نمایشگر هایی بدون نیاز به لمس

نمایشگر هایی بدون نیاز به لمس

نمایشگر هایی بدون نیاز به لمس 733 403 نوفن حامی البرز

نمایشگر هایی بدون نیاز به لمس

 

یک شرکت موفق به ساخت یک برنامه نمایشگر لمسی بدون نیاز به لمس شده است تا به عنوان یک رابط بهداشتی در دوران بحرانی شیوع بیماری کووید-19 عمل کند.

بنا به اعلام شرکت “Leap Motion”، یک برنامه جدید با قابلیت مقاوم سازی یکپارچه نمایشگر های لمسی برای ایجاد یک رابط کاربری در هوا بدون نیاز به لمس صفحه نمایش راه اندازی شده است.(نمایشگر هایی بدون نیاز به لمس)

این برنامه که “Touchfree” نام دارد، با تشخیص دست کاربر در هوا، مانند وقتی که کاربر صفحه را لمس می کند، عمل می کند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با رابط های کاربری که از قبل وجود دارند، کار می کند.

این برنامه جدید از ماژول دوربین “اولترا لیپ” همراه با نرم افزار ردیابی دست برای فراهم کردن امکان شناسایی حرکت دست بدون نیاز به لمس نمایشگر استفاده می کند که یک امکان رعایت بهداشت در دوران شیوع ویروس کرونا است.

ایستگاه های قطار، هتل ها، فرودگاه ها، رستوران ها و موزه ها برای به حداقل رساندن زمان انجام تراکنش ها و خرید بلیط، به کیوسک های عمومی و صفحه نمایش های لمسی متکی هستند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که در حالی که بیماری همه گیر کووید-19 همچنان ادامه دارد، 80 درصد از مردم صفحه های لمسی عمومی را غیر بهداشتی می دانند.

“استیو کلیف” مدیر عامل شرکت “Ultraleap” گفت: صفحه نمایش های لمسی معمولی در طول سال ها به خوبی برای ما کار کرده اند، اما مردم می خواهند در این بحران کرونا هم بتوانند با آنها کار کنند. تحقیقات اخیر ما نشان داد که فقط 50 درصد از مردم اکنون از صفحه های لمسی استفاده می کنند و برنامه “TouchFree” برنامه ای ایده آل برای مقاوم سازی کیوسک های مبتنی بر صفحه نمایش لمسی است.

بحران شیوع کووید-19 باعث شده است که بسیاری از صنایع در زمینه بهداشت درباره فناوری های مورد استفاده خود تجدید نظر کنند. به عنوان مثال پزشکان در خط مقدم استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی و افزوده برای کمک به بیماران بدون نادیده گرفتن فاصله اجتماعی هستند.

گفته می شود در ماه مارس، یک بخش از یک بیمارستان در ووهان چین با کمک ربات ها که شامل 12 ربات هوشمند مجهز به شبکه 5G هستند، بدون وقفه کار می کند تا تعامل انسانی به حداقل برسد و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

شرکت “اسکانیا”(Scania) در حال آزمایش یک کامیون خورشیدی مجهز به صفحات بزرگ فتوولتائیک با وسعت 140 متر مربع است تا ببیند تا چه میزان می‌تواند در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

پنل ها یا صفحه های خورشیدی روی خودروهای برقی مانند خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی نصب شده اند، اما به دلیل مساحت کم، نمی توانند مسافت قابل پیمایش چندانی را از این طریق فراهم کنند.

آزمایش کامل این پروژه هنوز آغاز نشده است، اما “اسکانیا” و شریک آن شرکت “ارنست اکسپرس” می گویند که این پنل ها می توانند در طول یک سال حدود 14 هزار کیلووات ساعت برق تولید کنند که این میزان برق برای 5 تا 10 درصد صرفه جویی در مصرف سوخت در سوئد یا دو برابر در مناطق گرمتر مانند اسپانیا کافی است.

از طرف دیگر، یک کامیون یا تریلی نیمه سنگین معمولی تقریبا دارای مساحت یک خانه متوسط است. با توجه به این موضوع شرکت “فولکس واگن” که صاحب شرکت سازنده کامیون “اسکانیا” است، در حال آزمایش یک تریلی با سلول های خورشیدی به مساحت 140 متر مربع برای تأمین انرژی آن است. هدف از این کار این است که ببینند چه مقدار سوخت می تواند از این طریق صرفه جویی شود.

البته آزمایشات جاده ای باید این موضوع را اثبات کنند، اما بدون شک “اسکانیا” با همکاری دولت سوئد با توجه به اینکه صفحات خورشیدی اگر روی بام یک خانه نصب شوند، هزینه آن حدود 50 هزار دلار است و بدون شک این هزینه در یک کامیون در حال حرکت بسیار بیشتر هم هست، می خواهد اقتصاد این حوزه را بیشتر بشناسد.

با این وجود، صرفه جویی های بالقوه فقط در جاده نیست. “اسکانیا” می خواهد ببیند که آیا این تریلی ها وقتی مورد استفاده قرار نمی گیرند هم می توانند با استفاده از برق تولیدی این صفحات خورشیدی به شبکه متصل بمانند یا نه؟

به گفته “اسکانیا”، هر طرف از این تریلی سطح مناسب برای نصب صفحه خورشیدی با ظرفیت تولید 6 کیلوواتی را دارد.

 

منبع: ایسنا