ثبت اختراع در چین

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 4 سال، 4 ماه پیش بدست arsham به‌روزرسانی شده است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #20127
      arsham
      مشارکت کننده

      قوانین ثبت اختراع در چین مانند کشورهای دیگر دنیا در ثبت ایده، شرکت، طرح و ثبت اختراع در چین، بسیار دقیق و اصولی می‌باشد. نوآوری منبع اصلی قدرت کشور چین است. توانایی چین برای تولید محصولات جدید و یا روش‌های جدید تولید، چین را قادر می‌سازد کالاهای مورد نظر دنیا را تولید کند.
      برای بررسی نفوذ رو به رشد بین المللی چین، ضروری است که منابع نوآوری چینی را در نظر بگیریم. یک راه برای سنجش نوآوری از طریق حفاظت از مالکیت معنوی (IP) در قالب اختراعات است.
      اختراعات حقوق منحصر به فرد برای اختراع را در اختیارشان قرار می‌دهند و در نتیجه به بینش در زمینه‌های اصلی نوآوری دست می‌یابند.

      برای اخذ حق مالکیت معنوی اختراع، موضوع اختراع باید سه عنوان، جدید بودن، نوآوری و کاربردی بودن را دربرداشته باشد. برای ثبت اختراع، متقاضی خارجی، باید درخواست خود را مستقیم به دفتر مالکیت معنوی در شهر پکن ارائه کند.

      روند درخواست ثبت اختراع:
      فرم‌های مورد نیاز برای ثبت اختراع شامل یک فرم درخواست، فرم مشخصات و خلاصه طرح، ادعای تقدم و طراحی اختراع است. برای دریافت حق مالکیت معنوی اختراع یا مدل، درخواست شما باید ۵ مرحله را بگذراند.
      ابتدا درخواست باید پذیرفته شود. آزمون اولیه‌ای روی آن انجام می‌شود و اگر مشکلی نداشت به مرحله انتشار می‌رسد. سپس یک ارزیابی کامل روی آن انجام می‌گیرد و در نهایت حق مالکیت معنوی اختراع به فرد داده می‌شود. این فرآیند معمولا ۲-۳ سال طول می‌کشد.
      ثبت اختراع به معنای راه حل‌های جدید فنی برای یک محصول، فرآیند یا بهبود آن است، در حالی که مدل ابزار به معنی راه حل‌های جدید فنی برای شکل و ساختار یک محصول یا ترکیبی از آن‌ها است که مناسب برای استفاده عملی است. مدت زمان ثبت اختراع ۲۰ سال از تاریخ ثبت نام است و مدت زمان ثبت اختراع مدل ابزاری ۱۰ سال پس از تاریخ ثبت نام است.

      راهنمای ثبت اختراع در کشور چین
      در سال ۲۰۱۴، ساکنان چینی ۸۰۱،۱۳۵ درخواست برای ثبت اختراع در کشور چین به صورت داخلی ثبت کردند، در حالی که اتباع چینی تنها در حدود ۳۶،۷۶۲ پرونده ثبت اختراع در خارج از کشور ثبت کرده‌اند. طبق گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ( OECD )، چین تنها 1896 اختراع سه ساله را در سال 2013 ثبت کرده است. در مقایسه با ایالات متحده در همان سال 14،211 پرونده سه جانبه ثبت شده است، و ژاپن 16،196 پرونده دارد.
      یکی دیگر از راه‌های مهم ثبت نام ثبت اختراع به صورت بین المللی از طریق پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT) است که یک چارچوب چندجانبه است که تسهیل ادعای مشترک برای ثبت اختراعات در تعدادی از کشورها را فراهم می‌کند. چین در 1 ژانویه 1994 این معاهده را امضا کرد . طبق OECD، درخواست‌های چینی برای ثبت اختراع PCT از 128 در سال 1994 به 1،558 در سال 2000 افزایش یافت و به 20،451 در سال 2013 افزایش یافته است. چین در حال حاضر از آلمان و کره جنوبی بالاتر است اما هنوز هم از ژاپن (41898 در سال 2013) و ایالات متحده (59،082).

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.