اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی 733 403 نوفن حامی البرز

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی: مایکروسافت در ادامه نوآوری‌های خود برای توسعه و بهبود بازارهای هدف، تغییری نوین در کنسول‌های ایکس‌باکس را در نظر گرفته است. قابلیت دسترسی افراد نابینا و کم‌بینا به بازی‌های کامپیوتری مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت این ثبت اختراع یک تغییر بسیار کلیدی در کنسول‌های بازی استاندارد پیشنهاد نموده که شامل اضافه نمودن یک صفحه‌نمایش بریل برای گیمرهایی است که مشکل بینایی دارند!

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

افراد دارای مشکل بینایی اغلب در استفاده از کنسول‌های بازی با مشکلات جدی روبرو بوده و بسیاری از عناصر بازی برای آن‌ها غیر قابل دسترس است و راه‌حل کنونی برای گیمرهایی که توانایی خواندن متن بازی را ندارند، توصیف صوتی است. اما یک صفحه‌نمایش بریل داخلی به کاربر اجازه می‌دهد تا در حین بازی، داده‌ها را به سادگی دریافت و پردازش نماید. به عبارت بهتر ایده خلاقانه مایکروسافت، این فرصت را فراهم می‌کند تا متن و قابلیت‌های رابط کاربری برای افرادی که مشکل بینایی دارند، بهتر توضیح داده شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده در ثبت اختراع مایکروسافت پدال‌هایی در پشت دسته بازی قرار گرفته که می‌توان از طریق آن‌ها حروف بریل را برای کاربردهای مختلف سازمان‌دهی و استفاده نمود. به عنوان مثال، فرد می‌تواند چت متنی درون بازی را شروع کند. پدال‌ها همچنین پتانسیل ارائه بازخورد لمسی خواهند داشت. از این طریق، تجربه بازی‌های متن محور در این افراد، به سمت تجربه‌هایی وابسته به گرافیک‌های پیچیده تغییر خواهد یافت. البته این مسئله قابل توجه است که انجام بازی‌هایی با گرافیک پیچیده، برای افراد نابینا یا کم‌بینا بسیار مشکل است؛ چرا که بازخورد صوتی، گرافیک پیچیده بازی را به شکلی کاملاً محدود و از طریق استفاده از حسگرهای صفحه توصیف می‌کند. همچنین وقتی بازی به‌سرعت پیش می‌رود (به‌طور مثال یک بازی مبارزه‌ای)، خروجی حسگر صفحه‌نمایش، باعث تأخیر در بازی می‌شود. با فناوری جدید مایکروسافت، بازی‌های ویدئویی با مشکلات بسیار کمتری در اختیار گیمرهای دارای مشکل بینایی قرار گرفته، اما به صورت کامل مشکل آن‌ها را حل نخواهد کرد.

گفتنی است که به محض این‌که نام بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی به میان می‌آید، ذهن بسیاری از افراد به سمت‌وسوی دو محصول محبوب بازار، یعنی «PlayStation» و «Xbox» معطوف می‌شود. دسته بازی اختراعی مایکروسافت که اصطلاحاً «Xbox Adaptive Controller» نام دارد، علاوه بر استراتژی تنوع این شرکت مبنی بر ورود به حوزه‌های مختلف و گاهاً عجیب فناوری، بیانگر همکاری تنگاتنگ با سازمان‌های حامی افراد ناتوان و تأکید بر مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در این زمینه است. البته این پتنت تنها توصیف‌کننده یک ایده اولیه بوده که تولید و تجاری‌سازی آن، مستلزم زمان کافی برای تبیین و توسعه ایده و به نوعی شاخ و برگ دادن به مفهوم آن است.

