اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی 733 403 نوفن حامی البرز

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی: مایکروسافت در ادامه نوآوری‌های خود برای توسعه و بهبود بازارهای هدف، تغییری نوین در کنسول‌های ایکس‌باکس را در نظر گرفته است. قابلیت دسترسی افراد نابینا و کم‌بینا به بازی‌های کامپیوتری مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت این ثبت اختراع یک تغییر بسیار کلیدی در کنسول‌های بازی استاندارد پیشنهاد نموده که شامل اضافه نمودن یک صفحه‌نمایش بریل برای گیمرهایی است که مشکل بینایی دارند!

اضافه شدن خط بریل به کنسول‌های بازی

افراد دارای مشکل بینایی اغلب در استفاده از کنسول‌های بازی با مشکلات جدی روبرو بوده و بسیاری از عناصر بازی برای آن‌ها غیر قابل دسترس است و راه‌حل کنونی برای گیمرهایی که توانایی خواندن متن بازی را ندارند، توصیف صوتی است. اما یک صفحه‌نمایش بریل داخلی به کاربر اجازه می‌دهد تا در حین بازی، داده‌ها را به سادگی دریافت و پردازش نماید. به عبارت بهتر ایده خلاقانه مایکروسافت، این فرصت را فراهم می‌کند تا متن و قابلیت‌های رابط کاربری برای افرادی که مشکل بینایی دارند، بهتر توضیح داده شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده در ثبت اختراع مایکروسافت پدال‌هایی در پشت دسته بازی قرار گرفته که می‌توان از طریق آن‌ها حروف بریل را برای کاربردهای مختلف سازمان‌دهی و استفاده نمود. به عنوان مثال، فرد می‌تواند چت متنی درون بازی را شروع کند. پدال‌ها همچنین پتانسیل ارائه بازخورد لمسی خواهند داشت. از این طریق، تجربه بازی‌های متن محور در این افراد، به سمت تجربه‌هایی وابسته به گرافیک‌های پیچیده تغییر خواهد یافت. البته این مسئله قابل توجه است که انجام بازی‌هایی با گرافیک پیچیده، برای افراد نابینا یا کم‌بینا بسیار مشکل است؛ چرا که بازخورد صوتی، گرافیک پیچیده بازی را به شکلی کاملاً محدود و از طریق استفاده از حسگرهای صفحه توصیف می‌کند. همچنین وقتی بازی به‌سرعت پیش می‌رود (به‌طور مثال یک بازی مبارزه‌ای)، خروجی حسگر صفحه‌نمایش، باعث تأخیر در بازی می‌شود. با فناوری جدید مایکروسافت، بازی‌های ویدئویی با مشکلات بسیار کمتری در اختیار گیمرهای دارای مشکل بینایی قرار گرفته، اما به صورت کامل مشکل آن‌ها را حل نخواهد کرد.

گفتنی است که به محض این‌که نام بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی به میان می‌آید، ذهن بسیاری از افراد به سمت‌وسوی دو محصول محبوب بازار، یعنی «PlayStation» و «Xbox» معطوف می‌شود. دسته بازی اختراعی مایکروسافت که اصطلاحاً «Xbox Adaptive Controller» نام دارد، علاوه بر استراتژی تنوع این شرکت مبنی بر ورود به حوزه‌های مختلف و گاهاً عجیب فناوری، بیانگر همکاری تنگاتنگ با سازمان‌های حامی افراد ناتوان و تأکید بر مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در این زمینه است. البته این پتنت تنها توصیف‌کننده یک ایده اولیه بوده که تولید و تجاری‌سازی آن، مستلزم زمان کافی برای تبیین و توسعه ایده و به نوعی شاخ و برگ دادن به مفهوم آن است.

لازم به ذکر است که مایکروسافت در طیف وسیعی از حوزه‌ها مشغول فعالیت بوده و نوآوری را به عنوان الزامی برای خود در محصولات و فناوری‌های مختلف در نظر گرفته است. به عنوان مثال، این شرکت اخیراً پتنتی به ثبت رسانیده که نوعی مراکز داده با مصرف انرژی بسیار کم در زیر آب‌های اقیانوس را توصیف می‌کند. توسعه نوعی تجهیز پوشیدنی برای کاهش حرکات غیر ارادی افراد مبتلا به پارکینسون و عرضه هدست واقعیت مجازی هولولنز، از دیگر اقدامات این شرکت برای تنوع‌بخشی به کسب‌وکار خود محسوب می‌شود.

