دستگاه قابل حمل برای ساخت موسیقی با نوک انگشت

دستگاه قابل حمل برای ساخت موسیقی با نوک انگشت

دستگاه قابل حمل برای ساخت موسیقی با نوک انگشت 733 403 نوفن حامی البرز

دستگاه قابل حمل برای ساخت موسیقی با نوک انگشت

 

هپس‌باکس یک دستگاه طراحی موسیقی قابل حمل است که کارایی آسانی برای کاربران دارد.

سیستم موسیقی قابل حمل “هپس باکس”(HapsBox) شاید مانند یک سفینه فضایی اسباب بازی به نظر برسد، اما یک دستگاه قدرتمند و جذاب ساخت موسیقی است که قابلیتهای تازه‌ای دارد.

این دستگاه ۳.۸ کیلوگرمی دارای دسته‌های حمل مخصوص خود و همچنین اسپیکر بلوتوثی داخلی است.”هپس‌باکس” با باطری کار می‌کند و انتخاب‌های گسترده‌ای از صداهای ساز را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد.

نوازندگان، طراحان صدا و طراحان صنعتی مرتبط با “هپس‌باکس” بیش از ۱۶۰ صدای تقلید ساز و بیش از ۲۰۰ ریتم و سبک‌ کوبه ای را به این دستگاه موسیقی قابل حمل که برای استفاده آسان و خروجی صدای با کیفیت طراحی شده است، اضافه کرده‌اند.

یک دسته در سمت چپ دستگاه حجم صدا را کنترل می‌کند و دسته سمت راست برای تنظیم تعادل صدا استفاده می‌شود.

باطری‌های لیتیومی داخلی دستگاه نیروی قابل حمل برای عملکرد دستگاه را تامین می‌کند. اگرچه حین شارژ دستگاه امکان پخش موسیقی وجود ندارد.

طراحان دستگاه می‌گویند که سیستم صوتی بلوتوثی دستگاه سبب می‌شود صدا به هر مسیری پخش شود.

علاوه بر بلوتوث، اتصال با پورت “یواس‌بی”(USB) سه و نیم میلی‌متری هم انجام می‌شود. امکان اتصال هدفون به دستگاه نیز وجود دارد.

یک اپلیکیشن همراه هم برای دستگاه طراحی شده که امکان تنظیم مجدد دکمه‌ها و بارگذاری و به اشتراک‌گذاری آهنگ‌ها و موارد دیگر را فراهم می کند.

دستگاه مذکور قبل از راه‌اندازی، توسط بیش از دو هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته است.

اگر برنامه‌ریزی‌ها مطلوب پیش رود، فروش محصول از اکتبر آغاز خواهد شد.

محققان موفق به ساخت ماسکی شده‌اند که باکتری‌ها و ویروس‌ها را در نانوسیم‌های تیتانیوم اکسید به دام می اندازد و آنها را با نور از بین می‌برد.

ماسک‌ها چند ماهی است که با شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و در حالی که حضور آنها برای متوقف کردن زنجیره انتشار این بیماری بسیار مهم است، اما با نقایص خاصی همراه هستند.

یکی از این نقایص این است که دفع آنها آسان نیست، زیرا آنها به جای از بین بردن عوامل بیماری زا تنها آنها را به دام می اندازند و در صورت دفع نامناسب، خودشان عامل انتشار بیماری می شوند. یک ماسک استفاده شده که در سطل زباله باز انداخته شده است، می تواند منبع جدید آلودگی باشد. به همین دلیل محققان آزمایشگاه “فورو”(Forró) روی ماده بهتری برای ساخت ماسک کار می کنند.

اکنون آنها موفق به ساخت غشایی از نانوسیم های تیتانیوم اکسید شبیه به فیلتر کاغذی شده اند که مزایای بزرگی دارد و دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است. علاوه بر این، این ماده جدید می تواند در هنگام استفاده از نور ماوراء بنفش، عوامل بیماری زا را به دام بیندازد و آنها را از بین ببرد و همین باعث می شود که ماسک ها قابل استفاده مجدد شوند.

در حالی که هنوز این ماده جدید با کروناویروس جدید آزمایش نشده است، این تیم فکر می کند که ماسک های نانوسیمی می توانند در جلوگیری از انتشار این ویروس، فوق العاده مفید باشند.

محققان در یک آزمایش نشان دادند که چگونه این فیلتر، باکتری “Escherichia coli” را از بین می برد و رشته های دی ان ای آن را تخریب می کند. این فیلتر قادر به از بین بردن میکروارگانیسم ها در ماسک بود.

ممکن است مدتی طول بکشد تا این ماسک های نانویی در بازار عرضه شوند، با این حال محققان امیدوار هستند که هرچه زودتر به دست عموم برسد.

محققان می گویند: فناوری ابداعی ما در شرایط آزمایشگاهی ظرفیت تولید حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع فیلتر را در هفته فراهم می کند. این کافی است تا ماهانه ۴۰ هزار تا ۸۰ هزار ماسک قابل استفاده مجدد تولید شود.

از آنجا که ماسک های یک بار مصرف باعث ایجاد بحران زیست محیطی می شوند، قابلیت استفاده مجدد از ماسک ها قطعاً یک مزیت خواهد بود.

یک استارت آپ به نام “Swoxid” می خواهد این فناوری را از آزمایشگاه به بازار منتقل کند. علاوه بر این، “اندره هورواث” سرپرست این مطالعه و بنیان گذار “Swoxid” می گوید: این غشاها را می توان در برنامه های تصفیه هوا مانند سیستم های تهویه و تهویه مطبوع و همچنین در تجهیزات محافظ شخصی استفاده کرد.

 

منبع: ایسنا