ثبت اختراعات نرم افزاری در PCT

نمایش 3 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #18655
      hdelbari
      مشارکت کننده

      در خصوص ثبت اختراعات نرم افزاری، اداره اختراع ایران صلاحیت لازم جهت تعیین مرجع استعلام جایگزین شورای عالی انفورماتیک، ندارد. در نتیجه اختراعات بیشماری در مرحله استعلام به صورت مسکوت باقی خواهد ماند. این در حالی است که امکان ثبت و فروش اختراعات نرم افزاری در ایالات متحده از طریق سیستم PCT وجود دارد. سوال این است که در هنگام ثبت اختراعات نرم افزاری در PCT اگر به جای انتخاب کردن مرجع استعلام اتحادیه اروپا، ایران را انتخاب کنیم، آیا باز هم اظهار نامه تا تعیین مرجع ذی صلاح موارد نرم افزاری ایران مسکوت خواهد ماند!!!! با توجه به مساله حق تقدم و مسکوت ماندن پرونده اختراع در اداره ایران، آیا می توان اتحادیه اروپا را انتخاب کرد؟

    • #18658
      نوفن
      مدیرکل

      جدا از این که برخی از موارد ذکر شده در ابتدای سوال شما، نیاز به اصلاح دارد که به آنها نمی پردازیم، در خصوص انتخاب مرجع جستجوی بین المللی، دفتر ایران به عنوان مرجع جستجو قابل انتخاب نیست، درنتیجه شما نمی توانید این انتخاب را انجام دهید.
      انتخاب های شما در این مورد، دفتر اتحادیه اروپا، روسیه، چین و هند می باشد.
      موفق باشید.

    • #21601
      امیر یزدان پناه
      مشارکت کننده

      برای این که اختراعات نرم افزاری رو جستجو کنم هم به همون سایت پتنت اسکوپ باید مراجعه کنم؟

    • #21625
      نوفن
      مدیرکل

      با سلام
      بله، در سایت patent scope میتوانین اختراعات نرم افزاری رو هم جستجو کنین، میتونین از کلمه کلیدی و یا طبقه بندی بین المللی اختراع جهت جستجوی راحت تر استفاده کنین.

      موفق باشید

نمایش 3 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.