تولید خودرو “ترانسفورماتور” توسط استودیو جدید هیوندای

تولید خودرو “ترانسفورماتور” توسط استودیو جدید هیوندای

تولید خودرو “ترانسفورماتور” توسط استودیو جدید هیوندای 733 403 نوفن حامی البرز
تولید خودرو "ترانسفورماتور" توسط هیوندای

تولید خودرو “ترانسفورماتور” توسط هیوندای

 

استودیوی جدید شرکت “هیوندای” موسوم به “New Horizons” به معنی “افق‌های جدید” روی طراحی خودروهایی به شکل فیلم مشهور ترانسفورماتورها یا تبدیل شوندگان کار خواهد کرد.

شرکت “هیوندای” در نمایشگاه فناوری “CES 2019” چیزی شبیه به آنچه در یک فیلم علمی-تخیلی می‌بینیم را به نمایش گذاشت: یک وسیله نقلیه به نام “Elevate Ultimate Mobility” به معنای “وسیله نقلیه افراشته متحرک” که هر چرخ آن به یک پایه با قابلیت تنظیم ارتفاع متصل شده بود.

اکنون “هیوندای” استودیویی به نام “New Horizons” را تاسیس کرده است که یک بخش جدید از این شرکت با هدف واقعی سازی این خودروها است.

این طرح مفهومی می‌تواند از روی موانع عبور کرده و مسافران معلول و ناتوان را سوار کند و آنها را از جاهای مرتفع مانند پله‌ها به جلوی درب ورودی برساند.

“جان سو” سرپرست این پروژه که توسعه طرح مفهومی “Elevate” را بر عهده دارد، می‌گوید: ما قصد داریم اولین وسیله نقلیه کلاس ترانسفورماتور جهان را ایجاد کنیم.

مطمئن نیستیم که “هیوندای” قصد دارد چگونه مفهوم “Elevate” را توسعه دهد، اما با ظهور این بخش جدید برای شرکت و بخش تاکسی‌های پرنده، مشخص است که این شرکت برای آینده خود به چیزی بسیار فراتر از خودروهای سنتی چشم دارد.

محققان روس دستگاهی برای ردیابی ویروس ها و باکتری ها در هوا ساخته اند که دقت بسیار بالایی دارد.

این دستگاه چند برابر نمونه های آنالوگ کوچکتر و دقیق تر است و در حقیقت یک ابزار اپتیکی برای انجام فرایند تشخیصی در محیط های شلوغ است.

محققان دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhl یک حسگر بسیار دقیق ساخته اند که می تواند هرگونه ویروسی را در هوا شناسایی کند.

این دستگاه ردیابTrigger-BIO نام دارد و میزان حساسیت آن بسیار بالا است. در حقیقت دستگاه مذکور می تواند پاتوژن هایی با غلظت ۱۰تا ۲۰ ذره را به ازای هر لیتر در هوا را طی یک تا ۲ ثانیه ردیابی کند.

به گفته محققان این دستگاه مواد آلاینده را جدا می کند و هرگونه ذرات آئروسل بیوژنیک(زیست زاد) از جمله ویروس ها، باکتریها و باکتریهای سمی را شناسایی می کند.

آنها معتقدند این دستگاه به رصد مداوم اماکن شلوغ و همچنین ایمن نگه داشتن واحدهای عمومی و نظامی کمک می کند.

 

منبع: ایسنا