تفاوت ثبت اختراع در دو مرجع داوری

برچسب ها: 

نمایش 2 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #19672
      Vahid.SS
      مشارکت کننده

      با سلام
      1- تفاوت ثبت اختراع در مراجعی مثل سازمان پژوهش های صنعتی ایران با مراجعی مثل پارک علم و فناوری مشهد یا خراسان جنوبی چی هست؟

    • #19687
      نوفن
      مدیرکل

      سلام، مراجع استعلام اختراع از نظر اداره ثبت با یکدیگر تفاوتی ندارند و همه باید بر اساس چهارچوبی مشخص گزارش استعلام اختراع را تهیه و به اداره ثبت ارائه دهنده، چه اختراع رد شده باشد و چه تایید شده باشد.

    • #20029
      mardani57
      مشارکت کننده

      سلام
      قاعدتاً نباید فرق داشته باشد ولی به احتمال زیاد فرق خواهد داشت و غیر اصولی خواهد بود.
      به دلیل اینکه تقریبا هیچ یک از داوران مراجع استعلام آموزش داوری تحت قانون پی سی تی رو ندیدن و کاملا سلیقه ای رفتار می کنند.
      این رو من بعد از کار کردن با سه مرجع و همزمان با پی سی تی مطمئن شدم. به عنوان مثال داور در گزارش PCT یا USPTO بعد از اعلام پتنت های مشابه ، تک تک ادعا ها را از نظر جدید بودن ، گام ابتکاری و کاربرد صنعتی بررسی و با مستندات و دلایل ذکر می کند.
      ولی در پاسخ مراجع استعلام به احتمال زیاد فقط یک “مورد تایید نیست” می بینید ، یا یک گزارش بی ربط و غیر اصولی در مورد اظهارنامه خود.
      داورانی که من برخورد داشتم متاسفانه آشنایی اولیه با ساختار پتنت رو هم نداشته اند و حتی به گفته یکی از مدیران اداره ثبت فقط به تعداد اندکی از داوران آموزش اولیه ولی ناکافی داده شده است.
      پس برای موفقیت یا باید از قبل ارتباطات با مراجع استعلام داشته باشید یا توکل به خدا کنید.
      موفق باشید

نمایش 2 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.