پرینتری که خانه می سازد ابداع شد

پرینتری که خانه می سازد ابداع شد

پرینتری که خانه می سازد ابداع شد 733 403 نوفن حامی البرز

پرینتری که خانه می سازد

 

بزرگترین پرینتر سه بعدی (پرینتری که خانه می سازد) در اروپا خانه ای دو طبقه با مساحت ۹۸۰ فوت مربع را ساخته است.

بزرگترین پرینتر ۳ بعدی اروپا به تازگی یک ساختمان دوطبقه را چاپ کرده است. شرکت نروژی«کمپ سی» این پروژه را اجرا کرده و ادعا می کند این بزرگترین خانه ای است که به طور یک جا چاپ شده است.

پرینتری که خانه می سازد دستگاهی ۳۲ در ۳۲ فوت است که با استفاده از نوعی سیمان با ترکیب خاص، خانه مذکور را به طور لایه لایه ساخته است که ساخت خانه با این روش مزیت های مختلفی بر روش های ساخت و ساز معمول دارد و این روش سریع تر است، از مصالح کمتری استفاده می کند و در نتیجه از هزینه های ساخت و ساز کاسته می شود.

همچنین به گفته مدیر پروژه این طرح، قدرت تحمل فشار ماده به کاررفته برای ساخت خانه، ۳ برابر بیشتر از آجر معمولی است. البته این ساختمان ۹۸۰ فوت مربعی با دو طبقه بیشتر یک نمونه اولیه است اما به از لحاظ فنی به اندازه ای بزرگ است که ۲ نفر می توانند در آن زندگی کنند.

همچنین این خانه مجهز به پنل های خورشید و سیستم گرمایشی زیر زمینی است (پرینتری که خانه می سازد).

حسگر تشخیص همزمان کووید-19 و آنفلوآنزا، اندازه یک درایو یو اس بی (USB) است و قابلیت شناسایی کووید-19 و آنفلوآنزا را به‌صورت همزمان دارد.

این دو عفونت ویروسی برخی علائم مشابه مانند تب و سرفه دارند و پیش‌بینی می‌شود آنفلوآنزا در پاییز و زمستان شدیدتر شود. به همین دلیل محققان دانشگاه تگزاس حسگری طراحی می‌کنند که قابلیت تشخیص این دو نوع ویروس را از یک نمونه واحد به‌صورت همزمان داشته باشد.

ابتلا به آنفلوآنزا طی بیماری همه‌گیر کرونا می‌تواند گیج‌کننده و ترسناک باشد، زیرا برخی از علائم با یکدیگر همپوشانی دارند. با مشاهده علائم اولیه آیا خودتان را قرنطینه می‌کنید؟ زیرا شما مطمئن نیستید که به کووید-19 یا آنفلوآنزا مبتلا شدید یا به بیمارستان مراجعه می‌کنید تا آزمایش کووید-19 را انجام دهید؟ در این صورت اگر به کرونا مبتلا نباشید امکان ابتلا به این بیماری وجود دارد.

محققان دانشگاه تگزاس برای آزمایش دوگانه تلاش می‌کنند که ممکن است چنین نگرانی‌هایی را برطرف کند و به‌طور بالقوه موجب صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار در مالیات و صرفه‌جویی در ساعت‌ها وقت کارکنان پزشکی شود.

دجی اکینوند، استاد مهندسی و رایانه دانشکده مهندسی دانشکده کاکریل Cockrell تگزاس اظهار کرد: “باوجود موج دوم کروناویروس هنگام ورود به فصل آنفلوآنزا، نیاز فوری به تشخیص این دو بیماری وجود دارد.”

پیش‌ازاین، اکینوند و همکارانش بیوحسگری مبتنی بر گرافن ایجاد کردند که کمبود دقیق آهن در کودکان را تشخیص می‌دهد.

در این حسگر، گرافن، ورق کربن به ضخامت اتم است که در یک شبکه لانه‌زنبوری شکل قرارگرفته و نسبت به ذرات باردار حساس است. هنگامی‌که با آنتی‌بادی‌های ‌ضد فریتین ترکیب شود، بیوحسگر نسبت به آن مولکول زیستی واکنش نشان می‌دهد.گرافن به حدی حساس است که حتی می‌تواند زیست مولکول‌های کوچک مانند ویروس‌ها را نیز تشخیص دهد.

اکینوند گفت: ” فقط با تغییر آنتی‌بادی، می‌توانیم بر روی تشخیص کروناویروس جدید تمرکز کنیم.”

این حسگر که به‌اندازه درایوUSB است، موجب صرفه‌جویی در منابع و صرفه‌جویی در وقت کارکنان پزشکی می‌شود و کمبود مواد مصرفی در کیت‌های تشخیص بینی را نیز جبران می‌کند.

با کمک کیت جدید و آزمایش دوتایی با آنتی‌بادی‌های هر دو بیماری که یک‌طرف آن به کووید-19 و طرف دیگر آن به آنفلوآنزا حساس است تشخیص این دو بیماری آسان می‌شود.

اگرچه هنوز آزمایش‌های مجاز صورت نگرفته است، اما این گروه تحقیقاتی قصد دارد در ابتدا از اولین نمونه‌های غیرفعال کروناویروس و آنفلوآنزا استفاده کند. این نتایج اولیه مشخص می‌کند که حسگر چگونه می‌تواند به پروتئین سنبله کروناویروس متصل شود.

اگر آزمایش نمونه اولیه موثر باشد، با کمک شریک تجاری تولید انبوه تسریع می‌شود. در حال حاضر، آزمون دوگانه توسط یک کمک هزینه از بنیاد ملی علوم پشتیبانی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر