گزارش وایپو از ثبت اختراع بین المللی2019

گزارش وایپو از ثبت اختراع 2019

گزارش وایپو از ثبت اختراع 2019

گزارش وایپو از ثبت اختراع بین المللی2019

سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO گزارشی را از فعالیت کشور ها در حوزه مالکیت فکری در سال 2019 منتشر کرده است که فقط به اطلاعات اختراعات محدود نمی شود. این گزارش شامل موارد زیر می باشد:

  • مجموع اظهارنامه های ثبت شده و رشد آن نسبت به سال 2018
  • سهم قاره ها از اظهارنامه های ثبت شده
  • کل اظهارنامه های اختراع ثبت شده
  • 10 دفتری که بیشترین اظهارنامه ثبت اختراع را دریافت کرده اند
  • برترین حوزه های فناوری در اظهارنامه های PCT
  • 10 کشور برتر در PCT
  • 10 شرکت برتر در ثبت اظهارنامه PCT

 


 

دیگر مطالب مرتبط

قانون ثبت اختراعات در ذیل قانون ثبت اختراعات کشور ایران مصوب 7/8/1386 درج شده است. در ادامه این قانون، قوانین مربوط به طرحهاي صنعتي و علائم تجاري و همچنین آیین نامه اجرایی ثبت اختراعات نیز می باشد که در اینجا درج نشده است.   ماده1  اختراع نتيجه فكر فرد يا افراد است كه براي اولين بار فرآيند يا فرآورده‌اي خاص را ارائه مي‌كند و مشكلي را دريك حرفه‌، فن‌، فناوري‌، صنعت و مانند آنها حل مي‌نمايد.   ماده2 اختراعي قابل
کارآفرینی دیجیتال، این عبارت از به‌کارگیری فناوری های دیجیتال در قلب کسب‌و‌کار و استفاده از ویژگی های این فناوری برای ایجاد ارزش، رشد، نوآوری و خلق شغل است.   نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در کارآفرینی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در کارآفرینی واژه اقتصادی جدید به مرور رواج یافته و چشم انداز تازه ای را نمایان می کند که باعث گسترش فناوری اطلاعات می شود. فراموش نکنیم که آموزش کارآفرینی دیجیتال چه نقش مهمی در رسیدن به چشم
کسب و کار کوچک (Small business) اندازه کسب و کارها به شیوه های مختلفی سنجیده می شود و با توجه به معیار ها می توان تعیین کرد که کسب و کار کوچک است یا خیر. موارد زیر تنها بعضی از معیارهای سنجش ابعاد کسب و کار هستند : بر اساس تعداد کارکنان بر اساس گردش مالی سالانه یا میزان درآمد سالانه بر اساس تعداد مشتریان بر اساس سرمایه گذاری اولیه بر اساس سن کسب و کار گاهی یک کسب و
هر فعالیت و حتی کارهای روزمره ساده نیاز به برنامه ریزی دارد  برنامه ریزی برای کارآفرینی از اهمیت زیادی برخوردار است و در چگونه پیمودن مسیر موفقیت در کارآفرینی نقش بسیار مهمی دارد. یک کارآفرین موفق برای اینکه خودش را در مسیر موفقیت قرار دهد، به دو روش برای کارآفرینی برنامه ریزی می کند. برنامه ریزی کوتاه مدت و برنامه ریزی بلند مدت و این اصول موفقیت در کار آفرینی است. در هر کسب و کاری ممکن است با عوامل
مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری مجموعه ای از قوانین ومقرراتی است که از فعالیت ها و محصولات ناشی از فکر، خلاقیت و ابتکار را حمایت کرده و در این راستا یک سری حقوق مادی محدود به زمان و حقوق معنوی دائمی به پدید آورنده ی آن اعطاء می نماید. از منظر مدیریت مالی، دارایی به دو بخش مشهود و نا مشهود تقسیم می شود. دارایی مشهود شامل ساختمان‌ها و زمین، ماشین‌آلات، و دارایی های نامشهود یا غیر فیزیکی شامل حق
جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا به منظور جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا USPTO می توان به پایگاه اطلاع رسانی این اداره به آدرس http://patft.uspto.gov مراجعه کرد. در بخش مربوطه به جستجوی اختراعات ثبت شده در این پایگاه امکانات متفاوتی به منظور جستجوی آسان پیشبینی شده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.   پایگاه اینترنتی اداره ثبت اختراعات آمریکا ظاهر صفحات خود را به تازگی تغییر داده است که تصویر زیر صفحه اولیه این پایگاه در
وقتی در مورد اصول موفقیت در کار آفرینی صحبت می کنیم، اولین مواردی که به ذهن همه می رسد شجاعت و خطر پذیری است. بسیاری از افراد ایده های خوبی دارند، اما یا سرمایه اولیه ندارند و یا ترس از دست دادن سرمایه خود را دارند. اما کار آفرینان موفق از چاشنی شجاعت استفاده می کنند و می خواهند هر طور شده کسب و کاری راه اندازی کنند و علاوه بر در آمد بالا انگیزه هایی چون پیشرفت جامعه یا
افشاء اختراع براساس بند هـ ماده 4 قانون ثبت اختراعات ایران چنانچه اختراعی در هر کجای دنیا از طریق کتبی یا شفاهی قبل از تاریخ اظهارنامه افشاء عمومی شده باشد شرط جدید بودن اختراع را از دست داده و قابل ثبت نخواهد بود. یکی از رایج ترین نحوه افشاء انتشار مقاله است که متاسفانه پژوشگران کشورمان عجله بسیار زیادی برای انتشار نتیجه تحقیقات شان توسط مقاله دارند درحالی که چنانچه تحقیق انجام شده قابلیت ثبت به عنوان اختراع را دارد،
آئين‌نامه نشان های جغرافيايی      فصل اول ـ كليات آئين‌نامه نشان های جغرافيايی  ماده 1 در آئين‌نامه نشان های جغرافيايی اصطلاحات به كار برده شده داراي معانی زير مي‌باشند : الف ـ قانون : منظور از قانون، قانون حمايت از نشانه‌های جغرافيایی مصوب 1383/11/07 مجلس شورای اسلامی می باشد. ب ـ مرجع ثبت : مرجع ثبت در اين آئين‌نامه اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک كشور می باشد. ج ـ استفاده كننده مجاز
نشان جغرافيایی نشان جغرافیایی نشانه‌ای است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه ی جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به واسطه ی آن منطقه ی جغرافیایی می‌باشد، بکار می رود. بطور عام، یک نشان جغرافیایی شامل نام و محل منشاء کالاهاست. اینکه آیا یک نشانه به عنوان نشان جغرافیایی عمل می‌کند بستگی به قانون ملی و آگاهی مصرف کننده دارد.   قانون‌ حمايت‌ از نشانه‌های جغرافيایی فصل‌ اول‌ - تعاريف‌ ماده‌ 1 اصطلاحات‌ به‌كاربرده‌ شده‌ در

 

پرسش و پاسخ در تالار گفتگوی مالکیت فکری

در ادامه می توانید بحث های انجام شده در مورد این موضوع را در تالار گفتگوی مالکیت فکری بررسی نمایید:

موسسه نوفن حامی البرز | حامی مالکیت فکری فناوری های نوین انجمن ها گزارش وایپو از ثبت اختراع بین المللی2019

نمایش موضوع 1 (از 24 کل)
نمایش موضوع 1 (از 24 کل)