رویداد کارآفرینی و استارتاپی

رویداد کارآفرینی و استارتاپی

270 270 نوفن حامی البرز

خدمات برگزاری رویداد کارآفرینی و استارتاپی توسط موسسه نوفن

موسسه نوفن خدمات برگرازی رویداد کارآفرینی و استارتاپی را به مجموعه های علمی، پژوهشی و صنعتی ارائه میدهد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

رویداد استارتاپی ماموت

ماموت نامی آشنا در صنعت بین الملل به عنوان یکی از بزرگ ترین مجتمع‌های صنعتی کشور در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار آغاز نموده و در حال حاضر پس از گذشت بیش از دو دهه با احداث چندین کارخانه در وسعتی بیش از دو میلیون متر مربع مشغول می باشد. شرکت ماموت با توجه خاص مدیریت ارشد سازمان به شعار “ماموت، انتظار بهترین ها” توانسته است گام‌های بزرگ و موثری را در جهت پیشبرد صنعت کشور در سطح بین المللی بردارد.

مجتمع صنعتی ماموت تصمیم گرفته است ارتباط خود را با نوآوران و ایده پردازان در قالب فرآیندی دائمی برقرار کرده و اقدام به جذب خلاقیت های جدید در حوزه های مربوطه و تجاری سازی آنها نماید. در این خصوص موسسه نوفن حامی البرز کارگزار رسمی این مجتمع است و ایده پردازان می توانند طرح های نوآرانه خود را در سایت این موسسه درج کرده تا در قالب رویداد استارتاپی ماموت جهت تجاری سازی به این مجتمع صنعتی ارائه گردد.

 

رویداد استارتاپی ماموت

رویداد استارتاپی سن ایچ

نوشیدنی شو

نوشیدنی های سن ایچ یکی از محبوبترین محصولات گروه صنعتی عالیفرد که است. این گروه با توجه به سوابق درخشان و سرمایه گذاری در زمینه های پژوهش محور، طی برنامه ریزی آینده نگرانه قصد دارد به وسیله جذب ایده های جدید از یک سو و تامین سرمایه گذاری از سوی دیگر برای ایده های پژوهشی و نوآورانه در اقتصاد دانش محرور موثرتر گام بردارد.

 

استارت آپ سن ایچ

استارت آپ سن ایچ

به همین منظور رویداد استارتاپی “نوشیدنی شو” برای معرفی ایده های جدید در زمینه های مرتبط با نوشیدنی از جمله نوشیدنی و دم نوش، بسته بندی، مدیریت پسماند، افزودنی و نگهدارنده، کنسانتره و پوره، ماشین آلات و تجهیزات و … به سرمایه گذاران مجموعه صنعتی عالیفرد برگزار شد.

 

 

 

رویداد کارآفرینی یا استارت آپ ارائه خدمات مالکیت فکری به رویداد کارآفرینی یا استارتاپ ها

رویداد کارآفرینی و استارت آپ (ایده تاپ) در کشور هر روز در حال رشد و است و علاقه مندان بسیاری ایده های جدید خود را در این رویداد ها برای همه فاش می کنند. به منظور انجام مراحل استارت آپ ویکند، چاره ای بجز ارائه طرح نمی باشد، اما سوالی که باید از برگزار کنندگان این رویداد ها پرسید این است که :

 

چه برنامه ای جهت حمایت از مالکیت فکری طرح های مطرح شده در استارتاپ ها دارید؟

 

یکی از راه حل های موجود برای حفاظت از ایده ها در رویداد کارآفرینی و استارتاپ انعقاد قرارداد NDA یا Non-Disclosure Agreement است. این یک قرارداد محرمانگی اطلاعات – توافقی است که بر اساس آن یک یا هر دو  طرف موظف به حفظ اسراری هستند که بین یکدیگر مبادله می نماید. اگر بخواهیم به صورت جدی از مالکیت ایده های مطرح شده حمایت کنیم این قرارداد باید میان تمامی شرکت کنندگان و حاضران در رویداد بسته شود که امری غیر ممکن به نظر میرسد.

