پخش موسیقی با ماسک فیلتردار

پخش موسیقی با ماسک فیلتردار

پخش موسیقی با ماسک فیلتردار 733 403 نوفن حامی البرز
پخش موسیقی با ماسک فیلتردار

پخش موسیقی با ماسک فیلتردار

 

با طولانی شدن دوره شیوع ویروس کرونا، ماسک های خلاقانه با امکانات متنوع هر روز بیش از گذشته عرضه می‌شوند.

یکی از تازه‌ترین این ماسک‌ها که «بون کانداکشن» نام دارد علاوه بر تجهیز به فیلترهای قدرتمند ضد باکتری قابلیت پخش موسیقی نیز دارد.

یکی از قابلیت‌های این ماسک منعطف بودن آن به خصوص از طرفین است که موجب می‌شود به راحتی با فرم‌های مختلف صورت سازگار شود.

فیلترهای این ماسک جلوی ورود، گرد و خاک، باکتری و دیگر ذرات معلق خطرناک به مجاری تنفسی افراد را می‌گیرند. البته فیلترهای یادشده سبک هستند و مشکلی برای دوچرخه سواری، کوه نوردی، اسکی کردن و سایر فعالیت‌های ورزشی ایجاد نمی‌کنند.

ماسک یادشده با فناوری بلوتوث ۴ نیز سازگار است و لذا می‌توان با گوشی‌های آن موسیقی‌های ذخیره شده بر روی گوشی را دریافت و شنید. بلندگوهایی نیز بر روی این ماسک تعبیه شده که برقراری ارتباط میان افراد مختلف و صحبت کردن ایمن آنها را در زمان فعالیت‌های گروهی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و غیره تسهیل می‌کند.

از طریق این ماسک می‌توان تماس‌های تلفن همراه و پیام‌های دیگر را دریافت کرد و به پیام‌های جهت یابی اپلیکیشن‌های مسیریاب هم گوش کرد. این ماسک دارای باتری پلیمری ۳۵۰ میلی آمپری است که در صورت استفاده مداوم از گوشی تا هفت ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارد. قیمت این ماسک ۱۰۰ دلار است.

شرکت تسلا به تازگی اعلام کرد در تلاش است با به روزرسانی سیستم راننده خودکار مورد استفاده در اتومبیل‌های الکتریکی خود، امکان تشخیص رنگ چراغ راهنمایی و خواندن علایم مربوط به محدودیت سرعت را فراهم کند.

این ویژگی که با عنوان Speed Assist Improvements معرفی شده است، به منظور افزایش دقت اطلاعات مربوط به سرعت خودرو در جاده‌های محلی، از علایم رانندگی نصب شده در کنار جاده‌ها استفاده می‌کند و این علایم در تصاویر مربوط به رانندگی به نمایش درآمده و موجب اعلام محدودیت سرعت می‌شود
که علاوه بر این قرار است راننده خودکار تسلا قابلیت تشخیص رنگ چراغ راهنمایی را نیز به دست آورد تا به رانندگانی که متوجه سبز شدن چراغ نشده‌اند، هشدار دهد.
انتظار می‌رود این به روز رسانی‌ها در چند هفته آینده در تمام خودروهای تسلا فعال شوند و این خودروهای الکتریکی را یک قدم دیگر به خودروهای بدون راننده نزدیک کنند و در حال حاضر پس از شنیدن صدای هشدار چراغ سبز، لازم است راننده شخصا در مورد حرکت دادن خودرو تصمیم‌گیری کند، اما به زودی این خودروها قابلیت تصمیم‌گیری در رابطه با این نوع امور را نیز به دست می‌آورند و با تشخیص محدودیت‌های سرعت، می‌توانند همواره سرعت حرکت خودرو را در محدوده تعیین شده، حفظ کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر