اعتراض به ابلاغیه رد اظهارنامه

  • این موضوع 4 پاسخ، 3 کاربر را دارد و آخرین بار در 4 سال پیش بدست paye111 به‌روزرسانی شده است.
نمایش 4 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #20597
      paye111
      مشارکت کننده

      با سلام و خسته نباشید
      طرحی را به اداره اختراعات معرفی کردیم که نامه درخواست استعلام به دانشگاه سمنان ارسال شد و پرونده به ناحق در مرجع رد گردید . مرجع استعلام یک نمونه مشابه معرفی کرده است که طرح ما 15 مورد نوآوری در ادعانامه و شرح و توصیف دارد . در دفاعیه کلی مدرک داخلی و خارجی پیوست کردیم اما داور توجه نکرده و مجدد طرح را رد کرده است . در اعتراض به ابلاغیه رد متن زیر را پیوست کرده ام خوشحال میشم نظر دوستان را در مورد این مطلب 2 صفحه ای که به همراه سایر مستندات به اداره فرستادم بدونم . با تشکر

      لینک دانلود اعتراض :
      http://ipm.ssaa.ir/redirect?type=DeclarationAttachment&s=100&EM=12&obj=3A4F2D4E72D34792834794BB12B96B78&FName=200.pdf

      • این موضوع 4 سال، 1 ماه پیش توسط paye111 اصلاح شده است.
    • #20602
      نوفن
      مدیرکل

      کاربر گرامی، با سلام،
      بنده متن فایلی که شما به عنوان اعتراض به رد اختراع در اداره ثبت آپلود کردید که مطالعه کردم. مطالبی که شما اشاره کردید ارتباطی به گزارش رد اختراع شما ندارد. آیا آن دفاعیه ای که در دفعه اول ارائه دادید هم مانند همین دفاعیه بوده؟

      در ادعانامه اختراع شما ادعاهایی را مطرح میکنید و طبق روال معمول در سراسر دنیا، این ادعاها با ارائه اسنادی در خصوص سابقه افشا توسط اداره ثبت اختراع به چالش کشیده میشود و شما در پاسخ باید تفاوت ادعاهای خود و اسناد ارائه شده را مطرح کنید و در صورت لزوم، ادعاهای خود را اصلاح کنید. آیا در دفاعیه دفعه قبل این کار را انجام داده اید؟ اگر بله این بار هم باید همان روش را ادامه میدادید.

      موفق باشید

    • #20604
      paye111
      مشارکت کننده

      با سلامی مجدد
      من در دفاعیه اول تفاوت ادعای اختراع خود را با نمونه مشابه به همراه مدارک داخلی و بین المللی به اداره و مرجع ارسال کردم اما متاسفانه مرجع به من گفتند که ما با شما وارد جنگ شدیم برو اداره بگو من این مرجع رو قبول ندارم !!!! و مجدد پاسخ اول را دوباره ارسال کردن . الان بیخودی پرونده 1 ساله عقب افتاده . اداره هم گفت حجم پرونده های رد بالاست 4 سال دیگه نوبت به شما میرسه . پرونده 15 ایتم نوآوری داره و خروجی آن با نمونه مشابه متفاوت است مثلا طرف لامپ رو اختراع کرده من از اطلاعات لامپ اون استفاده کردم یه چیزای دیگه بهش اضافه کردم و یک وسیله جدید که ربطی به لامپ نداره ساختم
      اداره پرونده را به سازمان های پژوهشی ارجاع داد اوناهم گفتن ما داور متخصص در این زمینه نداریم و پرونده رو عودت دادند . دوباره نامه به یک دانشگاه جدید ارسال شده اما طبیعتا این مرجع جدید نمیتونه بین اظهارنامه من و دانشگاه سمنان بی طرف باشه . یعنی هیچ دلیل عقلانی الان وجود نداره مرجع جدید بخواد طرحو تایید کنه منم دیدم این طوریه اعتراض خودمو فرستادم . چون طبق روال خارجی نمیشه در ایران اختراع بت کرد چون مراجع ذی نفع نیستند و به مکانی پاسخگو نیستند . اما در امریکا یا سایر کشور ها موضوع ثبت متفاوته . و اونجا مخترع تحت حمایته .این روند کلا اشتباست چون با قانون اول کشور پشتیبانی نمیشه

      • این پاسخ 4 سال، 1 ماه پیش توسط paye111 اصلاح شده است.
      • این پاسخ 4 سال، 1 ماه پیش توسط paye111 اصلاح شده است.
    • #20649
      mardani57
      مشارکت کننده

      سلام
      بابت مشکل پیش آمده متاسفم.

