رصد کرونا توسط دوربین گوگل

رصد کرونا توسط دوربین گوگل

رصد کرونا توسط دوربین گوگل 733 403 نوفن حامی البرز

 

بیمارستانی در نیویورک با نصب دوربین های نظارتی گوگل در اتاق بیماران کووید۱۹، از قرار گرفتن کادر درمان در برابر ویروس جلوگیری و همزمان علائم حیاتی بیماران را رصد می کند (رصد کرونا توسط دوربین گوگل).

ماونت سینایی یکی از بیمارستان های نیویورک است که انبوهی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آن بستری هستند. این بیمارستان اکنون با استفاده از دوربین های نظارتی «نست» بیماران را رصد می کند (رصد کرونا توسط دوربین گوگل) تا میزان قرار گرفتن کارمندانش در برابر ویروس را بکاهد.

درهمین راستا دوربین های نست که در شرکت گوگل ساخته می شوند، در اتاق بیماران کووید۱۹ نصب می شوند تا کادر درمان بتوانند نشانگرهای حیاتی آنها را بهتر رصد کنند.

بیمارستان مذکور هفته گذشته دو دوربین در اتاق هر بیمار نصب کرد. یکی از دوربینها برای کنترل علایم حیاتی بیمار و دیگری برای برقراری ارتباط با او است.

به گفته فریمن این دوربین ها به بیمارستان کمک می کند تا تجهیزات حفاظتی بیشتری برای پرستاران حفظ کند. از سوی دیگر این اقدام آنها را در برابر ویروس ایمن می کند(رصد کرونا توسط دوربین گوگل).

رابی فریمن نایب رئیس نوآوری های بالینی در بیمارستان ماونت سینایی می گوید: ویدئوهای این دوربین ها به طور مستقیم در یک کنسول خاص در مقر پرستاران بیماران پخش می شود.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ دوربین نست در این بیمارستان نصب شده و فعال است.

آزمایشگاه ملی اوک ریج وابسته به وزارت انرژی آمریکا از تولید نمونه اولیه قلب راکتور هسته‌ای با استفاده از چاپگر سه بعدی خبر داده است.

وزارت انرژی آمریکا امیدوار است قلب راکتور هسته‌ای تولیدشده با چاپگر سه بعدی، تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شده و آماده بهره برداری شود.

انتظار می‌رود این قلب راکتور هسته‌ای در نهایت با استفاده از حسگرهای پیشرفته‌ای که با بهره گیری از چاپگرهای سه بعدی تولید خواهند شد، تکمیل شود.

۹۸ راکتور هسته‌ای در ۳۰ ایالت امریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بدون تولید گازهایی مانند کربن ۲۰ درصد از نیاز این کشور به انرژی را برطرف می‌کنند. فناوری مورد استفاده در ساخت راکتورهای این نیروگاه‌ها عمدتاً مربوط به نیم قرن قبل است و تنها یک راکتور هسته‌ای جدید در ۲۰ سال اخیر در آمریکا ساخته شده است و لذا بخش عمده راکتورهای هسته‌ای آمریکا ظرف دو دهه آینده از مدار خارج می‌شوند.

جایگزینی راکتورهای قدیمی هسته‌ای فرایندی بسیار دشوار، پرهزینه و خطرناک است ولی می‌توان امیدوار بود تولید راکتورهای هسته‌ای چاپ سه بعدی تا حد زیادی این فرایند را تسهیل و کم خطر کند و انقلابی در صنعت هسته‌ای ایجاد کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر