تاکسی هوایی با بال ثابت و برد طولانی تولید شد

تاکسی هوایی با بال ثابت و برد طولانی تولید شد

تاکسی هوایی با بال ثابت و برد طولانی تولید شد 733 403 نوفن حامی البرز

 

شرکت ولوکوپتر از تولید تاکسی‌های هوایی جدیدی با بال ثابت خبر داده که می‌توانند افراد بیشتری را در مسافت‌های طولانی‌تری حمل کنند.

این تاکسی هوایی تازه که ولوکانکت نام دارد، برای پرواز بر فراز شهرهای شلوغ طراحی شده و انعطاف بالایی نیز دارد.

محصولات قبلی این شرکت عموماً قادر به حمل دو مسافر بودند و برد آنها از ۳۰ کیلومتر فراتر نمی‌رفت. پهپاد باری این شرکت نیز قادر به حمل حداکثر ۲۰۰ کیلوگرم بار است.

این محصول چهار نفر ظرفیت دارد و با شارژ باتری‌هایش می‌تواند مسافتی ۱۰۰ کیلومتری را طی کند. همچنین حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در این تاکسی هوایی از سه پره که به صورت افقی نصب شده‌اند استفاده شده تا بتواند به سرعت در هوا بلند شده و ارتفاع خود را تنظیم کند. سپس از یک جت فن پیشرانه برای حرکت این تاکسی هوایی به سمت جلو استفاده می‌شود.

تولید تاکسی هوایی مذکور دو سال طول کشیده و آزمایش آن هنوز در جریان است. انتظار می‌رود استفاده عملیاتی از ولوکانکت تا ۵ سال دیگر ممکن شود.

موتورهای الکتریکی اتومبیل و سایر دستگاه‌ها حاوی سیم‌های مسی کاملاً پیچیده‌ای هستند که در یک رزین عایق پوشانده شده‌اند. به دلیل عواملی مانند گرمای تولید شده توسط موتور، آن رزین با گذشت زمان به طور فزاینده‌ای شکننده می‌شود. در نهایت نیز موتور ترک خورده و از کار می‌افتد و در این زمان است که موتور خودرو باید تعویض شود.

طی این مطالعه محققان رنگ‌های مختلفی را که با آن الکل پیوند داشتند، آزمایش کردند و در نهایت یکی را انتخاب کردند که هنگام قرار گرفتن در معرض نور فرا بنفش به طور معمول به رنگ قرمز مایل به نارنجی درخشان درمی‌آید، اما در صورت پیوند با الکل سبز می‌شود. هرچه مقدار الکل موجود بیشتر باشد، رنگ فلورسنس سبزتر می‌شود.

متأسفانه قبل از رسیدن به آن نقطه، هیچ راه ساده‌ای برای تعیین میزان تخریب رزین وجود ندارد. با در نظر گرفتن این مشکل، اخیراً دانشمندان آلمانی با کمک محققان شرکت “Elantas ” کشف کردند که چهار رزین متداول با گذشت زمان نوع خاصی از الکل را در پاسخ به گرما آزاد می‌کنند.

محققان اظهار کردند که موتورهای الکتریکی می‌توانند نه تنها به رزین حاوی رنگ، بلکه به دستگاه‌های خواننده نوری کوچک که به طور دوره‌ای وضعیت آن را بررسی می‌کنند نیز مجهز شوند. اگر مشخص شود که رزین در حال تخریب جدی است، صاحب وسیله نقلیه هشدار دریافت می‌کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله “Advanced Materials” منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر