ساعت هوشمند کرونا را سریع تشخیص می دهد

ساعت هوشمند کرونا را سریع تشخیص می دهد

ساعت هوشمند کرونا را سریع تشخیص می دهد 733 403 نوفن حامی البرز

ساعت هوشمند کرونا

 

دانشمندان امپریال کالج لندن با طراحی برنامه‌ای جدید، در تلاشند تا با استفاده از ساعت هوشمند کرونا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را به موقع شناسایی کنند.
با ظهور و شیوع ویروس کرونا نظم دنیا به هم ریخته و زندگی بشر مختل شده است. دانشمندان مختلف در اقصی نقاط جهان به صورت شبانه روزی در تلاشند تا با همکاری سازمان جهانی بهداشت راه درمانی برای این ویروس بیابند تا شاید بتوانند دوباره زندگی را به وضعیت عادی خود بازگردانند.

به گفته متخصصان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تشخیص به موقع افراد مبتلا بهترین راه است، از این رو آن‌ها به دنبال کشف راه حلی هستند تا این مهم زودتر محقق شود. در همین رابطه شرکت‌های فناوری در تلاشند تا از طریق برخی محصولات خود مانند ساعت هوشمند کرونا ، امکان تشخیص زودهنگام بیماران مبتلا را فراهم آورند.

در جریان مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شد، دانشمندان متوجه تغییرات اندکی در شاخص‌های سلامت برخی از مبتلایان به کووید ۱۹ مانند تعداد ضربان قلب آن‌ها شدند که در ساعت هوشمند کرونا ثبت شده بود. این تغییرات برای مدتی قبل از بروز علائم در این افراد بوده است؛ از این رو شرکت‌ فیت بیت تحقیقی را در این باره آغاز کرده تا ارزیابی کند که آیا ساعت هوشمند می‌تواند پزشکان را در تشخیص به موقع افراد مبتلا یاری کند یا خیر.

همانطور که گفته شد علائم کرونا چند روز و یا چند هفته پس از ابتلا بروز می‌کنند و همین امر سبب شده تا افراد مبتلا بدون اطلاع از بیماری خود با حضور در مکان‌های مختلف یا در میان جمعیت، باعث انتشار و انتقال این بیماری شوند.

ایده اصلی این شرکت بهره‌مندی از فناوری‌های بی سیم جهت بهبود وضعیت تناسب اندام و سلامتی انسان‌ها و همچنین کمک به تغییر سبک زندگی از شرایط مبتنی بر فناوری به وضعیت با تحرک بدنی بیشتر است.

دانشمندان امپریال کالج لندن نیز برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که به دارندگان ساعت‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا از طریق اتصال، داده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ داده‌ها توسط محققان در طول زمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا با اطلاعات افراد مبتلا سنجیده شوند.

با استفاده از این برنامه میزان ضربان قلب و تب افراد به طور مرتب سنجیده می‌شود که به محض مشاهده تغییرات، فرد مورد نظر تحت نظارت‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن دستگاهی کوچک اختراع کردند که می‌تواند ابتلای افراد به کووید ۱۹ را به سرعت تشخیص دهد.
محققان دانشگاه جورج واشنگتن دستگاه کوچکی اختراع کرده اند که می‌تواند به سرعت ابتلای افراد به ویروس کرونا را تشخیص دهد.

این دستگاه می‌تواند به کادر درمانی برای تشخیص فوری ویروس کرونا با استفاده از تلفن همراه کمک کند.

دانشگاه جورج واشنگتن یک جایزه ۵۰ هزار دلاری به مونا زاغلو و یانگ یانگ ژائو به خاطر اختراع این دستگاه اهدا کرد.

این دستگاه دارای حسگر‌هایی است که وقتی نمونه یک فرد آلوده به کووید ۱۹ با آن آزمایش شود، نوری با طول موج مشخص ساطع می‌کند که از طریق تلفن‌های هوشمند قابل تشخیص است. با این روش می‌تواند در زمانی کوتاه و به راحتی ابتلای افراد به ویروس کرونا را تشخیص داد.

این دستگاه کوچک که ضخامتی به اندازه یک مو دارد، با یک لایه طلا پوشیده شده است. زمانی که سطح این دستگاه با مولکول‌های کوچک و گاز‌ها تماس می‌یابد، نوری با طول موج‌های مختلف منعکس می‌کند. این تغییرات در طول موج نور از طریق برنامه‌های هوش مصنوعی قابل رهگیری و شناسایی است.

با این وجود، محققان هنوز در حال تحقیقات بیشتر در این باره هستند و مشخص نیست نمونه اولیه این دستگاه چه زمانی قرار است وارد بازار شود.

تاکنون ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۶۴۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند. کشف روشی برای تشخیص سریع مبتلایان به کووید ۱۹ می‌توان راه را برای قرنطینه و انجام اقدامات پیشگیرانه پزشکی هموار کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران