رد اظهارنامه اختراع در مرحله ثبت

نمایش 4 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #18589
      hamid
      مشارکت کننده

      سلام. در خصوص رد اظهارنامه اختراع ، اگر اختراعی در مرحله ثبت به عنوان اختراع، بدلیل اینکه آن مورد اختراع نیست توسط مرکز مالکیت معنوی پذیرفته نشود و اظهارنامه رد شود و چند وقت بعد همان اختراع توسط افراد دیگری بغیر از مخترعان و مالکین تولید و به بازار عرضه شود .آیا مخترع و مالک از نظر قانونی میتوانند علیه آنها اقامه دعوی کنند ؟

    • #18590
      نوفن
      مدیرکل

      سلام، اگر اظهارنامه اختراع شما رد شده است، امکان دارد مدارک ثبت اختراع را به خوبی تنظیم نکرده باشید. اما اگر کلا ایده شما شرایط ثبت شدن به عنوان اختراع را نداشته باشد و بعدا شخصی آن را تولید کند، با توجه به این که مالکیت ایده برای شما احراز نشده است(گواهی ثبت اختراع صادر نشده است)، شما امکان اقامه دعوی بر علیه آنها را ندارید.

      موفق باشید.

    • #18809
      hamid
      مشارکت کننده

      سلام جناب سرپرست کل. لطفا عنوان این صفحه رو به ” سوال و جواب در مورد اختراع و ثبت ان وتجارب تلخ و شیرین دوستان” تغییر بدید اگر عنوان طولانی بود خودتان اصلاح کنید هدف جذب کسانیست که سوال و یا تجربه ای دارند و دنبال جایی برای مطرح شدنش هستن.
      خیلی ممنون

    • #18858
      mohammad
      مشارکت کننده

      سلام ,
      اظهارنامه من بخاطر وجود مشابهات ( ک بابررسی و ترجمه اونها متوجه شدم فقط شباهت کلمه ای وحود داره) ک اون رو از سیستم بین المللی برام فرستاده اداره اختراعات ایران, مدارک رو بخاطر بی تجربگی ناقص تکمیل کردم مثلا اظهارنامه کلا غلطه ولی اونها نامه دادن طبق بررسی انجام شده مشابه وجود داره و رد مشروط زدن
      هر نامه زدم ک مدارک من ناقصع بزارید کامل کنم و اینکه موارد نام برده فقط شباهت کلمه ای دارن پاسخشون همون جستحو در سیستم هست
      لطفا راهنمایی کنید
      با تشکر

    • #18867
      نوفن
      مدیرکل

      سلام. شما میتونید مدارک ثبت اختراع رو اصلاح کنید و از طریق گزینه “تغییر در مندرجات” که در بخش درخواست ها وجو دارد به پرونده تون اضافه کنید و از کارشناس بخواید مدارکتون رو مجددا بررسی کنه. نحوه نوشتن صحیح شرح و توصیف اختراع رو در بخش دانشنامه مطالعه کنید.

      موفق باشید

نمایش 4 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.