تولید خودروی برقی سه چرخ برای محیط‌های شلوغ شهری

تولید خودروی برقی سه چرخ برای محیط‌های شلوغ شهری

تولید خودروی برقی سه چرخ برای محیط‌های شلوغ شهری 733 403 نوفن حامی البرز
تولید خودروی برقی سه چرخ برای محیط‌های شلوغ شهری

تولید خودروی برقی سه چرخ برای محیط‌های شلوغ شهری

 

شرکت کانادایی الکترامکانیکا از تولید خودروی برقی سه چرخ فشرده خبر داده که مناسب استفاده در شهرهای بزرگ و پرترافیک است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار ایالات متحده حدود ۹۰ درصد از آمریکایی‌ها به تنهایی رانندگی می‌کنند و بنابراین تولید و ساخت خودروی فشرده برقی می‌تواند رفت و آمدها را در این کشور تسهیل کند.

خودروی برقی یادشده که سولو ای وی نام دارد، در جلو دارای دو چرخ و در عقب دارای یک چرخ بوده و به صورت دو درب طراحی شده است. ظاهر این خودرو شبیه به خودروهای سه چرخ تولید شده در دهه ۷۰ میلادی است.

موتور این خودروی برقی ۸۲ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

طول این خودرو در حدود سه متر بوده و باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی آن با یک بار شارژ کامل برای پیمودن مسافتی ۱۶۰ کیلومتری قابل استفاده خواهد بود. برای این خودروی کوچک به راحتی می‌توان جای پارک پیدا کرد. قیمت ساده‌ترین مدل این خودرو ۱۸۵۰۰ دلار است.

تازه‌ترین قطار سریع‌السیر چین که یینچوان را به شیان متصل می‌کند، فعالیت تجاری خود را از امروز آغاز کرد.

این قطار ۳۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و شلیک گلوله نام گذاری شده است. این قطار از یینچوان در شمال غربی چین به شیان می‌رود و مسافت بین این دو شهر را در عرض تنها سه ساعت طی می‌کند. این مسیر قبلاً در عرض ۱۴ ساعت طی می‌شد.

افزایش همکاری‌های اقتصادی بین این دو منطقه اقتصادی چین و کمک به احیای تجارت و اقتصاد این دو منطقه قدیمی و پرسابقه از جمله اهداف راه اندازی این قطار سریع‌السیر بوده است.

برای تکمیل این خط آهن در یک مسیر حدوداً ۶۱۰ کیلومتری بیش از ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. با استفاده از این قطارها می‌توان در عرض سه ساعت و نیم از پکن به شانگهای رسید. مردم محلی از راه اندازی این قطار سریع‌السیر به خوبی استقبال کرده‌اند و بلیط‌های ۴۰ دلاری این مسیر به سرعت به فروش رفته‌اند.

چین در حال برنامه‌ریزی برای طراحی خطوط راه آهن جدیدی تا سال ۲۰۲۱ است که قطارها بر روی آن با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت نیز حرکت کنند. این در حالی است که طی این مسیر در حال حاضر با هواپیما چهار ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

 

منبع: خبرگزاری مهر