موسسه نوفَن حامی البرز امکان برگزاری رویداد کارآفرینی و استارتاپی و یا ارائه خدمات مالکیت فکری در این رویداد ها را دارد که به دو دسته کلی تقسیم می شود. ابتدا طرح های مشابه که قبلا در اداره ثبت مالکیت های صنعتی ایران ثبت شده اند مورد جستجو قرار می گیرند که این امر میتواند جزو امتیازات داوری در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر اظهارنامه و مدارک دیگر مورد نیاز طرح های منتخب در روز سوم آماده شده و در اداره ثبت مالکیت های صنعتی ثبت میشود تا از هرگونه سوء استفاده ی دیگر افراد حاضر جلوگیری شود. برگزار کنندگان استارت آپ ویکند با اعلام ارائه این خدمات به مخاطبان خود میتوانند اطمینان خاطر آنها را جهت حضور و ارائه طرح هایشان جلب کنند.

 

مطالب دانشنامه مالکیت فکری:

جنبه‌های کاربردی و اجرایی کارآفرینی از جنبه های کاربردی و اجرایی کارآفرینی می توان به مهمترین بخش آن یعنی آموزش اشاره کرد. یکی از ابزارهای عمده توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، آموزش است  بویژه درسطح تحصیلات عالی. دستاوردهای دانشگاهها از دو راه فعالیتهای جامعه را تحت تأثیر قرارمی دهد. ابتدا با ارائه خدمات آموزشی که موجب رشد سرمایه انسانی می شود، سپس به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در قالب مراکز تحقیق و توسعه، که امکان بکارگیری سایر دستاوردهای جدید علمی
آمار ثبت اختراع ایران   طبق اعلام اداره ی ثبت اختراعات، آمار ثبت اختراع ایران در 5 ماه نخست سال 1396 به این صورت است که تعداد 6402 اظهارنامه در این اداره به ثبت رسیده است که از این تعداد، 6076 اظهارنامه به مالکیت اشخاص ایرانی و 326 اظهارنامه به مالکیت اشخاص غیر ایرانی ثبت شده است. از این تعداد اظهارنامه ی به ثبت رسیده تنها 1588 عدد از آنها به عنوان اختراع ثبت گردیده که 1491 اختراع به مالکیت اشخاص ایرانی
مالک و مخترع در اظهارنامه اختراع تفاوت مخترع با مالک چیست؟ قبل از تکمیل کردن اظهارنامه اختراع، بهتر است بدانید که " تفاوت مخترع با مالک چیست؟". شخص یا اشخاصی که نوآوری را انجام داده اند، در سند ثبت اختراع، مخترع نامیده می شوند که الزاما باید شخص حقیقی باشد. اما شخصی که اظهارنامه اختراع را جهت ثبت به اداره ثبت اختراعات ارائه می دهد مالک اختراع نامیده می شود که می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد. در اظهارنامه
نظام ثبت اختراع در دنيا به طور كلی دو نظام ثبت اختراع موجود می باشد : 1-  نظام اعلامی 2-  نظام بررسی ماهيتی یا  Examination    نظام اعلامی : در این نظام، بر روی اختراع ادعا شده بررسی صورت نمی گیرد و تنها در صورت عدم ثبت اختراع تا آن زمان اقدام به ثبت آن میگردد.   نظام بررسی ماهيتی یا  Examination: در این نظام، ثبت اختراع علاوه بر استعلام به منظور عدم ثبت پیشین آن، بررسی دقیق از نظر تخصصی
ثبت اختراع ایران نوآورانی که استراتژی ثبت اختراع آنها بر این است که اختراع خود را در ایران مورد حمایت قرار دهند می توانند اظهارنامه ی ثبت اختراع خود را به اداره ثبت اختراع ایران واقع در مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، زیر مجموعه ی قوه قضاییه ارائه دهند. این اداره در کشور فقط یک دفتر دارد که در حال حاضر در ضلع شمالی پارک شهر، در تهران واقع است. در تعیین استراتژی ثبت اختراع باید
