اصول موفقیت در کارآفرینی

اصول موفقیت در کارآفرینیوقتی در مورد اصول موفقیت در کار آفرینی صحبت می کنیم، اولین مواردی که به ذهن همه می رسد شجاعت و خطر پذیری است. بسیاری از افراد ایده های خوبی دارند، اما یا سرمایه اولیه ندارند و یا ترس از دست دادن سرمایه خود را دارند.

اما کار آفرینان موفق از چاشنی شجاعت استفاده می کنند و می خواهند هر طور شده کسب و کاری راه اندازی کنند و علاوه بر در آمد بالا انگیزه هایی چون پیشرفت جامعه یا حل مشکلی در جامعه دارند.

عده ای هم دیگر تحمل مشکلات مالی و کمبود درآمد ها را ندارند و تصمیم می گیرند کسب و کار متناسب با تخصص یا شغل  مورد علاقه خود را داشته باشند. نا گفته نماند افرادی هم هستند که کسب و کاری را راه اندازی کرده اند و موفق هم هستند اما در راستای تخصص یا علاقه شان نبوده.

علاوه بر این تمام تمرکز خود را روی پس اندازهایشان نمی گذارند، چرا که می دانند این کار چرخیدن به دور خودشان است.

 

سرمایه داری و اصول موفقیت در کارآفرینی

کارآفرینان  قدرت و توانایی جذب سرمایه را دارند و داشتن یک برنامه منظم و طرح عالی می تواند آنها را قادر به جلب نظر افراد سرمایه دار بکند. لزوما برای کارآفرین شدن نیاز به این نیست که سرمایه داشته باشیم، به راحتی می توانیم با داشتن یک طرح و بیزینس پلن به سرمایه مورد نیاز دسترسی پیدا کنیم و این همان اصول موفقیت در کار آفرینی است.

 

کسب سود و رابطه آن با اصول موفقیت کارآفرینی

کسب سود یکی از دلایل اصلی ایجاد انگیزه برای ادامه کسب و کار است و افراد کارآفرین هم مانند سایر افرادی که در کسب و کار خود فعالیت می کنند به دنبال کسب سود هستند و آن را به عنوان یکی از اصول موفقیت در کار آفرینی پذیرفته اند.

میزان سود دهی معیار مناسبی برای ارزیابی و سنجش یک کسب و کار است. اگر میزان سود دهی مناسبی داشتیم نشان دهنده این است که در مسیر درست گام بر می داریم.

در مقابل اگر سود دهی مناسبی نداشته باشیم باید بدانیم، لازم است تغییراتی را در مسیر ایجاد کنیم. پس محاسبه سوددهی می تواند یکی از ترازهای خوبی باشد که نشان دهد یک کسب و کار به سمت موفقیت حرکت می کند و یا به سمت شکست.

کارآفرینی نوعی غلتک شخصی است که شما را به سوی پیشرفت هدایت می‌کند. برای اینکه چیزی جدید و متفاوت را تجربه کنید داشتن اعتماد به نفس الزامیست و در این راه نمی توانید مطمئن باشید که موفق خواهید شد یا نه و سعی کنید که خودتان را حفظ کنید و به عقب بر نگردید، این همان مفهوم کارآفرینی است، که در واقع می‌توان گفت کارآفرینی یک بازی ذهنی کامل می‌باشد که نیاز به خلاقیت و تفکر در آن زیاد است.

یک کارآفرین موفق از اصول خاصی پیروی می‌کند و اساس کار خود را بر پایه‌ی آن اصول قرار می‌دهد. با داشتن چهارچوب کاری و هدفمندی می‌توان نتایج بهتری کسب کرد.

 

کارآفرینی یک تلاش تیمی است

کارآفرینی یک فرآیند اجتماعی ذاتی است. به این معنی که کارآفرینی تنها در مورد افراد نابغه و بینش افراد فوق‌العاده نیست بلکه ارزش‌ آفرینی و همکاری سودمند بین افراد معمولی را هم شامل می‌شود.

