کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار

کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار

کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار 733 403 نوفن حامی البرز

کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار

کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار: یکی از ایده‌های عمده برای ایمن‌سازی حرکت موتورسیکلت‌ها در جاده، استفاده از کلاه‌کاستی است که مجهز به دوربین پشتی، آینه و یا رادار باشد. اگرچه این فناوری توجه زیادی را در به خود جلب نموده است با این وجود به دلایل مالی، تجاری‌سازی و استفاده وسیع از آن، با محدودیت‌هایی مواجه بوده است. در کنار این چالش بزرگ هوندا با اختراع جدید خود قصد دارد تا این وضعیت را به صورت کامل تغییر دهد.

 

کلاه‌کاسکت‌های هوندا مجهز به دوربین و رادار

 

شرکت هوندا یک دوربین در کلاه‌کاسکت را توصیف نموده که هر آنچه در پشت سر موتورسوار اتفاق می‌افتد را، به صورت زنده برای وی به نمایش می‌گذارد. تفاوت کلیدی این سیستم جدید با نمونه‌های مشابه، این است که به جای ارسال مستقیم اطلاعات به صفحه‌نمایش بالای سر کلاه‌کاسکت، اطلاعات را به صفحه‌نمایشی در جلوی موتورسیکلت ارسال می‌نماید که این سیستم ایمنی جدید هوندا، شامل یک رادار ثانویه بوده که در مکانیسم دوربین، تعبیه می‌گردد. این سیستم، به منظور تشخیص وسایط نقلیه‌ای که در پشت موتورسیکلت، با سرعتی بیش از سرعت میانگین حرکت می‌کنند، تعبیه شده و امکان ارسال هشدار در مورد تصادفات احتمالی را دارد.

اگرچه هوندا با تغییرات اعمالی خود در سیستم جدید، موفق به حل برخی چالش‌ها شده است، اما دقت بیشتر در این فناوری، نشان می‌دهد که هنوز هم دغدغه‌هایی در خصوص آن وجود دارد. اولین و مهم‌ترین مسئله، وزن سیستم است. یک سیستم رادار/ دوربین ادغام شده در یک کلاه‌کاسکت، احتمالاً بسیار سنگین خواهد بود. این در حالی است که برای موتورسواران، وزن کلاه‌کاسکت و خستگی حاصل از آن، می‌تواند یک دغدغه جدی باشد. این مسئله، باعث شده است تا تولیدکنندگان به سمت طراحی و ساخت کلاه‌کاسکت‌های سبک‌تر و در عین حال بادوام‌تر حرکت نمایند. به این منظور، می‌توان به کلاه کاسکت کربنی «AGV Sportmodular» اشاره نمود که تنها ۱۲۰۰ گرم وزن داشته و یکی از کلاه کاسکت‌های محبوب به شمار می‌رود. همچنین سیستم معرفی شده از سوی هوندا، به صورت هم‌زمان ترکیبی از فناوری را، در کلاه‌کاسکت و موتورسیکلت مورد استفاده قرار می‌دهد. در نتیجه، برخلاف کلاه‌کاسکت‌های موجود در بازار، تنها این کلاه‌ها برای موتورسیکلت‌های خاصی که فناوری مربوطه را دارند، قابل استفاده خواهند بود.

لازم به ذکر است که فناوری‌های آینده‌نگرانه زیادی در طول این سال‌ها در صنعت طراحی و ساخت موتورسیکلت عرضه شده است که تقریباً تمامی آن‌ها، ایمن راندن موتورسیکلت را هدف قرار داده‌اند. با این وجود، در میان انبوه ایده‌ها و نوآوری‌های صورت گرفته، از تعداد کمی از فناوری‌ها رونمایی شده و حتی تعداد کمتری از آن‌ها به تجاری‌سازی نهایی رسیده و در اختیار عموم قرار گرفته است. با توجه به عیوب یاد شده، به نظر می‌رسد که سیستم جدید هوندا نیز، فعلاً در حد یک ایده پتنت شده باقی‌مانده و تجاری‌سازی نهایی آن، با اما و اگرهای فراوانی همراه است.

