ساعت هوشمند ی به نام پلیکو برای کنترل مصرف آب

ساعت هوشمند ی به نام پلیکو برای کنترل مصرف آب

ساعت هوشمند ی به نام پلیکو برای کنترل مصرف آب 733 403 نوفن حامی البرز

ساعت هوشمند برای کنترل مصرف آب

 

یک شرکت تجاری از تولید ساعتی هوشمند به نام پلیکو خبر داده که با استفاده از آن می‌توان میزان مصرف آب در منزل را مدیریت کرد.

این ساعت توسط استارت اپی در کالیفرنیا به نام ناج سیستمز تولید شده و دارای یک حسگر، یک باتری، یک منتقل کننده داده نصب شده بر روی حسگر، یک نمایشگر و یک اپلیکیشن سازگار با اندروید و آی او اس است.

در نهایت اپلیکیشن ساعت هوشمند مذکور نتیجه نهایی را نمایش می‌دهد. شرکت سازنده مدعی است این روش دقت بالایی دارد و الگوریتم‌های مورد استفاده در آن برای بررسی میزان مصرف آب تمامی اطلاعات مربوط به این موضوع را با دقت بررسی و جمع بندی می‌کنند.

کاربران با اتصال حسگر این دستگاه به کنتور آب از طریق یک بند یکپارچه و خاص می‌توانند از آن استفاده کنند. حسگر اطلاعات مصرف آب را به نمایشگر منتقل می‌کند و این داده‌ها با استفاده از شبکه وای – فای منزل به سرویس کلود شرکت سازنده منتقل شده و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

از این سیستم می‌توان برای کشف موارد نشت آب هم استفاده کرد تا کاربران بتوانند برای حل این مشکل اقدام کنند. ارائه اطلاعات مصرف آب به تفکیک روز، هفته و ماه نیز مزیت دیگر استفاده از این ساعت هوشمند است. قیمت این محصول ۲۵۰ دلار است و البته باید ماهانه ۵ دلار هزینه اشتراک نیز پرداخت شود.

یک فناوری میکروسکوپی جدید کمک می‌کند تا درون سلول‌های زنده را ۷ برابر واضح‌تر ببینیم و این روش جدید حتی ممکن است به محققان در شناسایی ویروس‌ها نیز کمک کند.

محققان دانشگاه “توکیو” روش جدیدی را برای مشاهده درون سلول‌های زنده با حساسیت ۷ برابری ابداع کرده‌اند. این روش جدید، “تصویربرداری فاز کمی تغییر دامنه پویای تطبیقی”(ADRIFT-QPI) نامیده می‌شود و نوعی فناوری میکروسکوپی است.

“تاکورو ایدگوچی” از موسسه علوم و فناوری فوتون دانشگاه “توکیو” گفت: برای دیدن جزئیات بیشتر با استفاده از همان حسگر تصویر، باید دامنه دینامیکی را گسترش دهیم تا بتوانیم تغییرات فاز کوچکتر نور را تشخیص دهیم.

برای دیدن کارآمد درون سلول‌های زنده به صورت شفاف، دوربین‌های میکروسکوپ باید تفاوت در نور عبوری از قسمت‌های سلول را که به عنوان فاز نور شناخته می‌شود، تشخیص دهند. از میزان اختلاف فاز نوری که حسگرهای تصویر دوربین می‌توانند تشخیص دهند به عنوان دامنه دینامیکی یا پویا یاد می‌شود و این تفاوت است که حسگرهای امروزی را محدود می‌کند.

وی افزود: روش “ADRIFT-QPI” ابداعی ما به لیزر مخصوص، به میکروسکوپ یا حسگر تصویر خاصی احتیاج ندارد. ما می‌توانیم از سلول‌های زنده استفاده کنیم و فلورسانس احتیاج نداریم و احتمال اختلال نوری بسیار کم است.

این روش تصویربرداری با ارسال یک پرتوی نور به سمت سلول کار می‌کند. سپس سیستم تغییر فاز، امواج نور را پس از عبور از سلول اندازه‌گیری می‌کند و تجزیه و تحلیل رایانه‌ای، یک تصویر را از یافته‌ها بازسازی می‌کند.

روش “ADRIFT-QPI” با ایجاد دو نوردهی برای تولید یک تصویر نهایی، این روش را یک قدم جلوتر می‌برد. اولی شامل تصویربرداری فاز کمی است، اما دومی تفاوت‌های جزئی فاز نوری را نشان می‌دهد که قبلا تحت الشعاع اختلافات بزرگتر قرار گرفته بودند.

یک نوردهی قوی‌تر که در نوردهی دوم به کار رفته است، به محققان این امکان را می‌دهد تا این اختلافات فاز نور را اندازه‌گیری کنند. سرانجام، تجزیه و تحلیل رایانه‌ای، تصویری از دو نوردهی را بازسازی می‌کند.

این روش به متخصصان این امکان را می‌دهد تا ذرات ریز را در بافت کلی سلول زنده مشاهده کنند.

“ایدگوچی” گفت: به عنوان مثال، سیگنال‌های کوچکی از ذرات در مقیاس نانو مانند ویروس‌ها یا ذراتی که در داخل و خارج سلول در حال حرکت هستند نیز با این روش که امکان مشاهده همزمان رفتار آنها و وضعیت سلول را فراهم می‌کند، می‌توانند شناسایی شوند.

 

منبع: خبرگزاری مهر