لازم به ذکر است که مایکروسافت در طیف وسیعی از حوزه‌ها مشغول فعالیت بوده و نوآوری را به عنوان الزامی برای خود در محصولات و فناوری‌های مختلف در نظر گرفته است. به عنوان مثال، این شرکت اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده که نوعی مراکز داده با مصرف انرژی بسیار کم در زیر آب‌های اقیانوس را توصیف می‌کند. توسعه نوعی تجهیز پوشیدنی برای کاهش حرکات غیر ارادی افراد مبتلا به پارکینسون و عرضه هدست واقعیت مجازی هولولنز، از دیگر اقدامات این شرکت برای تنوع‌بخشی به کسب‌وکار خود محسوب می‌شود.

 

منبع: کانون پتنت ایران

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

حسگر حرکتی که باعث کاهش آسیب وارده به کارگران می شود حسگر حرکتی که باعث کاهش آسیب وارده به کارگران می شود: استارت آپ" Strongarm Technologies" آمریکا اخیرا موفق به توسعه دستگاه ردیاب حرکتی برای کارگران شده است که از صدمات وارده به بدن آنها در محل کار جلوگیری خواهد کرد. اخیرا ابزاری موسوم به "فوز" (FUSE) ساخته شده است که کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از آن برای به حداقل رساندن آسیب به بدن کارگرانشان استفاده کنند. یک استارت آپ
  گروهی از محققان مؤسسه اس آر آی در کالیفرنیا با استفاده از یک کایت زیرآبی توانسته‌اند از جذر و مد آب دریا برای تولید برق استفاده کنند. اجرای این طرح تحقیقاتی با استفاده از بودجه ۴.۲ میلیون دلاری وزارت انرژی آمریکا و پس از سه سال با همکاری دانشگاه برکلی به نتیجه رسیده است. انتظار می‌رود از این فناوری تولید برق زیرآبی در آینده برای تأمین انرژی مورد استفاده زیردریایی‌ها نیز استفاده شود. منابع انرژی تجدیدپذیر در دهه‌های اخیر
  یک استارتاپ آمریکایی با شرکت "مگنیکس" برای ساخت بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان همکاری می کند. شرکت "یونیورسال هیدروژن" که یک استارتاپ سوخت لجستیکی جدید است، پروژه ای برای تولید یک هواپیمای هیدروژنی شروع کرده است که بزرگترین هواپیماهای هیدروژنی جهان خواهد شد. این شرکت که در لس آنجلس آمریکا مستقر است، قرار است فناوری خود را بر روی هواپیمای "Q300" که یک هواپیمای 56 نفره است و با نام "Dash-8" نیز شناخته می شود، آزمایش کند. این هواپیما به
  یک شرکت با ساخت اسکلت‌های مکانیکی خارجی که توسط یک انسان که درون آنها می نشیند و به آنها فرمان می دهد، قصد دارد یک مسابقه با ورزشکارانی در کلاس جهانی برگزار کند. به نظر می رسد کم کم چیزهایی را که در فیلم ها و کتاب های علمی-تخیلی دیده و خوانده ایم، در حال زنده شدن و پیوستن به واقعیت هستند. اکنون نوبت به اسکلت‌های مکانیکی خارجی رسیده است که به انسان قدرت خارق العاده ای می بخشند.
  شرکت مایکروسافت با همکاری کروز و جنرال موتورز خودروی خودران تولید می‌کند. هدف از این همکاری ارتقای فناوری مورد استفاده در این خودرو اعلام شده است. کروز و جنرال موتورز قبلاً هم همکاری‌هایی در زمینه تولید خودروهای خودران داشتند و حالا مایکروسافت به جمع آنها ملحق شده تا به تجاری سازی خودروهای خودران کمک کند.مایکروسافت میزان سرمایه گذاری خود را در این زمینه ۲ میلیارد دلار اعلام کرده است. کروز و جنرال موتورز از پلتفرم کلود آزور مایکروسافت در
