ساخت رباتی که سریع تر از انسان تست کرونا را انجام می دهد

ساخت رباتی که سریع تر از انسان تست کرونا را انجام می دهد

ساخت رباتی که سریع تر از انسان تست کرونا را انجام می دهد 733 403 نوفن حامی البرز
ساخت رباتی که سریع تر از انسان تست کرونا را انجام می دهد

ساخت رباتی که سریع تر از انسان تست کرونا را انجام می دهد

 

یک بازوی رباتیک ساخته شده که ۱۰دقیقه زودتر از یک پزشک تست تشخیص کرونا را به وسیله سواب بینی انجام می دهد.

مهندسان یک بازوی رباتیک ساخته اند که عملیات تست سواب بینی را به طور خودکار انجام می دهد. به این ترتیب از انتقال ویروس کرونا از بیمار به پزشک جلوگیری می شود.

بیماران باید یک گیره روی بینی خود قرار دهند تا ماشین بتواند نقاط خاصی را مکان یابی کند و سرشان را روی یک بست فلزی قرار دهند تا طی عملیات صورت شان را صاف نگه دارند.

برایان ناوی این فناوری را ابداع کرده که قابلیت های آن شبیه سیستم ناوبری عمل جراحی مغز خودکار همین شرکت همراه با فناوری شناسایی صورت و تصویربرداری ۳ بعدی است.

در مرحله بعد ربات یک سواب بلند را وارد بینی فرد می کند تا نمونه جمع آوری کند و آن را داخل یک لوله قرار دهد. شرکت سازنده ادعا می کند این ماشین می تواند در ۵ دقیقه تست تشخیص ویروس کرونا را انجام دهد این در حالی است که پزشک چنین فرایندی را در ۱۵ دقیقه انجام می دهد.

ناوی که در تایوان فعالیت می کند، ربات هایی برای حوزه پزشکی طراحی می کند و با استفاده از تجربیات خود این ماشین را ابداع کرده است. او ربات مذکور را روی کارمندان شرکت آزمایش کرده است.

شرکت ال جی در حال تولید یک گوشی هوشمند جدید به نام وینگ با دو نمایشگر است که یکی از این نمایشگرها به شکل لولایی در کنار بدنه گوشی اصلی قرار گرفته است.

بدنه اصلی این گوشی مانند سایر گوشی‌های هوشمند است، اما یک نمایشگر اضافی به شکل لولایی در کنار نمایشگر اصلی قرار می‌گیرد که در زمان حرکت در جاده مسیریابی را تسهیل می‌کند و برای اجرای برخی نرم افزارهای تدوین و چندرسانه ای نیز مناسب است.

در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در حال تولید محصولاتی با نمایشگرهای تاشو هستند، ال جی رویکرد دیگری را در پیش گرفته و گوشی جدید وینگ را تولید خواهد کرد.

نمایشگر ثانویه که به اندازه نصف بدنه گوشی اصلی است بر روی بدنه گوشی اصلی قرار می‌گیرد. در مورد ویژگی‌های فنی این گوشی اطلاعات زیادی در دسترس نیست. اما گفته می‌شود در ال جی وینگ از پردازنده اسنپ دراگون ۷۶۵ یا ۷۶۵ جی استفاده خواهد شد و زمان عرضه شدن این گوشی نیز در ماه اکتبر یا مهر ماه خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری مهر