 

منبع: کانون پتنت ایران

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

  بازوی بیونیکی ساخته شده که هر انگشت آن دارای ۳ مفصل و ۲ حسگر است که این بازو می تواند پیانو بزند (پیانو زدن بازوی بیونیکی)، آب بریزد و قیچی را کنترل کند. یک بازوی بیونیک ساخته شده که می تواند تخم مرغ ها را نگه دارد و پیانو بنوازد (پیانو زدن بازوی بیونیکی) و در حقیقت این بازو می تواند حرکات دست انسان را تقلید کند. «هیون مین دو» از انستیتو ماشین آلات و مواد کره جنوبی این
  جت پکی ابداع شده که مجهز به فناوری خودران است و می تواند با سرعت ۳۰ مایل بر ساعت حرکت کند. شرکت «ماوریک اویشین» (Maverick Aviation) جت پکی به نام «ماوریک جت پک» ابداع کرده که می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۰ مایل برساعت حرکت کند. این دستگاه تا ۲۰۲۲ میلادی آماده خواهد بود. دستگاهی که در این شرکت ساخته شده، برخلاف جت پک های موجود که نیازمند آموزش‌های زیاد هستند، دارای سیستم خودران است.جت پک با فناوری خودران ابداع
  پژوهشگران آمریکایی، حسگرهایی ابداع کرده‌اند که می‌توانند اطلاعاتی در مورد شیمی مغز ارائه دهند. پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، دیویس"(UC Davis)، یک حسگر زیستی فلورسنت مبتنی بر پروتئین ابداع کرده‌اند. این نوع حسگرها می‌توانند هورمون دوپامین را که نورون‌ها برای ارسال سیگنال به سلول‌های عصبی منتشر می‌کنند، تشخیص دهند. هنگامی که این حسگر موسوم به "dLight1" با ریزبینی پیشرفته ادغام شد، تصویرهایی بسیار واضح از انتشار دوپامین در حیوانات زنده ارائه داد. "لین تیان"(Lin Tian)، سرپرست این پروژه و گروهش موفق
بهبود زخم پای دیابتی با کفی هوشمند بهبود زخم پای دیابتی با کفی هوشمند: محققان انستیتوی فناوری استیونس واقع در نیوجرسی آمریکا، کفی هوشمندی را ساختند که مانع ایجاد زخم در پای افراد مبتلا به دیابت می‌شود.حس اندام‌ها در بیماران مبتلا به دیابت دچار اختلال می‌شود و به همین علت بیماران دیابتی در برابر زخم‌های احتمالی پا آسیب‌پذیر هستند. درمان چنین زخم‌ بسیار دشوار است و ممکن است این زخم‌ها منجر به قطع عضو بیمار شوند. اما کفی هوشمند جدید
  تاکسی هوایی سوئیسی ای وی تول، با موفقیت در جریان یک پرواز آزمایشی قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشت. تاکسی هوایی eVTOL که توسط شرکت سوئیسی دوفور ساخته شده، یک وسیله نقلیه تمام برقی است که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد و از این لحاظ مشابه با هلیکوپترها عمل می‌کند ، اما می‌تواند مانند هواپیماها بعد از حرکت بر روی باند اوج گرفته و مسیر خود را ادامه دهد. بال این هواپیما به صورت چرخشی ساخته شده و
محققان مایکروسافت با همکاری شرکت فیلمسازی وارنر برادرز نسخه ای از یک فیلم را روی تکه ای از شیشه سیلیکای سخت ذخیره کردند که این روش ذخیره سازی اطلاعات حتی بهتر از فرمت های دیجیتال است. با کمک این روش ذخیره سازی می توان انبوهی از اطلاعات را روی یک شیشه از جنس سیلیکا سخت ذخیره کرد. شرکت های فیلمسازی همیشه با ذخیره سازی نگاتیو فیلم ها مشکل داشتند، زیرا نگاتیوها حساس هستند و در طولانی مدت از بین می
