کارآفرینان موفق و ناموفق

کارآفرینان موفق و ناموفقکارآفرینان موفق و ناموفق

تفاوت کارآفرینان موفق و ناموفق در این است که کارآفرینان موفق نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگی‌شان دارند. تفاوت آن‌ها با کارآفرینان ناموفق ظریف، اما قابل تشخیص است. این تفاوت‌ها بیشتر از خواسته‌ها و رویاهای آن‌هاست. این تفاوت‌ها به عادات یا رموز نهایی برنمی‌گردد. تفاوت آن‌ها به نیروی قابل سنجشی برمی‌گردد که در دایره تفکر و تعقل این افراد نهفته است و موجب می‌شود تحولاتی در شیوه کار، زندگی و روابط شغلی آن‌ها پدیدار شود.

وقتی می‌خواهید چیزی را به زور کسب کنید، باید از همه طرف متوسل به جبر شوید که نیازمند تلاش و تقلای بسیار است. این در حالیست که تکیه بر آن چه در توان دارید نیرویی خلق می‌کند که از توانایی‌ها فراتر می‌رود. وقتی فرد تمام نیروهای درونی، باورها و عواطفش را هم سو می‌کند احساس قدرت و توانمندی دارد و این امر موجب می‌شود با صرف انرژی کمتر به اهدافش برسد. به عبارتی فرد با هر قدم که برمی‌دارد چندین گام جلو می‌افتد.

تحقق کارها با به پایان رساندن و تمام کردن آنها همراه است و بیشتر به وظایف برمی‌گردد. وقتی انسان کاری را به پایان می‌رساند آن چیز معنا و اهمیت خود را از دست می‌دهد. آیا تا به حال برای تحقق کاری تلاش و کوشش کرده‌اید؟ اگر چنین بوده است آیا با تحقق آن احساس نکرده‌اید آنقدرها هم مهم نبوده است؟

این تجربه همواره با یاس همراه است. اما میل به هدف هیچ‌گاه پایان ‌پذیر نیست. چرا که با آگاهی معنوی از معنا و اهمیت کار همراه است. این دیدگاه همواره آرامش دهنده و الهام‌ بخش است.

بدیهی است که کسب اطلاعات تنها در صورت به کار بستن آنها ثمر بخش خواهد بود. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان و کارفرمایان ساعات زیادی را صرف مطالعه و کسب اطلاعات می‌کنند. اما هیچ ‌گاه آنها را به کار نمی‌بندند.

کارآفرینان موفق :

پیش از هر چیز به زندگی‌شان به صورت بخش‌های تفکیک شده نگاه کرده‌اند. این افراد حتی در تجارتشان هم چنین نگاهی به خدمات، محصولات و حتی تلاش‌هایشان دارند. این امر باید به صورتی باشد که کسب موفقیت در هر زمینه به پیشبرد زمینه دیگر منتج شود. برای این کار مولفه‌ها و طرح‌های گوناگون تجارتتان را بنویسید. سپس درباره اینکه فعالیت در کدام زمینه به برجسته‌سازی زمینه دیگر می‌انجامد بیاندیشید و برنامه‌ریزی کنید….

در برخی موارد کارآفرینان به محض اینکه به درآمد می رسند به سراغ ماشین، خانه، ساعت ویا هر چیز لوکس دیگر می روند، که برای شروع کار، سرمایه هدر دادن است.

کارآفرینان موفق بعد شروع کسب و کار خود و رسیدن به درآمد، هزینه های خود را افزایش نمی دهند بلکه آن را پس انداز می کنند و برای پیشرفت، تغییر یا هر لازمه دیگر که آنها را به موفقیت در این مسیر نزدیک تر کند آماده هستند.

خواب دیگران را دنبال نکنید و اهداف و ایده های خودتان را برنامه ریزی کنید تا بتوانید پیشرفت کنید و زندگی جدید و مسیر محکم را بسازید. به خودتان اعتماد داشته باشید و اهداف بزرگ را تعریف کنید تا کسب و کار خود را با هدف گذاری ارزشمند تضمین کنید.