اهمیت آموزش در کارآفرینی

اهمیت آموزش در کارآفرینیاهمیت آموزش در کارآفرینی

امروزه در دنیای بازار و هر کسب و کاری حرف از بدست آوردن رضایت مشتری و رقابت در بدست آوردن در آمد بالا است. طبیعی است که دنیای پیچیده بازار تولید و خدمات، همواره به دنبال تغییر و تحول و رسیدن به ایده های ناب است. اما چگونه افرادی ره صدساله را یک شبه طی می کنند، در مقابل افرادی دیگر نسل به نسل هنوز موفق نشدند به جایگاه مورد نظرشان برسند. و در این بخش است که  اهمیت آموزش در کارآفرینی نقش مهمی را ایفا می کند.

کارآفرینان مطرح و موفقی چون استیو جابز، میشل فررو (میلیاردر و مالک کارخانه تخم مرغ شانسی ) و … نمونه شناخته شده از ابتکار، نوآوری، خلاقیت و متفاوت بودن در دنیای کسب و کار هستند.

این افراد با در پیش گرفتن مسیرهای درست برای رسیدن به ایده ها و اهدافشان گام برداشتند. آنهابا آگاهی کامل از اینکه با دنیای کسب و کار باید تطابق پیدا کنند و ایده های نو است که میتواند فرد را به اهداف بزرگ برساند، شروع به فعالیت کردند. ایشان در مسیر شکست و موفقیت خود فراموش نکردند که سازگاری به موقع با محیط پیرامون خود چقدر می تواند تاثیرگذار باشد.

 

اکتسابی بودن کارآفرینی

جالب است بدانید که طبق تحقیقات ویژگی های کار آفرینان اغلب اکتسابی است و ارثی نیست. بنابراین امروزه سیاستگذاران ، برنامه ریزان و مجریان امور منابع انسانی در کشورهای بزرگ و موفق تصمیم گرفتند با در نظر گرفتن بودجه مشخص در مسیر آموزش افراد،می توانند برای موفقیت اقتصادی در عرصه ملی و بین المللی تاثیر بسزایی بگذارند.آنها میدانند که آموزش نیروی متخصص و کارآمد، تغییر نگرش و تجهیز افراد به دانش و مهارت های خاص که عامل اصلی در توسعه صحنه اقتصاد است.برنامه ریزی بلند مدت و برنامه ریزی کوتاه مدت هر کشور متناسب با استراتژی و اهداف خودش، از کودکی افراد جامعه می تواند بازتاب چشمگیری داشته باشد.

«شومپیتر» می‌گوید: دانش فنی و تکنولوژی به ثروت، رفاه اجتماعی و سود اقتصادی تبدیل نمی‌شود؛ مگر با وجود افراد کارآفرین و خلاق که فرصت‌های بازار و تکنولوژی را کشف می‌کنند، سپس وسایل مورد نیاز را با توجه به نواقص، واکنش‌ها، دفاع‌های بازار و نیازهای بازار فراهم می‌آورند.

واژه کارآفرینی به سه دسته (فردی، سازمانی و شرکتی ) تقسیم می شود، که با توجه به این سه دسته مراحل و موارد لازم برای آموزش باید طراحی شود. قابل توجه است که داشتن اساتید و معلمان دانا در این زمینه چقدر میتواند تاثیر گذار باشد و خود نیازمند برنامه و سرمایه طولانی است.