  یک شرکت کره ای رباتی مجهز به نور فرابنفش برای ضدعفونی کردن اشیا و اماکنی ساخته که دسترسی به آنها سخت است. ال جی یک ربات ضدعفونی کننده در کره جنوبی رونمایی کرده که هدف آن کاهش شیوع کووید۱۹ است. ربات ال جی برای ضدعفونی کردن اشیا و محیط هایی استفاده می شود که دسترسی به آنها سخت است. شرکت کره ای تصمیم دارد از آن برای ضدعفونی کردن هتل ها، بیمارستان ها و مدارس استفاده کند. این ربات
  یک خودروی برقی به نام "غول کوچک" با استفاده از دو موتور الکتریکی "تسلا" که به شدت تغییر یافته است، رکورد سرعت وسایل نقلیه برقی در زمین را با سرعت ۳۵۳ مایل در ساعت(۵۶۸ کیلومتر در ساعت) شکست. یک گروه از افراد جسور که دو روز پیش رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را در ایالت یوتا آمریکا شکسته بودند، روز گذشته دوباره به رکورد خود حمله کرده و آن را بهبود بخشیدند. "اریک ریتر" راننده این گروه، اولین بار با
  محققان مشعول توسعه ایمپلنتی حاوی سلول های مهندسی شده هستند که ساعت بیولوژیک بدن را تنظیم و به سربازان و نیروهای اورژانس کمک می کند پس از اختلال در خواب، سریع توازنشان را به دست بیاورند. محققان دانشگاه نورث وسترن با بودجه دریافت شده از سازمان DARPA، مشغول توسعه دستگاهی هستند که ساعت بیولوژیک بدن انسان را کنترل می‌کند. این ایمپلنت شامل سلول‌های مهندسی شده‌ای است که به اندازه بدن انسان، پپتیدهای مورد نیاز برای تنظیم ساعت بیولوژیک تولید
  محققان نوعی اسکلت مصنوعی برای افزودن به مچ پا تولید کرده‌اند که سرعت راه رفتن افراد مسن یا افراد مبتلا به ناهنجاری‌های حرکتی را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. این اسکلت مصنوعی در اطراف ساق پا و در داخل کفش قرار می‌گیرد و به فرد امکان می‌دهد با سرعت دلخواه و مطلوب خود پیاده روی کند. استفاده آزمایشی از این محصول بر روی دستگاه‌های تردمیل موفقیت آمیز بوده و فعلاً انرژی مورد نیاز آن از طریق اتصال به موتورهای
  یک شرکت تجاری از تولید ربات‌های پلیس برای گشت زنی خبر داده که برای شناسایی افراد معترض و ایجاد امنیت در اماکن عمومی قابل استفاده هستند. شرکت نایت اسکوپ ربات‌های پلیسی را تولید کرده که دارای چهار چرخ هستند و هم می‌توانند به سرعت گشت زنی کنند و هم به صورت عمودی و با استفاده از دو چرخ به حرکت درآیند. ربات‌های یادشده برای مقابله با معترضان و تظاهرات نیز قابل استفاده هستند و از جمله می‌توان از آنها
  محققان با الهام از یکی از سریع ترین پرنده جهان ، رباتی ۲۶ گرمی توسعه داده اند که با سرعت ۸متر برثانیه پرواز می کند. گروهی از محققان بین المللی یک پهپاد ۲۶ گرمی توسعه داده اند که می تواند بال بزند و مانند یک «بادخورک» پرواز کند و در آسمان شیرجه بزند. به همین دلیل چنین پهپادی از کوادکوپترهای فعلی کارآمدتر است (پهپاد با الهام از سریع ترین پرنده جهان). محققان با الهام از یکی از سریع ترین
  یک شرکت ژاپنی از تولید اولین حسگر بصری فوق باریک جهان برای تشخیص هویت دقیق کاربران خبر داده است که از این حسگر بیومتریک می‌توان برای بررسی اثر انگشت افراد، امواج و پالس های وریدی استفاده و از این طریق هویت آنها را احراز کرد (تشخیص هویت دقیق). ضخامت این حسگر تنها ۱۵ میکرومتر است (تشخیص هویت دقیق توسط حسگر بیومتریک فوق باریک) و لذا می‌توان آن را تا زده یا خم کرد و به عنوان مثال در قالب