کلید و کارت بانکی در حلقه هوشمند

کلید و کارت بانکی در حلقه هوشمند

کلید و کارت بانکی در حلقه هوشمند 733 403 نوفن حامی البرز

 

محققان انستیتوی فناوری ریخته‌گری، کامپوزیت و فرآوری وابسته به جامعه فرانهوفر آلمان، با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی و RFID حلقه هوشمندی را ساختند که قابلیت جایگزینی کلیدها و کارت‌های اعتباری را دارد.

برچسب‌های RFID در واقع بخشی از یک سیستم شناسایی با استفاده از امواج رادیویی هستند که به یک شیء متصل شده و داده‌هایی را در قالب سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای یک دستگاه بازخوان ارسال می‌کنند.
این حلقه هوشمند دارای یک برچسب RFID است که توسط پالس‌های الکترومغناطیس یک دستگاه رادار شارژ می شود. این حلقه به طور مستمر سیگنال‌هایی را برای دستگاه رادار ارسال می‌کند که حاوی داده‌هایی مانند گذرواژه اختصاصی کاربر است.

طرز کار حلقه به چه شکل است؟

در جریان کار حفره‌ای درون حلقه ایجاد می‌شود و یک بازوی رباتیک برچسب RFID را درون آن قرار می‌دهد. سپس روی برچسب با لایه‌ای از فلز به ضخامت یک میلی‌متر بسته می‌شود.

برای ساخت این حلقه با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، پرتوهای لیزر پودر فلز را داغ کرده و در یک ساختار معین ذوب می‌کنند تا ذرات فلز به هم متصل شده و حلقه را به صورت لایه به لایه شکل دهند.

محققان امیدوارند به زودی از این فناوری برای باز کردن انواع در، خرید کالا و حتی ارسال اطلاعات حیاتی کاربر برای امدادگران استفاده کنند.

همچنین با استفاده از این فناوری می‌توان تجهیزات هوشمندی مانند قطعات فلزی ماشین‌آلات تولید کرد که اطلاعاتی را در رابطه با کارکرد خود مخابره می‌کنند.

محققان روشی نوین برای پرورش غضروف در آزمایشگاه ابداع کرده اند که فرایند ترمیم بینی برای مبتلایان به سرطان پوست را تسهیل می کند.

محققان دانشگاه آلبرتا روشی جدید برای چاپ سه بعدی غضروف در اشکال خاص ابداع کرده‌اند. می‌توان از این روش برای بازسازی بینی افراد مبتلا به سرطان پوست استفاده کرد و به این ترتیب دیگر لازم نیست غضروف از بخش‌های دیگر بدن آنها نمونه برداری شود.

بسیاری از اوقات سرطان پوست روی بینی افراد شکل می‌گیرد زیرا این قسمت بیش از بقیه بدن در معرض آفتاب است و درمان نیازمند حذف بخشی از پوست و غضروف است. اما با توجه به اهمیت این عضو در صورت، باید اختلال ایجاد شده در صورت را به نحوی درمان کرد.

در این تحقیق جدید محققان غضروف جایگزین را در آزمایشگاه کشت می‌دهند. به این ترتیب دو چالش گفته شده برطرف می‌شود. به عبارت دیگر نیازی به جراحی نیست و همچنین می‌توان غضروف را به شکل دلخواه ساخت.

به طور معمول برای ترمیم از غضروفی استفاده می‌شود که از یک بخش دیگر بدن مانند دنده برداشته شده است. اما همین امر مشکلات زیادی دارد زیرا فرایند تهاجمی است و ممکن است به ایجاد اختلالاتی در بدن منجر شود و علاوه بر آن نمونه‌های غضروف با شکل بینی به خوبی ترکیب نمی‌شود.

محققان سلول‌های غضروف بینی انسان را در آزمایشگاه پرورش دادند و سپس آن را با هیدروژلی از کلاژن گاو ترکیب کردند. در مرحله بعد این مخلوط به صورت ۳ بعدی در شکل مورد نظر چاپ شد. کشت این غضروف در آزمایشگاه ۴ هفته طول کشید. پس از آن غضروف آماده پیوند به بیمار بود.

آنها در مرحله بعد میزان عملکرد غضروف آزمایشگاهی پس از پیوند به حیوانات را بررسی می‌کنند. این پژوهش در نشریه FASEB منتشر شده است.

 

منبع: ایرنا