تشکیل پرونده فیزیکی در اداره ثبت اختراعات

نمایش 1 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #18567
      Amir.ght
      مشارکت کننده

      سلام
      ابلاغیه ی پذیرش برای اظهارنامه ی من صادر شده و توی ابلاغیه گفته که باید با مراجعه حضوری به مرکز مالکیت معنوی مدارک رو تحویل داد راهی هست که غیر حضوری این کار رو انجام داد؟ مثلا اسکن مدارک و ارسال ؟
      در صورت مراجعه حضوری و تحویل مدارک معمولا همون روز کار اداری تموم میشه یا امکان داره چندین روز طول بکشه ؟(برای این می پرسم که فکری برای محل اقامت کنم یا نه )
      هزینه ی خاصی برای پرداخت نداره (غیر از هزینه ی ثبت سالانه که جدول و توضیحاتش توی سایت خوبتون هست) مثلا برای صدور گواهی،چاپ آگهی و …

      متن ابلاغیه هم اینه :

      ” ثبت اظهارنامه مذكور از نظر اين اداره بلامانع است. لذا مقتضي است وفق ماده 30 آئين نامه اجرايي قانون ثبت اختراعات، طرحهاي صنعتي و علائم تجاري ظرف 30 روز از تاريخ ابلاغ، نسبت به پرداخت مبلغ 100,000 ریال ، هزينه حق الثبت مربوط اقدام نمائيد. بديهي است درصورت عدم پرداخت مبلغ مذكور و عدم تحويل مدارك كاغذي(فيزيكي) مشروحه ذيل در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه درخواستي شما كان لم يكن تلقي مي گردد.

      مهرداد الياسي

      رئيس اداره ثبت اختراع

      مدارك لازم جهت تشكيل پرونده فيزيكي :

      1- اظهارنامه (چاپ از طريق پورتال مركز مالكيت معنوي – گزينه چاپ اظهارنامه اختراع ) كه به مهر و امضا كليه مالكين و مخترعين رسيده باشد(يك نسخه)

      2- ادعانامه اصلاح شده ، شرح و توصيف اصلاح شده و نقشه اصلاح شده كه به مهر و امضا كليه مالكين و مخترعين رسيده باشد.( دو نسخه)

      3- اصل نامه تاييد مرجع استعلام (در صورتيكه مرجع استعلام شما جزء مراجع حضوري باشد) (يك نسخه)

      4- اصل وكالتنامه يا كپي برابر اصل آن (درصورت وجود نماينده قانوني) (يك نسخه) تذكر : وكالتنامه از طريق سيستم و در بخش معرفي وكيل اسكن شده باشد.

      5- خريد يك عدد برگه سند ثبت اختراع از بخش پاسخگويي ، سالن ساختمان مجاور ساختمان اصلي ، گيشه 16

      6- خريد يك عدد پوشه سالن ساختمان مجاور ساختمان اصلي ، گيشه 1

      تذكر 1: مبلغ مذكور را ميبايست از طريق پورتال مالكيت معنوي ، گزينه “ثبت انواع درخواست”، با موضوع “پرداخت هزينه حق الثبت” بصورت اينترنتي پرداخت نماييد، از پرداخت هزينه در بانك جدا خودداري فرماييد. ضروري است پس از پرداخت هزينه، متقاضي با در دست داشتن مدارك لازم فوق الذكر جهت تكميل فرآيند ثبت و صدور آگهي به صورت حضوري به اداره مراجعه نمايد.

      تذكر2: قبل از تكميل موارد فوق اكيداً ازمراجعه حضوري به اداره خودداري فرماييد.

      تذكر3: تمامي مدارك به صورت يك رو ارائه گردد.

      ‫‏‫توجه 1: متقاضي محترم همچنين لازم به ذكر است جهت تسهيل در پرداخت اقساط ثبت اختراع امكان پرداخت همزمان 5 قسط اول فراهم شده است.”

    • #18568
      نوفن
      مدیرکل

      سلام، برای تحویل مدارک میتوانید یک وکالت نامه ی رسمی به یک شخص بدهید تا از طرف شما مدارک را تسلیم اداره ثبت اختراعات نماید.این شخص میتواند وکیل دادگستری یا یک فرد عادی باشد .
      اگر تمام مدارک گفته شده را به درستی آماده کرده باشید کار شما در عرض یک ساعت تمام میشود و نیازی به اقامت در تهران نیست.توجه داشته باشید که قبل از مراجعه ی حضوری مبلغ ده هزار تومان را باید در سامانه پرداخت کنید. باقی هزینه ها،مبلغ قابل توجهی نیست.

      حدود دو هفته بعد از تسلیم مدارک، روزنامه در سامانه درج میشود که باید از همان جا پرداخت کنید و پس از دریافت اصل روزنامه، آن را برای دریافت اصل سند اختراع به اداره ثبت اختراع تحویل بدهید.

      موفق باشید.

نمایش 1 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.