      در مورد موضع اداره ثبت و مرجع استعلام نسبت به مخترع، با شما کاملا موافق هستم.
      در ایران، اداره ثبت و مراجع در برابر شما و بر ضد شما هستند ولی در ادارات کشور های پیشرفته، در کنار شما هستند.

      مثلا اگر گزارش های بررسی پتنت رو در PCT مطالعه کنید می بینید که داور، تمام ادعاهای اختراع را تک به تک از لحاظ جدید بودن ، داشتن گام ابتکاری و کاربرد صنعتی بررسی کرده و هر ادعا که رد شده با دلیل منطقی و سند آدرس دار همراه است و در نهایت به شما امکان اصلاح ادعاهای مشکل دار داده می شود. اگر هم اصلاح نکردید اون اختراع با ادعاهای بدون مشکل قابل ثبت است.

      ولی در ایران با برداشت شخصی و سلیقه ای کل ادعانامه رو رد می کنند، اون هم بدون احساس وظیفه در ارائه سند. و عموماً به دلیل قبول نکردن یک بخش از ادعانامه یا اختراع، کل آنرا رد می کنند، انگار که وظیفشون جلوگیری از ورود ایده های نو به صنعت باشد.
      مطمئن باشید اگر مرحوم ادیسون اختراع موتور برق رو در ایران ثبت می کرد، حتماً رد می شد. احتمالا به دلیل خطرناک بودن برق !

      جالب تر از همه اینها این است که می توانید در اختراعات ثبت شده و جدید در ایران، اظهارنامه هایی ببینید که حتی یک ادعانامه واقعی ندارند. یعنی تصور طرف از ادعانامه این بوده: “ادعا می کنم که فلان چیز را من اختراع کرده ام و نمونه خارجی ندارد …”. یعنی فقط باید مرجع استعلام آشنا داشته باشید یا شانس بیارید!

      به امید روزهای بهتر!

    • #20655
      paye111
      مشارکت کننده

      وظیفه قوه مجریه اجرای قانون اساسی و وظیفه قوه قضاییه پاسداری از قانون اساسی می باشد . یعنی مراجع استعلام قانون را اجرا می کنند و اداره اختراعات نظارت می کند که حقی از کسی تضییع نشود
      اما متاسفانه الان نه اظهارنامه طبق قانون رد شده و نه نظارتی صورت گرفته چون ریش و قیچی کلا به مرجع استعلام سپرده شده در کشورهای غربی مخترع به محض اینکه اظهارنامه را فایل می کند دولت شروع به حمایت حقوقی خواهد کرد تا زمان گرفتن حق اختراع . اما در ایران همین که مخترع اظهارنامه را فایل می کند کنار گذاشته می شود . نه اعتراض مخترع تاثیری در روند خواهد داشت و نه حرفش جایی خریدار دارد . مرجع استعلام هم چون خیالش از اداره ثبت راحت است طرح را رد می کند . وجدانا کدوم نخبه حاضر است اطلاعات خود را با همچین سیستمی فایل کند ؟
      خود مراجع استعلم دلال اختراع هستند در کشورهای غربی اگر یک استاد تخلف علمی انجام بده اگر دانشگاه معتبری باشه اون استاد را اخراج خواهند کرد اما در ایران شما می توانید به میدان انقلاب مراجعه کنید و کلی پایان نامه و مقاله های تضمینی ببینید که به فروش گذاشته شده است . یعنی خود سیستم اموزشی کشور و نحوه جذب اساتید هم دارای اشکال است . انسان جایز الخطاست یعنی مراجع استعلام می توانند ادعا کنند که در اجرای قانون اساسی اشتباه کرده اند اما اداره اختراعات نمی تواند مدعی شود که در پاسداری از قانون اساسی دچار اشتباه شده است اگر شخصی چنین ادعایی کند طبیعتا از طرف مراجع قضایی بالاتر از سیستم اداری حذف خواهد شد . موضوع اصلی اینجاست مردم با حقو حقوق خود اشنا نیستند و هرکسی می گوید من مدیر شما یا رئیس شما و استاد شما هستم مردم قبول می کنند .

      • این پاسخ 4 سال پیش توسط paye111 اصلاح شده است.
نمایش 4 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.