  کنترل پهپادها با استفاده از دسته کنترل‌های سنتی کار ساده ای نیست و محققان دانشگاه ام آی تی به همین علت هدایت آنها را با استفاده از علائمی که از بازو ارسال می‌شود، ممکن کرده اند (امکان کنترل پهپاد با عضلات بازو). بازوبند مذکور می‌تواند حرکات بازو در جهات مختلف را شناسایی کند و امکان کنترل پهپاد با عضلات بازو را بر اساس حرکات یادشده هدایت کند. این بازوبند مجهز به الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز هست که مسیر حرکت
  پژوهشگران دانشگاه صنعتی نانیانگ(Nanyang Technological University) سنگاپور در مطالعه اخیرشان یک فرایند تخمیر مبتنی بر پسماند میوه‌ها و غذاهای دریایی را برای خارج کردن کیتین از پوسته‌های سخت‌پوستان توسعه داده‌اند که این روش باعث می‌شود پلیمر کیتین (Chitin) با کیفیت‌تری تولید شود. کیتین موجود در پوسته‌های سَخت‌پوستان (پسماند میوه‌ها و غذاهای دریایی)، یک پلیمر طبیعی است. کیتین، مشتقی از گلوکز است و در جانداران متنوعی یافت می‌شود. این ماده سازنده اصلی دیواره سلولی قارچ‌ها، اسکلت خارجی بندپایانی چون خرچنگ‌ها
لنز واقعیت افزوده جایگزین تلفن‌های همراه هوشمند لنز واقعیت افزوده جایگزین تلفن‌های همراه هوشمند:با ظهور عینک‌های هوشمند به‌عنوان جایگزینی برای تلفن‌های همراه هوشمند، این پرسش مطرح است که آیا شمارش معکوس برای پایان دوره عمر گوشی‌ها و عرضه نسل جدید فناوری‌های ارتباطی آغاز شده است؟ با پتنت جدید سامسونگ برای لنزهای مبتنی بر واقعیت افزوده به نظر می‌رسد که این روند آغاز شده و آینده‌ای جالب پیش روی صنعت تلفن همراه قرار دارد. فناوری واقعیت افزوده «AR» از جمله فناوری‌های
  دانشمندان از تولید نمونه اولیه یک باتری با چاپگر سه بعدی خبر داده‌اند که انعطاف بالایی دارد و تراکم انرژی آن ده برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی است. این باتری با توجه به ضخامت کم و انعطاف بالا می‌تواند کاربردهای زیادی در صنایع و حرفه‌های مختلف داشته باشد. برای حل این مشکل کاتد جدیدی با ترکیب مس و نقره با همکاری شرکت زدپاور تولید شد. این کاتد دارای روکشی از اکسید سرب است که پایداری و هدایت الکتروشیمیایی باتری
  محققان برای اولین بار موفق به تولید نوعی زیردریایی کوچک کنترل از راه دور شده‌اند که در زیر آب نیز با استفاده از جی پی اس قابل ردیابی است. شناسایی مسیر حرکت زیردریایی‌ها در زیر آب با توجه به ناسازگاری سیستم موقعیت یابی جی پی اس کار دشواری است. اما برای اولین بار زیردریایی ساخته شده که با فناوری جی پی اس سازگار بوده و حتی می‌توان آن را بر روی نقشه گوگل نیز رصد کرد. چراغ‌های قدرتمند ال
  اخیرا شارژری که گوشی را ضدعفونی می‌کند توسعه داده شده است که این دستگاه علاوه بر شارژ گوشی کاربر، گوشی را ضد عفونی نیز می‌کند و رایحه خاصی نیز ساطع می‌کند و یک شارژر سه کاره است. اکنون یک شارژری که گوشی را ضدعفونی می‌کند به نام "سانی شارژ ضدعفونی کننده توسط اشعه فرا بنفش گوشی" (SaniCharge Phone UV Sanitizer) برای ضدعفونی کردن گوشی کاربران در همان زمان که شارژ می‌شوند، توسعه داده شده است. تلفن هوشمند همیشه در