اهمیت آموزش در کارآفرینی امروزه در دنیای بازار و هر کسب و کاری حرف از بدست آوردن رضایت مشتری و رقابت در بدست آوردن در آمد بالا است. طبیعی است که دنیای پیچیده بازار تولید و خدمات، همواره به دنبال تغییر و تحول و رسیدن به ایده های ناب است. اما چگونه افرادی ره صدساله را یک شبه طی می کنند، در مقابل افرادی دیگر نسل به نسل هنوز موفق نشدند به جایگاه مورد نظرشان برسند. و در این بخش
روز جهانی مالکیت فکری سازمان جهانی مالکیت  فکری(معنوی) یا وایپو که یکی از سازمان‎های زیر‎مجموعه سازمان ملل متحد است، با هدف پیشبرد حقوق مالکیت فکری در کشورهای مختلف و ارائه راه‎کارهای جهانی در این مورد تاسیس شد. در سال ۲۰۰۰ میلادی در این سازمان تصمیم گرفته شد که سالانه روزی را به ‎عنوان روز جهانی مالکیت فکری اختصاص دهند. ۲۶ اوریل که در واقع روز اجرایی شدن کنوانسیون تأسیس سازمان جهانی مالکیت فکری در سال ۱۹۷۰ است به عنوان روز
شاخص جهانی نوآوری گزارشی است که سالانه توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) منتشر می­شود و در آن به رتبه‌بندی کشورها از منظر نوآوری می­‌پردازد. در گزارش سال 2018 وایپو، عملکرد نوآوری 130 کشور بر اساس 80 شاخص مورد بررسی قرار گرفته است و موضوع این گزارش (GII 2018 theme: "Energizing the World with Innovation") تقویت انرژی جهان با نوآوری قرار داده شده است. بر اساس پیشبینی های ذکر شده در این گزارش، رشد مصرف انرژی جهان در سال 2040
هزینه ثبت اختراع ایران   هزینه ثبت اختراع در دفتر ثبت اختراعات ایران دارای بخش های مختلفی است. این هزینه برای مالکان حقوقی ده برابر مالکان حقیقی می باشد. چنانچه مالکان اختراع ترکیبی از حقیقی و حقوقی باشند، به نسبت درصد مالکیت شان مبلغ مربوطه محاسبه خواهد شد.   ردیف اقلام هزينه شخص حقيقي شخص حقوقي 1 حق ثبت اظهارنامه و اظهارنامه تقسيمي 10.000 100.000 2 هزينه ثبت سالانه سـال اول تا پنجـم، هـر سـال معـادل 100000 ريال سال ششم
ثبت بين المللی براساس موافقتنامه و پروتكل مادريد   با نگرشی بر تاريخچه ی كنوانسيون پاریس درخصوص حمايت از مالكيت صنعتی در می يابيم كه به منظور حمايت از علائم تجارتی در سطح بين المللی به موجب كنوانسيون مزبور صاحب علامت (شخص حقيقی يا حقوقی) مي بايست به طور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات كشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزينه های متفاوت و صرف زمان طولانی، توديع نمايد.  به همين منظور جهت تسهيل روند ثبت بين
آئين‌نامه نشان های جغرافيايی      فصل اول ـ كليات آئين‌نامه نشان های جغرافيايی  ماده 1 در آئين‌نامه نشان های جغرافيايی اصطلاحات به كار برده شده داراي معانی زير مي‌باشند : الف ـ قانون : منظور از قانون، قانون حمايت از نشانه‌های جغرافيایی مصوب 1383/11/07 مجلس شورای اسلامی می باشد. ب ـ مرجع ثبت : مرجع ثبت در اين آئين‌نامه اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک كشور می باشد. ج ـ استفاده كننده مجاز
نشان جغرافيایی نشان جغرافیایی نشانه‌ای است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه ی جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به واسطه ی آن منطقه ی جغرافیایی می‌باشد، بکار می رود. بطور عام، یک نشان جغرافیایی شامل نام و محل منشاء کالاهاست. اینکه آیا یک نشانه به عنوان نشان جغرافیایی عمل می‌کند بستگی به قانون ملی و آگاهی مصرف کننده دارد.   قانون‌ حمايت‌ از نشانه‌های جغرافيایی فصل‌ اول‌ - تعاريف‌ ماده‌ 1 اصطلاحات‌ به‌كاربرده‌ شده‌ در