیشین ، قابل استناد است.

    • #22641
      adelsingeri
      مشارکت کننده

      سوال و موضوع مهمی را مطرح کردید . لطفا بیشتر توضیح دهید . من به این نتیجه رسیده ام که باید اتحادیه ای یا انجمنی تشکیل شود . مشکل شما مشکل همه ما است . و دیر یا زود گریبان گیر همه ما خواهد شد .

    • #22652
      mardani57
      مشارکت کننده

      سلام

      فکر نکنم در حال حاضر امکان تشکیل اتحادیه ای که مورد نظر شماست وجود داشته باشد.
      چون کل چرخه نوآوری ، داوری و ثبت اختراع و ارتباط آن با تولید و بازار ، معیوب و ناکارآمد است.
      در ضمن در سیستم داوری و ثبت اختراع فعلی ایران که درست مانند بسیاری سازمانهای دیگر ناکارآمد است ، نوآوران و مخترعین حقیقی نمود پیدا نمی کنند و نتیجتاً هر انجمنی توسط مخترعین غیر واقعی تشکیل شود گرفتار همان ناکارامدی می شود.

      اتفاقاً انجمنی به نام انجمن مخترعین کشور وجود دارد که فکر نکنم کارکردی داشته باشد و شاید حتی اسمش را هم نشنیده باشید. با مراجعه به سایت آن می بینید که ظاهرا کارکرد آن فقط معرفی افراد خاص و خودی می باشد نه فعالیتی جهت اتحاد یا رفع مشکلات مخترعین.

      به امید روزهای روشن تر

    • #22782
      adelsingeri
      مشارکت کننده

      سلام جناب یکتا @yekta
      در مورد موضوعی که مطرح کردید به نتیجه ای رسیدید؟

نمایش 6 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.