منبع: کانون پتنت ایران

 

دیگر اخبار مرتبط با نوآوری:

پژوهشگران کره‌جنوبی موفق به توسعه یک سامانه جدید برای ذخیره‌سازی هوا و تبدیل آن به الکتریسیته شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از دانشمندان کره‌جنوبی برای اولین بار در این کشور به رکورد ذخیره‌سازی هوای مایع در مقیاس بزرگ دست یافته و روزانه ۱۰ تن هوای مایع تولید می‌کنند. آنها راهی نوین برای ذخیره‌سازی انرژی پاک پیدا کردند و می‌توانند آن را هر زمان که لازم باشد به برق تبدیل کنند. به نقل از آی‌ای، دانشمندان «مؤسسه‌ ماشین‌سازی و مواد کره‌جنوبی»(KIMM)
  محققان برای اولین بار موفق به تولید نوعی زیردریایی کوچک کنترل از راه دور شده‌اند که در زیر آب نیز با استفاده از جی پی اس قابل ردیابی است. شناسایی مسیر حرکت زیردریایی‌ها در زیر آب با توجه به ناسازگاری سیستم موقعیت یابی جی پی اس کار دشواری است. اما برای اولین بار زیردریایی ساخته شده که با فناوری جی پی اس سازگار بوده و حتی می‌توان آن را بر روی نقشه گوگل نیز رصد کرد. چراغ‌های قدرتمند ال
  محققان دانشگاه جرج واشنگتن با همکاری محققان دانشگاه نورث وسترن در آمریکا نسل جدیدی از تجهیزات پزشکی را طراحی کردند که به سیستم‌های الکترونیکی نرم مجهز هستند و کیفیت تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشند. در این فناوری، شبکه‌ای از حسگرهای الکترودی و موتورهای محرک انعطاف‌پذیر و کشسان به همراه حسگرهای دما و فشار روی یک سیستم کاتتر بالونی نصب شده است که برای جراحی‌های کوچک مانند درمان آریتمی قلب (نامنظم‌بودن ضربان قلب) کاربرد دارد.
  یک فناوری ابداع شده که باعث هوشمند شدن عینک های معمولی می شود و با کمک این فناوری کاربر بدون نگاه کردن به موبایل یا ساعت هوشمندش، نوتیفیکیشن ها را می بیند و می تواند با چشمانش از اپلیکیشن ها استفاده کند. شرکت بوش این سیستم را ( هوشمند شدن عینک های معمولی ) Bosch Smartglasses Light Drive نام گذاری کرده و می توان آن را روی قاب هر عینکی نصب کرد تا هولوگرام هایی از عناصر مختلف تعبیه
  شرکت یو پی اس از تولید پهپادهای جدیدی خبر داده که بی سروصدا پرواز می‌کنند (پهپاد همه کاره) و می‌توان تغییرات متعددی را در آنها با هدف حمل انواع بار انجام داد. تولید پهپاد همه کاره جدید یو پی اس با همکاری شرکت آلمانی وینگ کوپتر صورت گرفته است. پهپاد یادشده ظاهری شبیه به هواپیماهای کوچک دارد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک از آن برای حمل بار و کالا استفاده شود و البته برای کسب مجوز هنوز باید
  محققان از تولید کوچک‌ترین ربات میکروالکترونیکی جهان خبر داده اند که به عنوان بخشی از پیشران موتور جت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. استفاده از کوچک‌ترین ربات میکروالکترونیکی در موتور پیشران جت تحولی اساسی در آن ایجاد می‌کند که از ده سال قبل به این سو شاهد تغییرات چشمگیری نبوده است. این ربات بسیار کوچک تخت تنها ۰.۸ میلیمتر طول و ۰.۸ میلیمتر پهنا دارد و ضخامت آن نیز صرفاً ۰.۱۴ میلیمتر است. ربات یادشده به صورت بی سیم
