ابداع ریز ربات جراح با الهام از هنر اوریگامی

ابداع ریز ربات جراح با الهام از هنر اوریگامی

ابداع ریز ربات جراح با الهام از هنر اوریگامی 733 403 نوفن حامی البرز
ابداع ریز ربات جراح با الهام از هنر اوریگامی

ابداع ریز ربات جراح با الهام از هنر اوریگامی

 

دانشگاه هاروارد با همکاری شرکت سونی ربات جراح کوچک جدیدی را تولید کرده اند که با الهام از هنر اوریگامی قادر به انجام جراحی‌های پیشرفته است.

ربات یادشده که مینی آر سی ام نام دارد ابعادی به اندازه نصف یک توپ تنیس دارد و وزن آن هم از چند صد گرم فراتر نمی‌رود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این ربات در مقایسه با ابزار دیگر جراحی که به طور دستی کنترل می‌شوند تا ۶۸ درصد دقیق‌تر است و می‌تواند با دقت سوزن جراحی را در محل از قبل تعیین شده فرو کند.

لایه‌های مختلف این ربات جراح با استفاده از لیزر برش خورده و به یکدیگر الصاق شده‌اند و در نهایت به شکل سه بعدی درآمده‌اند. کنترل حرکات این ربات در جهات مختلف به سادگی ممکن است.

این ربات یک لوله سیلیکونی نیز دارد که ضخامت آن دو برابر ضخامت موی انسان است و می‌توان از آن برای تزریق مایعات مختلف به بدن استفاده کرد. ربات جراح یادشده نه تنها دقت بالایی دارد، بلکه می‌تواند در شرایطی که مواجهه با بیمار خطر انتقال عفونت‌های خطرناکی را به همراه می‌آورد، مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت آمازون یک ابزار جدید واقعیت افزوده عرضه کرده که افزودن محصول قابل خرید به محل استفاده را به صورت مجازی تسهیل می‌کند.

به کمک این ابزار بهتر می‌توان تصمیم گرفت که آیا محصولی که فرد قصد خرید آن را دارد تناسب لازم را با محل به‌کارگیری آن دارد یا خیر.

اپلیکیشن یادشده با سیستم عامل آی او اس و مرورگرهای تحت وب سازگاری دارد و Room Decorator نام دارد. این نرم افزار می‌تواند به طور همزمان چند وسیله را نیز در محل مورد نظر قرار دهد و همچنین می‌توان عکس‌های گرفته شده همراه با این وسایل را بر روی گوشی ذخیره کرد.

به عنوان مثال با استفاده از این ابزار می‌توان مبلی که فرد می خواهد آن را بخرد را به صورت مجازی در منزل یا محل کار قرار داد تا مشخص شود ابعاد آن مناسب است، رنگ مبل با بقیه لوازم موجود سازگاری دارد و غیره.

این اپلیکیشن با هزاران محصول تولید شده توسط شرکت‌های مختلف تجاری سازگاری دارد و در صورت استفاده از اپلیکیشن خرید آمازون به راحتی در دسترس است. بدین منظور کاربران باید گزینه «نگاه کردن در اتاقتان» را در اپلیکیشن یادشده انتخاب کنند. در نهایت آمازون از طریق ایمیل لینک جاگذاری محصول در محل استفاده را ارسال می‌کند.

مدل اولیه این نرم افزار واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بود، اما نسخه به روزشده نرم افزار مذکور از امکانات بیشتری برای جانمایی و جاگذاری محصولات برخوردار است.

 

منبع: خبرگزاری مهر