 

کارآفرینی در واقع یک شرکت و سرمایه‌گذاری اجتماعی است، نه یک سفر انفرادی به مقصدی دلخواه، اما کارآفرین‌ها اغلب به مفهوم نادرستی در این زمینه برداشت می کنند، زیرا اصل اساسی آن‌ها بر این پایه است که چون این ایده و خلاقیت کار شروع شده متعلق به من است، موفقیتی که به ارمغان می‌آورد، تنها متعلق به من است. یک همچین تفکر غلطی می‌تواند آسیب‌های زیادی به شما بزند و باعث شود که بین اعضایی که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با کارآفرین درگیر هستند، اختلاف بوجود بیاید.

 

یک کارآفرین باید تفکر کار کردن گروهی را در خود پروش دهد و موفقیت خود را در استفاده از توانایی‌ها و تفکرات دیگران، داشتن همکاری با آن‌ها و کار گروهی بداند.

 

دانش درست را بدست آورید

دانش عامل اصلی هر عملی است. کارآفرین نیاز به داشتن دانش و مهارت دارد. از آنجایی که تمامی تصمیمات شما مستقیماً بر اساس اطلاعاتی است که در مورد امور مختلف در اختیار دارید، مهم است که یک کارآفرین بتواند خود را در همه‌ی مواردی که مربوط به سرمایه‌گذاری او می‌باشد، حفظ کند. این امر تنها شامل آگاهی و اطلاعات یک فرد خاص نمی‌شود، بلکه مهم‌تر از همه، دانش مردم است که در اینجا تأثیرگذار است. کارآفرینی در عین سادگی بسیار پیچیده است و اگر اصول آن رعایت نشود در همان ابتدای کار با شکست مواجه می‌شوید.

 

همیشه مطمئن نباشید

داشتن کمی شک و تردید باعث پیشرفت شما می‌شود. اگر شما واقعاً در مورد آن فکر کنید، یقین پیدا خواهید کرد که در صورتی که شما مطمئن بوده و شک نداشته باشید، شانس‌های خود را از دست می‌دهید. زیرا زمانی که مطمئن هستید سؤال نمی‌کنید، بنابراین هیچ‌گونه یادگیری وجود ندارد، بنابراین هیچ نوآوری وجود دارد. وقتی مطمئن هستید، به فضای روحی مشخصی محدود می‌شوید، بنابراین شما چیز جدیدی را کشف نمی‌کنید.

بنابراین شما می‌توانید در فضای بین آنچه که شناخته شده است و آنچه که هنوز نمی‌دانید، اطلاعات زیادی کسب کنید و در جهت پیشرفت کارآفرینی خود از آن بهره بگیرید. در واقع باید سعی کنید که هیچ‌گاه تفکر خود را محدود نکنید. یک کارآفرین موفق ذهن خود را در تمامی امور پرورش می‌دهد و هر روزه با کسب اطلاعات جدید و پرسش‌های مختلف در مورد اتفاقات پیرامون خود، به پیشرفت خود کمک می‌کند.

 

شکست‌ها، انتقاد‌ها و مشکلات خود را همگانی نکنید

با توجه به این که یک کارآفرین و رهبر فکری باید اتحاد و انسجام تیم خود را حفظ کند و از مسائلی که باعث ایجاد هرج و مرج و عدم اطمینان می‌شوند دوری کند، بهتر است که در پروسه‌ی کاری رنج‌ها، سختی‌ها، مشکلات و انتقاد‌ها را تحمل کند. همانطور که در زندگی روزمره‌ی شما بارها اتفاق افتاده است، ممکن است با مسائلی روبه رو شوید که با اعتقادات شما به عنوان یک کارآفرین مطابقت نداشته باشد.

کارآفرینی در واقع ایجاد تغییر در شیوه و اصول کاری همیشگی است که باید در چهارچوب خاصی قرار بگیرد. همانطور که می‌دانید تغییر کردن و حرکت به سوی پیشرفت، به تفکر خلاق و اصولی نیاز دارد که یک کارآفرین باید با توجه به آن‌ها مسیر خود را انتخاب کند. سعی کنید که همیشه در رقابت بمانید و راه‌های جدید را امتحان کنید تا به موفقیت دست یابید.

به طور خلاصه داشتن تفکر مؤثر، باعث می‌شود که کارآفرینی را در زندگی واقعی احساس کنید. در صورت شروع یک کسب و کار جدید و یا عدم استفاده از متد‌های خاص، همیشه می‌توانید با رعایت اصول کارآفرینی به موفقیت دست یابید.