لنزهایی ۲۰ برابر باریک‌تر از موی انسان لنزهایی ۲۰ برابر باریک‌تر از موی انسان: پژوهشگران آمریکایی، نوعی لنز برای دوربین تلفن همراه ابداع کرده‌اند که ضخامت آنها ۲۰ برابر کمتر از موی انسان است. پژوهشگران مهندسی الکترونیک و رایانه "دانشگاه یوتا"(UofU) در آمریکا نوع جدیدی از لنزهای نوری را ابداع کرده‌اند که بسیار باریک‌تر و سبک‌تر از لنزهای معمولی تلفن‌های همراه است و قابلیت تصویربرداری در شب را نیز دارد. این لنزها تحول چشمگیری در تلفن‌های همراه ایجاد خواهند کرد
  یک شرکت تجاری ساعت مچی جدیدی تولید کرده که زیرو نام دارد و به جای عقربه‌های عادی در آن از مهره مغناطیسی برای نشان دادن زمان استفاده شده است. ساعت ژوپیتر توسط شرکت زیرو تولید شده و مهره مغناطیسی آن به جای ساعت شمار و دقیقه شمار وقت را به افراد نشان می‌دهند. صفحه‌ای که این مهره‌ها بر روی آنها حرکت می‌کنند یک صفحه سخت و مستحکم از جنس استیل است و ۴۱ میلیمتر ضخامت دارد. شرکت زیرو که
  محققان دانشگاه "پنسیلوانیا" می‌گویند، تزریق نانوذرات به زانوهای دچار آرتروز می‌تواند به کند شدن تخریب غضروف‌ها کمک کند. آرتروز یک وضعیت دردناک، ناتوان کننده و نسبتاً شایع است که کند کردن یا متوقف کردن آن دشوار است، بنابراین گزینه‌های درمانی عمدتا به کاهش درد محدود می‌شوند. اما یک مطالعه جدید بر روی موش‌ها اکنون نشان داده است که تزریق نانوذرات به زانو تحت عنوان نانودرمانی می‌تواند تخریب غضروف‌ها را کند کند. آرتروز(Osteoarthritis) بیماری بسیار شایعی است که در تمام
  یک شرکت ژاپنی از تولید اولین حسگر بصری فوق باریک جهان برای تشخیص هویت دقیق کاربران خبر داده است که از این حسگر بیومتریک می‌توان برای بررسی اثر انگشت افراد، امواج و پالس های وریدی استفاده و از این طریق هویت آنها را احراز کرد (تشخیص هویت دقیق). ضخامت این حسگر تنها ۱۵ میکرومتر است (تشخیص هویت دقیق توسط حسگر بیومتریک فوق باریک) و لذا می‌توان آن را تا زده یا خم کرد و به عنوان مثال در قالب
  مایکروسافت در یک پروژه جدید با استفاده از هدست واقعیت افزوده به افراد دچار اختلال بینایی کمک می کند (کمک به نابینایان)، در محاوره های گروهی راحت شرکت کنند و فردی که سخن می گوید و جهت صدا را شناسایی کنند. محققان مایکروسافت در یک پروژه جدید نمونه اولیه از یک هدست واقعیت افزوده جدید ساخته اند که به افراد دچار اختلالات بینایی کمک می‌کند تا گفتگو و محاوره را ردیابی کنند. این طرح که «پروژه توکیو» نام دارد
  محققان دانشگاه KU Leuven واقع در بلژیک توانستند برای اولین بار در جهان با استفاده از یک ایمپلنت که در حلزون گوش کار گذاشته می‌شود، امواج مغزی را به صورت مستقیم ثبت کنند. این امواج مغزی نشان‌دهنده کیفیت شنوایی شخص هستند و ثبت و مطالعه آن‌ها امکان تولید تجهیزات کمکی هوشمند برای بهبود شنوایی را فراهم می‌کند. ایمپلنت حلزون گوش برای احیای حس شنوایی اشخاص دچار ناشنوایی کاربرد دارد. این ایمپلنت‌ها توسط متخصصان و با کمک شخص کاربر به‌گونه‌ای