عینک واقعیت افزوده برای دورکاری

عینک واقعیت افزوده برای دورکاری

عینک واقعیت افزوده برای دورکاری 733 403 نوفن حامی البرز

 

لنوو از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده که مناسب کارمندان دورکار است و ۵ دسکتاپ مجازی را برای کاربر نشان می دهد.

امشب نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱(CES) آغاز می‌شود. در همین راستا لنوو از یک عینک واقعیت افزوده جدید رونمایی کرده که برای دورکاری مناسب است.

این تنظیمات چند مانیتوری بسیار جالب است. در عصری که بسیاری از کارمندان به دنبال ایجاد فضای کاری مناسب در خانه هستند، چنین عینک هوشمندی کارآمد به نظر می‌رسد.

گجت مذکور «تینک ریلی آ ۳»(ThinkReality A۳) نام دارد و یک عینک هوشمند است که با استفاده از واقعیت افزوده ۵ دسکتاپ مجازی را جلوی چشمان کاربر نشان می‌دهد.

جان پرشک نایب رئیس بخش استراتژی و کسب و کار نوظهور لنوو در این باره می‌گوید: A۳ نسل جدید راه حل های سبک، قدرتمند و کارآمد واقعیت افزوده است. این گجت در فضاهای مجازی به کار می‌رود و همچنین قابلیت پشتیبانی از راه دور را دارد تا توانمندی‌های کاربر را برای انجام فعالیت‌های مختلف ارتقا دهد.

«تینک ریلی آ ۳» با پلتفرم اسنپ دراگون XR۱ متعلق به شرکت کوالکام ساخته می‌شود که کیفیت عملکرد بالای مورد نیاز برای پشتیبانی از نمایشگرهای استریواسکوپیک ۱۰۸۰ پیکسل را فراهم می‌کند.

محققان سرطان در کمبریج، تکنیک پیشرفته محاسباتی را با استفاده از اسکن‌های معمول پزشکی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند پزشکان را قادر به نمونه‌برداری کمتر اما دقیق‌تر از تومور کند.
محققان سی‌تی‌اسکن (پرتونگاری مقطعی محاسبه‌شده) را با تصاویر سونوگرافی ترکیب کرده‌اند تا یک راهنمای بصری برای پزشکان ایجاد کنند تا آنان را قادر سازد از نمونه‌برداری‌های هدفمندتری برای نمونه‌برداری از پیچیدگی کامل تومور استفاده کنند. در آینده این روش حتی می‌تواند جایگزین نمونه‌برداری‌های بالینی با نمونه‌برداری‌های مجازی شود تا بیماران را از روش‌های تهاجمی در امان نگه دارد.

این تحقیق با سرپرستی پروفسور ایویس سالا، از گروه رادیولوژی مرکز تحقیقات سرطان کمبریج انگلستان، انجام شد. وی گفت: «این مطالعه یک نقطه عطف مهم برای نمونه‌برداری دقیق از بافت را فراهم می‌کند و به‌ راستی محدودیت‌ها را در تبدیل تحقیقات پیشرفته به مراقبت‌های بالینی عادی کنار می‌زنیم.»

اکثر بیماران سرطانی برای گرفتن ناهمگنی تومور خود که همان تنوع ژنتیکی کامل سلول‌های درون تومور است، تحت یک یا چند نمونه‌برداری قرار می‌گیرند. درک این نکته برای انتخاب بهترین روش درمانی کلیدی است، زیرا سلول‌های مختلف از نظر ژنتیکی ممکن است به درمان‌ها واکنش متفاوتی نشان دهند. کاهش تعداد این نمونه‌ برداری‌ها و اطمینان از نمونه‌برداری دقیق آن‌ها از سلول‌های مختلف به‌ ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرطان تخمدان سروز درجه بالا (HGSO) شایع‌ترین نوع سرطان تخمدان است و به‌عنوان «قاتل خاموش» شناخته می‌شود زیرا بهبود علائم اولیه آن دشوار است. تومورهای HGSO همچنین از سطح ناهمگنی بالایی برخوردار هستند و ما می‌دانیم که بیماران با سلول‌های سرطانی از نظر ژنتیکی متفاوت، واکنش‌های ضعیف‌تری به درمان دارند.

بیماران در این مطالعه ابتدا تحت سی‌تی‌اسکن استاندارد قرار گرفتند که از اشعه ایکس و محاسبات برای ایجاد یک تصویر سه‌ بعدی از تومور، با استفاده از چندین برش تصویری از بدن استفاده می‌کند. سپس فرایند رادیومیک که از محاسبات قوی برای تجزیه‌ و تحلیل و استخراج اطلاعات اضافی از داده‌های غنی تصاویر سی‌تی‌اسکن استفاده می‌کند، برای شناسایی و نقشه‌برداری از ویژگی‌ها و مناطق مجزای تومور استفاده شد.

پروفسور سالا یک گروه چند رشته‌ای متشکل از رادیولوژیست‌ها، فیزیکدانان، تومور شناسان و دانشمندان محاسبات را با استفاده از تکنیک‌های نوین محاسباتی برای آشکار کردن ناهمگنی تومور از تصاویر پزشکی استاندارد، هدایت می‌کند. این تحقیق جدید شامل گروه کوچکی از بیماران مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته بود که قبل از شروع دوره شیمی‌درمانی قرار بود نمونه‌برداری با هدایت سونوگرافی انجام دهند.

محققان سپس تصویر اولتراسوند تومور و تصویر ترکیبی را بر هم منطبق کردند که با موفقیت تنوع سلول‌های سرطانی را گرفته بود و برای هدایت روش نمونه‌ برداری استفاده شد.

محقق همکار، دکتر لوسیان بیر، از گروه رادیولوژی و برنامه سرطان تخمدان مرکز کمبریج گفت: «تحقیق ما یک گام به جلو برای تجزیه غیر تهاجمی ناهمگنی تومور با استفاده از رادیومیک در مکان اصلی تومور، مبتنی بر سی تی استاندارد مراقبت، برای نمونه‌برداری‌های هدفمند با هدایت سونوگرافی است.»

محقق دیگر این برنامه، پائولا مارتین گونزالس افزود: «ما اکنون از این روش در یک تحقیق بالینی بزرگ‌تر استفاده خواهیم کرد.»

هنگامی‌ که برای اولین بار در حال تشخیص سرطان هستید، احساس می‌کنید که بر روی یک تسمه‌ نقاله قرار گرفتید، هر قسمت از راه بسیار پراسترس است. این روش پیشرفته جدید، نیاز به چندین روش را کاهش می‌دهد و به بیماران فرصت بیشتری می‌دهد تا با شرایط خودسازگار شوند. تشخیص دقیق‌تر تهاجم کمتر به بدن و ذهن را امکان‌پذیر می‌کند و فقط می‌تواند به‌ عنوان پیشرفت مثبت دیده شود.

هدف این تحقیق ایجاد انقلابی در درمان سرطان با استفاده از یکپارچگی مجموع داده‌های بیمار از چندین منبع؛ آزمایش خون، نمونه‌برداری، تصویربرداری پزشکی و آزمایش‌های ژنتیکی برای اطلاع و پیش‌بینی بهترین تصمیمات درمانی برای هر فرد است.

بودجه این مطالعه توسط مرکز تحقیقات سرطان انگلستان و بنیاد مارک برای تحقیقات سرطان تامین شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر