حسگر زیستی برای رصد قند خون ورزشکاران

حسگر زیستی برای رصد قند خون ورزشکاران

حسگر زیستی برای رصد قند خون ورزشکاران 733 403 نوفن حامی البرز
حسگر زیستی برای رصد قند خون ورزشکاران

حسگر زیستی برای رصد قند خون ورزشکاران

 

یک حسگر زیستی برای رصد قند خون ورزشکاران توسعه یافته که روی بازوی فرد می چسبد و اطلاعات مربوط به سطح قند خون وی را روی اپلیکیشن موبایل نمایش می دهد.

یک شرکت خدمات درمانی در آمریکا از نخستین حسگر زیستی ورزشی قند خون رونمایی کرد. این حسگر قند خون را اندازه می گیرد و مقدار آن را روی تلفن هوشمند نمایش می دهد.

شرکت «آبوت» این دستگاه را ساخته که «لیبر سنس» (Liber Sense) نام دارد و به اندازه یک سکه کوچک است. حسگر مذکور به پشت بازو می چسبد.

دستگاه مجهز به اپلیکیشنی است که با بلوتوث به گجت متصل می شود و اطلاعات مربوط به گلوکز خون کاربر را در هر دقیقه روی نمایشگر موبایل فرد نمایش می دهد.

«لیبر سنس» پس از چسبیدن به بازو، سیم نازک ۰.۲ اینچی را زیر پوست کاربر وارد می کند تا فرایند خوانش قند خون را انجام دهد. شرکت تولید کننده ادعا می کند نصب و برداشتن حسگر هیچ دردی ندارد.

شرکت آبوت با این گجت به ورزشکاران کمک می کند با توجه به سطح قند خون شان عملکرد ورزشی خود را ارتقا دهند. زیرا حفظ ثبات قند خون هنگام تمرین ورزشی از خستگی ماهیچه جلوگیری می کند.

یک ربات ۲ متری که با استفاده از واقعیت مجازی و از راه دور کنترل می شود، در فروشگاه خواربار در ژاپن مشغول به کار شده است.

قرار است ربات ها وظیفه پر کردن قفسه فروشگاه های خواربار فروشی ژاپنی را انجام دهند تا به این ترتیب با چالش کمبود نیروی کار در این کشور مقابله شود و از سوی دیگر با توجه به شیوع کووید ۱۹ قوانین فاصله گذاری اجتماعی برای کارگران نیز رعایت شود.

در همین راستا دومین فروشگاه بزرگ خواربار فروشی ژاپن به نام « فمیلی مارت» با شرکت رباتیک «تله اگزیستنس» همکاری و از ربات «مدل- تی» آن استفاده می کند.

این ربات ۲ متری (۷ فوتی) قابلیت انجام حرکات مختلف را دارد و می تواند با ۵۰ میلیونم ثانیه تاخیر پس از دریافت دستور از اپراتور، محصولات را از زمین بلند و جابه جا کند.

این ربات به جای استفاده از هوش مصنوعی به یک اپراتور انسانی متصل است که از راه دور و با کمک فناوری واقعیت مجازی حرکات ربات را کنترل می کند.

در هفته گذشته یک دستگاه از ربات « مدل-تی» در یک فروشگاه خواربار زیر مجموعه میتسوبیشی به کار گرفته شده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر