ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی ابداع شد

ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی ابداع شد

ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی ابداع شد 733 403 نوفن حامی البرز

ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی

 

محققان با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از دستبندهای طبی دریافتند با استفاده از الگوی اختلال خواب افراد می‌توان ابتلای آن‌ها به بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا را پیش‌بینی کرده (ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی) و پیش از انتقال بیماری به سایرین، به آن‌ها هشدار داد؛ این روش برای تشخیص کووید-۱۹ نیز موثر است.
در تحقیقات دانشگاه میشیگان واقع در آمریکا اطلاعات مربوط به الگوی خواب داوطلبانی که عمدا به نوعی ویروس آنفلوآنزا آلوده شده بودند و با استفاده از یک دستبند طبی و یک الگوریتم یادگیری ماشین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتیجه این بررسی مشخص شد تمام داوطلبانی که به آنفلوآنزا مبتلا شدند، ۲۴ ساعت قبل از این که شروع به انتقال ویروس کنند، دچار اختلال در خواب شده‌اند. ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی
با وجود این که تمرکز این تحقیقات بر آنفلوآنزا بوده است، محققان معتقدند می‌توان از تکنیک مشابهی برای تشخیص ابتلا به سایر انواع ویروس‌ها و حتی احتمالا برای تشخیص ویروس Covid-۱۹ نیز بهره گرفت. ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد که ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.ساعت هوشمند برای تشخیص عفونت ویروسی

تیمی از دانشمندان مواد غذایی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در مطالعه اخیرشان از یک فرآیند تخمیر جدید برای تبدیل خلاقانه نان‌های اضافی به نوشیدنی غنی شده با میکروارگانیسم‌های مناسب روده استفاده کردند.

نان‌هایی که در نانوایی‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی اضافه می‌آیند یک مشکل عمده زباله محسوب می‌شوند، در حالی که برخی از نان‌های فروخته نشده به موسسات خیریه اهدا می‌شوند، بیشتر آنها به عنوان خوراک حیوانات فروخته می‌شوند.

اکنون به دنبال مطالعات صورت گرفته در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) نوشیدنی جدیدی ارائه شده که کمی شیرین است و در حال حاضر تنها نوشیدنی پروبیوتیکی شناخته شده است که از پایه نان تهیه می‌شود. می‌توان آن را تا شش هفته در دمای اتاق نگهداری کرد و در عین حال تعداد زیادی پروبیوتیک زنده را در اختیار شما قرار می‌دهد و حداکثر مزایای سلامتی را دارد.

طی این مطالعه محققان انواع مختلفی از نان‌ها را آزمایش کردند و تصمیم گرفتند روی نان ساندویچ سفید تمرکز کنند زیرا معمولاً در سوپر مارکت‌ها موجود است و برای ایجاد نوشیدنی پروبیوتیکی مبتنی بر نان ابتدا نان سفید را به قطعات کوچک خرد کرده و با آب مخلوط می‌کنید تا یک ماده آبکی از نان بدست آید و بعد از پاستوریزه شدن ماده آبکی، باکتری‌های پروبیوتیک و مخمر اضافه می‌شوند و مخلوط آن برای تخمیر باقی می‌ماند. کل روند حدود یک روز طول می‌کشد. محققان اکنون به دنبال همکاری با شرکت‌ها برای تجاری سازی این نوشیدنی هستند.

 

منبع: ایرنا