ساخت قمقمه‌ای با قابلیت تصفیه آب و ارزیابی باکتری‌ها

ساخت قمقمه‌ای با قابلیت تصفیه آب و ارزیابی باکتری‌ها

ساخت قمقمه‌ای با قابلیت تصفیه آب و ارزیابی باکتری‌ها 733 403 نوفن حامی البرز

 

قمقمه‌ای که به فیلتر مجهز است، می‌تواند آب را تصفیه کند و همچنین به تجزیه و تحلیل باکتری‌ها و ویروس‌های آب بپردازد.

شما می‌توانید در هر مکانی، آب خالص، پاک، تصفیه‌شده و استریل‌شده با پرتو ماوراءبنفش را بدون نیاز به بطری‌های پلاستیکی در اختیار داشته باشید. این وعده سازندگان قمقمه موسوم به “WAATR” است که می‌تواند سلامت و ایمنی کاربران را افزایش دهد.

WAATR از فولاد ضد زنگ ساخته شده و دهانه آن به اندازه کافی بزرگ است تا بتوان یخ را در آن پر کرد.

بطری‌های یک‌ بار مصرف، کابوسی برای محیط زیست به شمار می‌روند و هزینه بالایی را نیز به همراه دارند. با استفاده از WAATR میتوانید مطمئن باشید که آب تازه برای نوشیدن در اختیار دارید.

کار جالب WAATR، پس از بستن درپوش آن آغاز می‌شود. دو ضدعفونی‌کننده LED که در این قمقمه تعبیه شده‌اند، امکان محافظت در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را فراهم می‌کنند. این سیستم به اندازه کافی قوی است تا بتواند هر چه را که در بطری قرار می‌گیرد، از جمله تلفن همراه، کلید یا هر چیز کوچک دیگری را ضدعفونی کند.

قمقمه WAATR در هر ساعت یک بار، پرتو ضدعفونی‌کننده را منتشر می‌کند و به همین دلیل هیچ گاه کپک‌زده یا بدبو نمی‌شود؛ مگر این که بخواهید این ویژگی را غیرفعال کنید.

کاربران در صورت تمایل می‌توانند آب را پس از همین مرحله بنوشند یا این که از فیلترهایی استفاده کنند که روی در قمقمه قرار می‌گیرند و آب را از مواد شیمیایی و ذرات پاک می‌کنند. سه گزینه متفاوت از فیلتر وجود دارد و WAATR می‌تواند هر سه را به کار بگیرد.

فیلترها پس از انقضا، قابل بازیافت هستند. همچنین کاربران می‌توانند فیلترها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر به شرکت سازنده بفرستند تا یک گزارش دقیق آزمایشگاهی دریافت کنند و بدین ترتیب، تماس با منابع آلوده را به حداقل برسانند.

این قمقمه، یک شارژر مغناطیسی ضد آب دارد و لامپ‌های رنگی جذابی در درپوش آن نصب شده‌اند که تمیز بودن آب یا نیاز به شارژ را نشان می‌دهند.

کور رنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگ‌ها نیست. در این افراد، سلول‌های مخروطی چشم افراد کور رنگ فاقد رنگ دانه‌هایی است که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شود. این بیماری در آقایان شایع‌تر از خانم هاست.

حال دانشمندان موفق به ساخت یک لنز چشمی شده اند که می‌تواند کور رنگی را رفع کند. گرچه پیش‌تر عینک‌هایی برای افراد مبتلا به کور رنگی ساخته شده بود، اما این لنز به دلیل سبک بودن، قابلیت نسب در چشم بدون مشخص شدن و راحتی برای این افراد مناسب است.

کور رنگی انواع مختلفی دارد، ولی اصلی‌ترین مورد آن عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز است. رایج‌ترین راه برای تشخیص کور رنگی عدم تشخیص رنگ میان قرمز و سبز و یا میان آبی و زرد است.

محققان توانستند یک قطعه بسیار نازک را بر روی لنز چشم نصب کنند. آن‌ها برای این کار از یک غشای نانو لوله‌های بیضوی طلا استفاده کردند. دانشمندان با توسعه این فناوری موفق شدند لنز‌های چند کاره ابداع کنند که علاوه بر رفع مشکل کور رنگی، سایر مشکلات از جمله عیوب انکساری چشم (مانند نزدیک بینی و دور بینی) را مرتفع کنند.

 

منبع: ایسنا