بالشت ژله‌ای برای خواب باکیفیت

بالشت ژله‌ای برای خواب باکیفیت

بالشت ژله‌ای برای خواب باکیفیت 733 403 نوفن حامی البرز

بالشت ژله‌ای

 

یک شرکت آمریکایی نوعی بالشت ژله‌ای طراحی کرده است که فشار وارد بر سر، گردن و ستون فقرات را هنگام خواب کاهش می‌دهد.

رختخواب یکی از مهمترین ارکان خواب باکیفیت است که معمولا افراد از گردن درد ناشی از بالش غیر استاندارد گله‌مند هستند.

محققان به این منظور نوعی بالشت ژله‌ای طراحی کرده‌اند که میزان فشار وارد بر گردن را به حداقل کاهش می‌دهد که این بالشت ژله‌ای Aloe Ice Pillow Gel نام دارد و از یک فوم ژله‌ای ساخته شده است که از تعریق و گرم‌شدن سر و گردن حتی در هوای گرم جلوگیری می‌کند.

جریان هوا در بالشت ژله‌ای سه هزار برابر بیشتر از بالش‌های سنتی استو این بالش از یک روکش لوکس و خنک از الیاف مخصوص پوشیده شده است که از ایجاد رطوبت و گرما که مهمترین دلیل اختلال خواب هستند، جلوگیری می‌کند.

بالشت ژله‌ای دارای برجستگی‌های نامحسوسی است که فشار وارد بر سر و گردن را کاهش می‌دهد و با تغییر شکل به فرم طبیعی بدن، از ایجاد درد و خشکی گردن جلوگیری می‌کند.

۲ شرکت انگلیسی مشغول توسعه تست هایی برای ویروس کرونا هستند که یکی از تست ها با دقت ۹۸ درصد ابتلای فرد را تشخیص می دهد و دیگری در عرض ۱۰ دقیقه نتیجه ابتلای فرد به ویروس را نشان می دهد.

دو شرکت خصوصی در انگلیس مشغول توسعه کیت های تست کووید ۱۹ هستند که قابلیت تشخیص ابتلای فرد به این ویروس را در ۱۰ دقیقه دارند.

این درحالی است که سازمان بهداشت عمومی انگلیس موضع خود درباره تجهیزات تست سریع ویروس کرونا را تغییر داد و اعتراف کرده مشغول ارزیابی این کیت ها است.

شرکت «شوراسکرین دیاگنوستیکز»(SureScreen Diagnostics) در دربی انگلیس تستی را ابداع کرده که می تواند با دقت ۹۸ درصد ابتلای فرد به ویروس را تشخیص دهد.

این شرکت ادعا می کند تست مذکور تایید شده و هم اکنون در انگلیس، ایرلند، آلمان، اسپانیا، سوییس، هلند، ترکیه، کویت و عمان استفاده می شود.

از سوی دیگر یک شرکت انگلیسی دیگر به نام «مولوجیک»(Mologic) نیز مشغول توسعه یک تست ۱۰ دقیقه ای ارزان قیمت است که به مقابله با گسترش این پاندمیک در آفریقا کمک می کند.

این شرکت امیدوار است طی ۳ ماه بتواند یک تست ۱۰ دقیقه ای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا با قیمت کمتر از یک دلار بسازد.

در کل از «بسته سرمایه گذاری تحقیق و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا» دولت انگلیس، یک میلیون پوند به شرکت مولوجیک اختصاص یافته است.

البته نگرانی های درباره صحت این تست ها وجود دارد و محققان افرادی که با تکیه براین تست ها «کرونا ویروس مثبت» شناخته شده اند را تشخیص می کنند در سازمان های بهداشتی دولتی آزمایش نمونه گیری راانجام دهند.

مقامات بهداشت عمومی انگلیس روز گذشته درباره استفاده از چنین تست هایی هشدار دادند، زیرا بیم آن وجود دارد که تست ها غیرقابل اعتماد باشند و اطلاعات اندکی درباره صحت این تست ها وجود دارد.

این در حالی است که نتیجه تست های ویروس کرونا که با نمونه گیری از فرد بیمار انجام می شود، ۲۴تا۴۸ ساعت پس از انجام تست، مشخص می شود.

 

منبع: ایرنا